Wie kan mij helpen, ik kom er wederom niet uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ghostwalker

Gebruiker
Lid geworden
3 nov 2010
Hallo allemaal,

Ik heb een database met 2 tabellen (tblAP en tblPersoneel). Nu wil ik een formulier maken dat de enkele gegevens haalt uit tblAP en deze wegschrijft naar tblPersoneel.
En dan gaat het er om als ik dan in het formulier een APnr selecteer of invoer dat dan automatisch APtitel en Pel ingevuld worden. En deze info komt uit tblAP.

Wie kan mij hier mee helpen want ik kom er echt niet uit, en heb al helemaal geen verstand van VBA mocht dat hiervoor nodig zijn.

Bekijk bijlage ADM 110.zip

Mvg Paul

De basis is nog wel te maken zonder VBA, al wordt het een stuk mooier als je een klein beetje kan programmeren.... Kijk maar eens naar dit voorbeeld.

Bijlagen

Ik heb mijn database een beetje aangepast. Nu ook een formulier gemaakt alleen nu zou ik graag dat op het formulier de kolommen APnr, APtitel en Pel de gegevens worden gehaald uit de tabel tblAP. Is dit mogelijk?

Bekijk bijlage ADM 110.zip

Mvg Paul

Dat kan wel, maar dan moet je toch programmeren... Overigens is het maar de vraag of het nodig is om die gegevens te kopieëren? Je kunt de tabellen altijd aan elkaar koppelen op basis van het veld [APnr]; in queries en rapporten zie je dan de aanvullende informatie ook, zonder dus dat je titel en Pel opslaat.

OctaFish,

Heey dit komt echt al heel erg in de buurt, het enige dat ik dan graag zou zien is dat ie de titel ook haalt uit de tblAP. Want als ik nu op het formulier aangeef APnr is zus en zo dan staat er bij APtitel ook het APnr en dit zou de APtitel moeten zijn. Kan dat?

Mvg Paul

Tuurlijk.... Ik had een kolom omgewisseld, en dan pakt-ie uiteraard de verkeerde...

Bijlagen

Thanks Michel,

Hier kan ik nu mee vooruit.
Ik ga hem hier en daar nog even aanpassen. (natuurlijk niet het geen dat jij zo gefixt hebt)
En mocht ik er weer eens niet uit komen dan zal ik het wel weer boeren op het forum haha.

Gr Paul

Octafish a.k.a. Michel,

Zou je me nog een maal kunnen helpen. Het document heb ik aangepast aangezien ik vergeten was om opzoek kolommen in te voegen.
Want dan stuur ik het zip bestand naar je toe met de vraag om nog 1 maal de 2 tabellen in 1 formulier te koppelen.
Gelieve stuur ik je het bestand privé, is dit mogelijk?

Mvg Paul

Dat kan.

Laatst bewerkt:
Is ontvangen :)

Top,

Ik hoop dat je er wat mee kan met de omschrijving want dan ben ik weer uit de brand geholpen.

Greetz

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan