Wie kan mij helpen een goede videokaart te krijgen!

• Onderwerp starter Onderwerp starter yoran
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

yoran

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2005
Help mij bij het uitzoeken van een goede videokaart!!

Hey,

Ik heb met kerst het spel; Counterstrike: Source gekregen
Bij normaal Counterstrike is mijn fps (Frames Per Second) rond de 90 a 95!
Maar bij Counterstrike: Source is mijn fps (Frames Per Second) rond de 20 a 30!
Door die weinig fps loopt het niet soepel en own ik niet meer

Ik wil niet heel veel uitgeven.. dus weten jullie misschien wat ik moet kopen
Misschien gamers die uit ervaring weten welke videokaart goed is!

Ik heb wel gehoort over een boost om alles uit je videokaart te halen wat je kan maar dan verkloot je je hele pc en dan wil ik ook weer niet
En dus wil ik een nieuwe videokaart!

Dus, help mij aub en ik ben blij
------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
EDIT: Ik heb nu een NVIDIA GeForce FX 5600 ==> zijn er nog vragen wat ik heb vraag dat!!!
Hier wat over mijn pc;

ASUSTeK Computer INC.
Computermodel: A7N8X-X
BIOS-versie: Phoenix Technologies, LTD ASUS A7N8X-X ACPI BIOS Rev 1006

Besturingssysteem
Microsoft Windows XP Home Edition
Versie: 5.1.2600
Service Pack: 2.0
Proces-id: 55677-OEM-0048376-37968
Hotfix: KB912919

Geheugen (RAM)
Capaciteit: 512 MB

Processor
AMD Athlon(tm)
Versie: x86 Family 6 Model 10 Stepping 0
Snelheid: 1252 MHz

Algemene informatie over de computer
Computernaam: PC-BENEDEN
Domein: MSHOME
Tijdzone: West-Europa (standaardtijd)
Verbinding: Werkstation (standalone)
Proxyserver: Geen

Lokaal station
Totale capaciteit: 74.52 GB
Som van de vaste schijven: (C: )
Gebruikt: 33.12 GB
Beschikbaar: 41.40 GB
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik hoop dat je er genoeg informatie aan hebt!

:thumb:

ps. ik wist niet waar ik deze vraag moest etellen dus heb ik hem op 2 plaatsen geplaats!

Sorry!:)

Laatst bewerkt:
hmm, volgens mij is je videokaart voldoende: ik draai source full met een athlon 1800+, 512 ram en geforce 5200. Het minimum voor source is tog 1.2 ghz en dat is wat jij juist hebt. Ik zou kijken voor een nieuwe cpu. Zo snel mogelijk, want de snelste cpu voor de socket die jij nu hebt zal vermoedelijk niet boven de 125 euro komen.

Dus welke socket heb je en dan kunnen wij je verder helpen:)

skelle zei:
hmm, volgens mij is je videokaart voldoende: ik draai source full met een athlon 1800+, 512 ram en geforce 5200. Het minimum voor source is tog 1.2 ghz en dat is wat jij juist hebt. Ik zou kijken voor een nieuwe cpu. Zo snel mogelijk, want de snelste cpu voor de socket die jij nu hebt zal vermoedelijk niet boven de 125 euro komen.

Dus welke socket heb je en dan kunnen wij je verder helpen:)

Hmm.. socket dat woord komt me niet bekend voor!...
Waar kan ik het vinden...

Kan je me helpen wat dat voor woord is :D

Laatst bewerkt:
De voet waar je cpu op rust. hmm eragter komen, ff denken... download es everest, open het en ga naar moederbord-CPUID en dan zie je platform ID en er naast zul je tussen haakjes zien staan (socket...) wat er op die puntjes staat heb ik nodig:)

skelle zei:
De voet waar je cpu op rust. hmm eragter komen, ff denken... download es everest, open het en ga naar moederbord-CPUID en dan zie je platform ID en er naast zul je tussen haakjes zien staan (socket...) wat er op die puntjes staat heb ik nodig:)

Oke, ik ben hem nu aan het downloaden!
Maar heb jij niet een link waarbij ik mijn videokaart kan updaten nieuwe softwaren en zo want die melding gaf source!...

Hij zij dat de software ''te'' oud was!
Misschien ligt het daar aan :confused:

Ik had idd nog niet gedacht aan driversupdate en dat kan zeer goed werken.

http://nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

Hier vind je de laatste drivers, kijk eens of je framerate gestegen is?(60 fps is ideaal, maar ik vrees dat je met die cpu er niet aan zult kunnen...)

skelle zei:

Het enige wat ik kan zien is
CPU Sockets/Slots 1 Socket 462

...

skelle zei:
Ik had idd nog niet gedacht aan driversupdate en dat kan zeer goed werken.

http://nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

Hier vind je de laatste drivers, kijk eens of je framerate gestegen is?(60 fps is ideaal, maar ik vrees dat je met die cpu er niet aan zult kunnen...)

