Wie kan mij aan een stukje HTML code helpen om een downloadlink te maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Teslabox

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2009
Berichten
6
Hallo, ik heb een site gemaakt in Website X5 maar daar zit geen voorziening in om een link op een pagina te plaatsen zodat mensen bijvoorbeeld een naam van een bestand kunnen intikken en dat dit bestand dan gedownload kan worden.
Is er iemand die mij aan een stukje HTML kan helpen om dit te kunnen realiseren?
Ik kan wel HTML gebruiken namelijk :shocked: Mijn dank zou zeer groot zijn!:thumb:
 
Het ligt er ten eerste een beetje aan wat voor bestand het is. Veel bestanden worden door de browser automatisch geopend in plaats van gedownload (in de zin van dat je de keuze krijgt om het ergens op te slaan) denk aan bijvoorbeeld PDFjes.

Daarnaast wil je dat mensen de naam van het bestand kunnen intikken? Ik denk dat je beter links kunt maken naar beschikbare bestanden dan hier met dergelijke userinput te gaan werken.

Een bestand forceren als download kan wel in PHP als je PHP ter beschikking hebt.

PHP:
<?php
  header("Pragma: public");
  header("Expires: 0");
  header("Cache-Control: must-revalidate, post-check=0, pre-check=0");
  header("Cache-Control: private", false);
  header("Content-Type: application/pdf"); // hier geef je het mime-type van je download op

  header("Content-Disposition: attachment; filename='naamvanhetbestand.ext';" );
  header("Content-Transfer-Encoding: binary");
  header("Content-Length: ".filesize('naamvanhetbestand.ext'));
  readfile("naamvanhetbestand.ext");
?>

Je moet hierboven even het mime-type aanpassen aan je bestand ( regel 6 ) en 3x naamvanhetbestand.ext . Maar nogmaals, dit werkt alleen als je server PHP ondersteunt.
 
Hallo, helemaal te gek die reacties!:thumb:
Ik wil het gebruiken voor foto's zodat ik onderweg foto's kan uploaden naar mijn map op m'n site en dan relaties de bestandsnaam te geven zodat ze die foto kunnen downloaden.
Op deze manier blijf ik ze naar m'n site lokken:D
Ik even het bovenstaande bekijken en kom er nog op terug!
Maar alvast bedankt voor de reacties!
 
afbeeldingen kan je toch gewoon online gooien en dan de url met de afbeelding ernaar aan de personen geven?
dan kunnen ze met de rechter muisknop klikken an dan afbeelding opslaan als
 
Allemaal hartelijk dank voor het aandragen van de oplossing! Fijne vakantie.:thumb:
 
bestand in een zip file zetten
dit zipfiltje online zetten en dan een link geven aar dit zipfiletje
zo simple is het in html :p
 
Tsja, heel makkelijk. Jammer dat het niet is wat de TS wilde. Maar volgens mij was dit ook al opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan