Wie kan mij helpen met de juiste doctype en metadata

Status
Niet open voor verdere reacties.

phobia

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 sep 2006
Hoi allemaal,

Ik heb een hele website klaar, alleen is er iets fout in mijn doctype en/of de meatdata.
Firefox werk in de quircks mode en valideren bij w3school is al helemaal nix

Mijn meta:
HTML:
<code><!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Strict//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-strict.dtd">
<html lang="nl" xml:lang="nl" xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">
<head>
<title>De Gouden Pluim</title>
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=utf-8" />
<meta name="description" lang="nl" content="De Gouden pluim bso, creatieve buitenschoolse opvang in almere" />
<meta name="keywords" lang="nl" content="creatief, buitenschoolse opvang, gouden, pluim, almere,Schilderen,
Tekenen,Vilten,Moza&iuml;eken,Werken met bijenwas,Koken,Bakken,Wandelen,Sieraden maken,Huishoudelijke karweitjes,Gedichten bedenken,
Rudolf Steiner,Reggio Emilia, gemmie gieling" />
<meta name="copyright" lang="nl" content="Copyright 2010-2011 De Gouden Pluim bso" />
<meta name="robots" content="index, nofollow" />

Misschien dat iemand het voor mij zou willen nakijken, of een hele duidelijk uitleg geven wat ik fout doe en vooral hoe ik het goed kan krijgen.

Alvast Thnx

De validator struikelt hierover: Moza&iuml;eken
in je reeks met keywords

Dat zegt hij ook duidelijk:
Sorry, I am unable to validate this document because on line 8 it contained one or more bytes that I cannot interpret as utf-8 (in other words, the bytes found are not valid values in the specified Character Encoding). Please check both the content of the file and the character encoding indication.

The error was: utf8 "\xEF" does not map to Unicode

De snelste oplossing is: mozaieken schrijven zonder umlaut.
De beste oplossing is: de hele reeks keywords inkorten tot de meest relevante woorden.

Zijdelingse opmerking 1:
Zo'n lange reeks met keywords is tegenwoordig not-done. Het oorspronkelijke idee erachter is dat je makkelijker gevonden wordt (of in ieder geval bij meer mogelijke zoekakties).
Het 'misbruik' van deze lange opsommingen heeft er echter toe geleid dat ze juist genegeerd worden door de zoekmachines.
Het is beter om de woorden die volgens jou echt belangrijk zijn, terug te laten komen in je content. Dus gewoon verwerken in de teksten op de website. Dan hebben ze ook echt een positieve uitwerking op zoekmachines.
Als je geen relevante content kunt verzinnen waarin de betreffende woorden voorkomen, dan kun je dus met terugwerkende kracht vaststellen dat ze overbodig waren.

Zijdelingse opmerking 2:
Is mozaïeken met een umlaut op de i überhaupt een goed woord? Ik bedoel als werkwoord.

Laatst bewerkt:
Ik ben met behulp van de validation site van w3school door mijn index gegaan en hij is nu gevalideerd.
Probleem zat hem niet in de umlaut, maar in de mockup van mijn site.

Maar dit is de laatste keer dat ik wil dat een pagina goed valideerd, vind het belangrijker dat hij zonder fouten draaid

Ik weet wel dat ik helemaal ziek wordt van IE als ik het helemaal goed wil doen, dan moet ik een css maken voor IE6 IE7 en IE8/IE9/Firefox/Chroom/Safari

Ik heb IE6 maar laten vervallen, daar draaien volgens mij niet veel particulieren meer op!

Als je code door de validator komt doet hij het in principe goed in Chrome, Firefox en Safari (paar minieme verschilletjes) IE is en blijft een echt hel inderdaad.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan