• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

wie kan mij helpen met als functie

• Onderwerp starter Onderwerp starter gdus
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

gdus

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2009
ik wil graag het volgend bereiken
als ik een gewicht, tariefzone en lxbxh invoer wil ik graag de verzendkosten weten
dit zou dan afhankelijk zijn van verzendwijze (c13) tariefzone(c12) en totaal volume(c11)
c11 zou c10x g9 of g10 moeten zijn dit is weer afhankelijk van keuze in vak c12
en als laatste alles weer afhankelijk van tarief global of express
deze hebben altijd weer eerst een basistarief met daarbovenop weer een toeslag per kilo
wie kan me hier bij helpen ik ben al dagen bezig !
zie ter verduidelijking map 1

Bijlagen

Beste gdus ;)

Zie bestandje.

Zijn er nog vragen, dan hoor ik het wel :D

Groetjes Danny. :thumb:

Bijlagen

zoiets?

Een kwartiertje puzzelen en ik kom tot dit. Is dat wat je wilt?

:thumb:

Laatst bewerkt:
Beste DCWDPT ;)

Uw formule in cel C11 klopt niet, omdat je verwijst naar 2 en niet naar zone2.

Ofwel =C12 2 of je veranderd de formule naar de verwijzing =C12="zone2"

beste danny en DCWDPT

hartelijk dank voor alle inspanningen
alleen is het nog niet helemaal goed
het basis tarief is een vast getal en niet een som van getal x kg
het hangt af van zoveel factoren dat ik door de bomen het bos niet meer zie
naast de tariefzone is het ook afhankelijk van de type verzending (express of global)
ik hoop dat jullie me verder kunnen helpen
alvast hartelijk dank voor de gedane inspanningen

Beste gdus ;)

Mijn bestandje houdt wel rekening mee met expres of global, het feit is dat de tarieven voor expres en voor global gelijk zijn.

Anders geef eens een voorbeeldje wat je graag wilt als verzendkosten met de gegevens in mijn bestandje.
de verzenkosten zijn nu 45, wat moet het volgens jouw dan zijn ?

Laatst bewerkt:
Beste gdus , ik zie ook door het bos de bomen niet , je wil rekenen met volume en in je overzichtje " globaal " en " express " zet je kg . zo mag ik het dubbele aan kg met express voor hetzelfde bassis tarief .
Ik wil morgen bij U een kist 16m3 rijstwafels opsturen naar zone 5 ik vermoed +/- 500kg hoeveel gaat me dat kosten ? Of moeten we het als vogt lezen >global>zone1>(10 km ) kostprijs €1 bij express>zone1>(10 km ) kostprijs €2 .
Wij doen geen koerier en in die berekeningen ben ik niet thuis , wat wij doen is een dagprijs > startvergoeding + vaste kost voor 10 uur en 250 km gaan we daar boven is dat + €/uur en + €/km . Opletten met vervoer per gewicht als je morgen isolatie ( piepschuim )moet vervoeren heb je heel veel volume en geen gewicht .

Ik heb een bijvoegsel gedaan om U meerdere ideeen te geven , zo heb ik index/vergelijken gedaan .

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Een gedeelte van de vraag snap ik niet goed. Ligt aan mij hoor!

Maar C11 en C15 zijn wel goed te berekenen.
Enkel de toeslag per Kg snap ik niet goed.

Cobbe

Laatst bewerkt:
bijna goed

volgens mij is hij nu bijna goed
alleen de formule bij volume gewicht niet, deze is ook afhankelijk van de zone1,2,3,4of5 en is dan x g10 of g11
de bedoeling is als je een pakket verstuurd heb je 2 opties
1 je kijkt naar het gewicht 2 je kijkt naar het volume gewicht
het gewicht die het hoogst is wordt berekend
daarna de optie global of express en de tariefzone telt ook mee

voorbeeld; er wordt een pakket van 12kg met de afm. 120x30x30 cm verstuurd
dit pakket gaat naar zone 3 en wordt global verstuurd volume gewicht is 0,108x250=27kg
het volume gewicht is hoger als eigen gewicht dus kosten zijn 27x3+30=111
alvast heel veel dank voor de oplossingen

Bijlagen

Beste gdus :thumb:

Frmule in cel C12 is nog altijd niet juist.
Probeer maar eens of C13 gelijk is aan 1.

Er is nog meer die niet juist is ik wil een pakje van 1 kg versturen naar zone 3 met globaal , zodus moet ik geen toeslag betalen der zal nog een als - en - of aan te pas komen . ps duuitsland ?

Helpt deze een beetje vooruit?

Cobbe

nog niet helemaal

ik heb een pakket en daar betaal je altijd een basistarief voor ,kolom f4 - f8 en kolom j4 - j8afhankelijk van de verzend wijze global of express

daarbovenop betaal je een kilotarief deze is weer afhankelijk van gewicht of volume gewicht
je gaat altijd het hoogste gewicht betalen je betaald dus eigenlijk per gewicht of volume

dit is ook weer afhankelijk naar welke zone je dit stuurt in zone 1-3 gaat het volume gewicht x 250 in zone 4 en 5 x 200

ik hoop dat het je nu duidelijk is

het is allemaal best ingewikkeld vind ik

maar jullie zijn toppers !! juliie willen dit net zo graag als ik voor elkaar hebben

HELEMAAL TOP !!

Beste gdus , zet eens een paar voorbeeldjes .
bv zone 1 pakje 50*50*15 ( 9,375m³) gewicht 10 kg wat kost dat , zet dat zelfde pakje zone 1 volume 100*50*15 (18,75m³) ook 10 kg , en plaats dan ook eens iets met zone 4 of 5 telkens met een verschil qua volume gewicht .
@cobbe je komt in de buurt:)

voorbeeld

1)Pakje 100x50x50cm 100kg ,naar zone 1 met global
1x0.5x0.5=0.25x(zone1)250=62.5kg
Kosten zijn 100x1=100+10=€110

2)Pakje 50x30x20cm 1800gram ,naar zone 4 met express
0.5x0.3x0.2=0.03x(zone4) 200=6kg
Kosten zijn 6x8=48+41=€89

3) pakje 20x20x10cm 300gram, naar zone 3 met express
0.2x0.2x0.1=0.004x(zone3) 250=1kg
Kosten zijn 1x6=6+31=€37

4)pakje 40x25x78cm 6.8kg, naar zone 5 met global
0.4x0.25x0.78=0.078x(zone5)200=15,6kg
Kosten zijn 15,6x5=78+50=€128

Laatst bewerkt:
1)Pakje 100x50x50cm 100kg ,naar zone 1 met global
1x0.5x0.5=0.25x(zone1)250=62.5kg
Kosten zijn 100x1=100+10=€110

2)Pakje 50x30x20cm 1800gram ,naar zone 4 met express
0.5x0.3x0.2=0.03x(zone4) 200=6kg
Kosten zijn 6x8=48+41=€89

3) pakje 20x20x10cm 300gram, naar zone 3 met express
0.2x0.2x0.1=0.004x(zone3) 250=1kg
Kosten zijn 1x6=6+31=€37

4)pakje 40x25x78cm 6.8kg, naar zone 5 met global
0.4x0.25x0.78=0.078x(zone5)200=15,6kg
Kosten zijn 15,6x5=78+50=€128

In mijn bestandje is vraag 1 en 4 correct en 2 en 3 niet
Blad eerste-tweede-derde-vierde.

De oplossingen kloppen wel indien de getallen in J3:J7 aangepast zijn aan het voorbeeld.

Cobbe

Laatst bewerkt:
ik heb het iets aangepast en nu werkt het wel op 1 ding na,
bijna alles klopt alleen wordt er nog niet gecontroleerd welke waarde hoger is C10 of C12
C17 houdt hier geen rekening mee
de hoogste waarde (kg ) wordt berekend
het enige wat er volgens mij nog moet gebeuren is C17 vertellen welke waarde hoger is, C10 of C12 en die dan gebruiken in de berekening ik weet alleeen niet hoe dat moet.......

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Beste gdus , het is idd niet makkelijk ik heb zelf een vb gedaan om de vergeklijking voor 1m³ te doen met een verschil ingewicht > prijs torenhoog uit elkaar zelfde kilo's ( ik doe mijn pakje naar de kilopost;) )

Bijlagen

oplossing?

ik heb een extra regel gemaakt C15 die aangeeft waar C17 mee moet rekenen
volgens mij is het zo goed !!
willlen jullie er nog een keer naar kijken?

Bijlagen

Laatst bewerkt:
ik heb een extra regel gemaakt C15 die aangeeft waar C17 mee moet rekenen
volgens mij is het zo goed !!
willlen jullie er nog een keer naar kijken?

Mijn mijn voorbeeld 1m³ piepschuim 15 kg hoeveel ga ik betalen voor zone 4 met express? Toch geen 1.641 € . Dit kom ik uit in je laatste upload .
Ik loop met de gedachte werk met een index/vergelijk zet je zone's uit en de kostprijs dan ga je kijken naar het gewicht of volume en dan pas je daar de groter of kleiner (Als ?>? formule , dan tel je die 2 samen de uitkomst van de index/vergelijking met de extra kilo kostprijs . Als ik later op de avond tijd heb probeer ik aan de hand van de gegevens die je al hebt vrijgegeven .
Nog een laatste vraag /opmerking de startprijs voor zone's global of express is dezelfde enkel de kiloprijs is 100% duurder bij express , dit kan ook al een pak in formule schelen bij express is gewoon kilo*2 ( nu worden met de formules VERT. zoeken in 2 verschillende kolommen gezocht ) eens bekijken of je de gegevens niet compacter kan krijgen .

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan