Wie kan mij (een leek) helpen? na nieuw modem+ethernet switch alleen lokaal internet

Status
Niet open voor verdere reacties.

makiri

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2006
Hallo,
ik heb onlangs een nieuw modem (andere internetaanbieder) ontvangen.
Op mijn vorige zaten 2 ethernet aansluitingen waarop ik naast een bekabelde pc een linksys wap 45G had aangesloten. Dit werkte perfect.
In het nieuwe modem zit maar 1 ethernet aansluiting dus heb ik een switch aangeschaft om de bekabelde pc en ook de wap54G aan te kunnen sluiten.
Nu heb ik via de bekabelde pc gewoon internet maar via de wap54G krijg ik alleen lokaal internet op mijn laptop.
Graag hulp in kindercomputertaal, zoals gezegd: ik ben een leek :o

Alvast bedankt,
Makiri

Da,s nou lastig.
Je zult genoodzaakt zijn om een draadloze router te kopen.
De wap kun je niet gebruiken op je nieuwe modem.
Deze heeft namelijk geen dhcp server of andere routing mogelijkheden.

Bedankt

Da,s nou lastig.
Je zult genoodzaakt zijn om een draadloze router te kopen.
De wap kun je niet gebruiken op je nieuwe modem.
Deze heeft namelijk geen dhcp server of andere routing mogelijkheden.

Hallo,
bedankt voor je reactie.
Wat ik wel raar vind is dat ik met mijn gsm gewoon wel via de WAP (aangesloten op het nieuwe modem) het internet op kan.

Het lijkt mij zo te zijn, nu:
Je hebt nu een modem ipv. een router van je provider. Hoeveel apparaten Internet kunnen hebben is dan afhankelijk van het aantal ip-adressen dat je provider beschikbaar stelt.
Een Accesspoint is net alsof je 'bedraad' aansluit, maar dan via de lucht. Tel die dingen samen, dan verklaart dat waarom je telefoon wél een ip-adres krijgt en kan Internetten.
Je eigen pc krijgt dan géén ip-adres meer van de provider (NL providers stellen standaard maar 1 ip-adres beschikbaar, en dat is 'ingepikt' of gereserveerd door de telefoon).