Oke.. maar waar moet ik op drukken en zo,
Kan je niet de installatie link geven voor mijn NVIDIA GeForce FX 5600

Misschien is dat handiger want ik snap er niks meer san :confused:

yoran zei:
Hmm.. socket dat woord komt me niet bekend voor!...
Waar kan ik het vinden...

Kan je me helpen wat dat voor woord is :D

Misschien heb je hier iets aan;

Moederbordeigenschappen:
Moederbord ID 08/19/2003-nVidia-nForce-A7N8XÄXC-00
Moederbordnaam Asus A7N8X-X

Front Side Bus Eigenschappen:
Bus Type DEC Alpha EV6
Bus Breedte 64 bit
Werkelijke kloksnelheid 100 Mhz (DDR)
Effectieve kloksnelheid 200 Mhz
Bandbreedte 1604 MB/s

Chipsetbus-Eigenschappen:
Bus Type HyperTransport v1.0
Bus Breedte 8 bit

Moederbord Technische Informatie:
CPU Sockets/Slots 1 Socket 462
Expansie Slots [ TRIAL VERSION ]
RAM Slots 3 DDR DIMM
Geïntegreerde apparaten Audio, LAN
Groottefactor(Form Factor) ATX
Moederbordafmeting 240 mm x 300 mm
Moederbord Chipset nForce2-400
Extra functies [ TRIAL VERSION ]

Moederbordfabrikant:
Firmanaam ASUSTeK Computer Inc.
Productinformatie http://www.asus.com/products1.aspx?l1=3
BIOS Download http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us

socket 462 dus

je moet eerst drukken op graphics driver, dan op geforce and tnt2 en dan je windows xp(zoek dus eerst naar start here, in het midden van je scherm en dan drukken op wat ik zei.)

Hmm, ik vind geen socket 462 cpu's meer:confused: ik denk dat je tweedehands zult moeten gaan...

:edit: ik zie juist dat socket 462 socket A is(stom van mij, kheb namelijk zelf ook zo'n cpu:p)

:edit2: kdenk dat de 2400+ het maximum is, maar ik heb geen rekening gehouden met de rating van je cpu... niet gezien dat het een amd is, dus zal is wat sneller zijn. Dus zou ik de rating nog es moetne weten:p dit kun je zien bij deze computer-eigenschappen en dan komter een kadertje(maak voro het gemak een screenshot ervan in gif formaat 640*480 zodat ik niet alles moet uitleggen waar je het vindt, en post dit hier.)

Laatst bewerkt:
skelle zei:
socket 462 dus

je moet eerst drukken op graphics driver, dan op geforce and tnt2 en dan je windows xp(zoek dus eerst naar start here, in het midden van je scherm en dan drukken op wat ik zei.)

Kan je me helpen mijn fps te verbeteren en wat ik daar voor moet kopen!?

skelle zei:
socket 462 dus

Hmm, ik vind geen socket 462 cpu's meer:confused: ik denk dat je tweedehands zult moeten gaan...

EVEREST is zwaar relax! hij geeft temperaturen en zo aan wat je eert niet kon zien!
Tnx!:thumb:

Laatst bewerkt:
Skelle is toppie maar naar een crack vragen mag niet op helpmij!!

yoran zei:
En kan jij aan een crack van EVEREST komen of zo!, want EVEREST is zwaar relax! hij geeft temperaturen en zo aan wat je eert niet kon zien!
Tnx!:thumb:

Everest is toch gratis? die temperaturen kun je nu tog ook zien. Maar heb je al je drivers geupdated? Hierdoor zal je fps waarschijnlijk stijgen(tes te zien hoe oud je huidige drivers zijn uiteraard) die drivers moet je gwn downloaden:)

skelle zei:
Everest is toch gratis? die temperaturen kun je nu tog ook zien. Maar heb je al je drivers geupdated? Hierdoor zal je fps waarschijnlijk stijgen(tes te zien hoe oud je huidige drivers zijn uiteraard) die drivers moet je gwn downloaden:)

Ik start de pc nu opnieuw op! ik laat het je weten zodra ik het weet!

yoran zei:
Hmm.. al lang gedaan ;)

Dankje:thumb: het heeft op sommigedelen een hoop geholpen! hij hapert niet meer en hij het loopt allemaal beter!

Dankje man

yoran_woezik@hotmail.com meld mij effe aan dan kan ik dingen vragen via msn als er iets mis is!
BEDANKT!:D :p :thumb: :) ;)

das mooi, hoeveel frames heb je nu? Nog altijd van plan om nieuwe videokaart te kopen?

Mareh mijn msn hou ik voor de mensen die ik in het egt ken;) staat overigens nu al aardig vol(zo'n 220) Vragen kun je stellen op helpmij.nl want ik kan zelf niet alles oplossen: op helpmij zijn er meer dan 50000 leden dus ja, hier heb je meer kans op antwoord.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan