wie kan mij dit wondertje verklaren?

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjcmmol

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2002
Enkele jaren geleden heb ik een harde schijf van 40 GB van het merk Maxtor gekocht.
Toen ik enkele dagen geleden een tweede harde schijf wilde partitioneren, zag ik dat de maxtorschijf naast de 40 GB nog 30 GB vrije ruimte had. Ik heb hiervan toen ook maar een partitie gemaakt.
Ik heb nu een maxtor harde schijf van 70 GB i.p.v. 40 GB (wat ook aan de buitenkant van de harde schijf staat). Hartstikke leuk natuurlijk.
Maar is er iemand die dit kan verklaren?

Zonder al te ingewikkelde krijgsplannen te verzinnen zou ik zeggen dat de winkelier "meende" een 40 gia te leveren, terwijl hij perongeluk een 70 giga heeft geleverd.

Jouw opmerking "wat ook aan de buitenkant..... etc" slaat dat op het getal 40 of 70?

Hoi,

Dit lijkt me toch wel erg vreemd, zonder allerlei trucjes toe te passen. (Je kan met wat toveren wel je harde schijf vaak verdubbelen zegt men, maar ik ken niemand die het ooit gelukt is.)

Als je de harde schijf helemaal volpompt, heb je dan ook daadwerkelijk 70 GB aan data op je HDD staan?

Bij mijn weten heb ik nooit een compressie uitgevoerd.
Wat betreft het volproppen: ik zou dat natuurlijk eens kunnen proberen. Dat vergt nogal wat werk, want 70 GB is niet niks (voor mij, die geen films download). Ik moet dan maar keer op keer de inhoud kopieeren. Je hoort van me wanneer ik dat eens heb gedaan.

Wat staat er op de schijf(fysiek) zelf? En wat gebeurd er als je hem in een andere pc hangt. Geeft die dan ook 70 gigabyte aan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan