Wie kan mij helpen? Cannot open file "C\Program files

Status
Niet open voor verdere reacties.

KarimaCa

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 sep 2012
Wie kan mij helpen? Elke keer wanneer ik mijn PC (windows) start krijg ik de volgende twee meldingen:

exception EFOpenerror in module dd.exe at 0002A63A. Cannot open file "C\Program files (x86)\HEMA Fotoservice\data\AppIni.dat. Het systeem kan het opgegeven pad niet vinden

en

failed to find CONCENTR.CHM with error 2 : The system cannot find the file specified

Ik ben helemaal niet thuis in dit soort dingen. Ik heb HEMA software al een tijdje geleden verwijderd, mag ook wegblijven. Wie kan mij helpen???

Bedankt!

Probeer het eerst terug te installeren en dan opnieuw verwijderen, maar natuurlijk op de juiste manier.

Download CCleaner (gratis, te downloaden via piriform.com) en draai deze.

@fokker, beter om niet te reageren dan met onzin reacties te komen....

Tardis

Tardis als jij dat onzin vind is dat je goed recht, maar als je zelf niet weet dat dit werkt zou ik zelf maar zwijgen.

Kennelijk wordt er bij het starten van Windows automatisch die Hema-software gestart. Vermoedelijk is er iets mis gegaan met het verwijderen van de Hema-software. De oplossing van fokker is dus zo slecht nog niet.

Wat u ook kunt doen is het volgende:
start msconfig. Dat doet u door op Start de klikken en dan in het "prgramma's en bestanden zoeken" intikken msconfig, dan verschijnt deze boven in het zoekresultaat. Klik daarop en msconfig start.
Vervolgens klikt u op het tabje "Opstarten". Daar ziet u dan een overzicht van alles dat er automatisch wordt gestart met Windows.
Zoek naar de Hema-software en haal daar het vinkje in het hokje links weg, door er op te klikken en druk op Toepassen (knopje onderin) en druk op OK.
Na herstart zou dat het probleem moeten hebben opgelost.

Hi allemaal, tnx..!

Ik heb alle 3 jullie adviezen opgevolgd.. HEMA 4.4. staat ook nog bij programma's. Als ik het wil verwijderen zegt hij "bestand "C:\programfiles (x86) HEMA fotoservice\unins000.dat" bestaat niet. De-installeren niet mogelijk!

Bij msconfig stond hij niet, dus kon hem niet uitvinken...

CCleaner heeft het ook niet verwijderd...

Het is gekomen sinds ik een herstelpunt heb gemaakt/gebruikt. Kan dat ermee te maken hebben?

Bedankt voor jullie hulp!

En de hema software opnieuw installeren en daarna verwijderen. Heeft u dat al geprobeerd?

Op zich is het probleem tamelijk eenvoudig op te lossen, maar dan moet je wel redelijk verstand van Windows, de Registry e.d. hebben.
In zo'n situatie, die ik vaker aan de hand heb gedaan doe ik dan het volgende:
- zoek op welke bestanden en mappen hier mee te maken hebben en verwijder die
- vervolgens met een Registry repair tool (ik gebruik daar First Aid Registry repair voor) een check en herstel van de Windows Registry uitvoeren
- dan Windows herstarten.
Dan is het probleem weg.

Als u in Den Haag woont kan ik dat wel even doen, andres zult u dit zelf moeten doen, maar als u hier geen verstand van heeft raad ik dat ten zeerste af. Zoek dan iemand die snapt hoe dit gaat.

Ik denk dat er nog één andere mogelijkheid is, heb je geen herstelpunt van voor de eerste installatie van hema? Dat is het eenvoudigste.
Anders blijft enkel de oplossing van srcpchulp nog over denk ik.
Of je kan nog eens proberen om revo uninstaller te installeren (freeware) dan hema terug te installeren en dan verwijderen met revo uninstaller.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan