wie kan mij helpen wat uit te zoeken?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mickeym

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
14 aug 2007
hallo,

ik zit met een beetje groot probleem (en een vriendin heeft er ook last van). er is iemand op deze aardbodem die een email adres heeft aangemaakt met mijn naam. en is daar met bekenden van mij gaan mailen. allerlei rare voorstellen en zo. nu wil ik graag weten wie hier achter zit en of het emailaccount evt te kraken is zodat ik het wachtwoord kan wijzigen en deze persoon in ieder geval voorlopig even uitgeschakeld is......

groetjes

Hoe komt hij aan de e-mailadessen van je familie?

Een andere optie is hem bij spam te zetten en hoe weet hij je naam:confused:

GooGooJansen

contact opnemen met de provider achter de @

heb al contact opgenomen met de provider maar willen verder niets zeggen wet op privacy blablabla. snap dat ook wel. maar leuk is het niet.

gaat niet om mailtjes naar familie maar naar vrienden. hoe hij/zij daarbij komt weet ik niet. vermoed dat het een bekende is.

oke dat zal ik eens proberen. . . maar wil er ook graag achter komen wie mij dit flikt. ik word er door mensen op aangekeken en kan steeds uitleggen hoe en wat. . . .

Een email adres aanmaken met de naam van wie dan ook als afzender is erg eenvoudig, ik kan iedereen binnen 10 seconden een mailtje sturen met "hetpaardvansinterklaas@spanje.com" .... als afzender toont Outlook [of elke mailserver] namelijk dat wat je zelf in het vakje "afzender" hebt ingevuld... Maar iemands email account + password overnemen is schier onmogelijk.....
Als je op de afzender klikt [bijv. op beantwoorden] kun je zien naar wie het werkelijk toegaat... gezien het feit dat deze persoon aan jouw "bekenden" schrijft, moet het iemand uit de directe omgeving zijn.... of je hebt een leuk virus dat het adresboek gekaapt heeft.....

Dan is het slim om dat virus terug te sturen:p En dat jij zijn adresboek krijgt (misschien dat jij daaraan kan zien wie het is).:D

GooGooJansen

en hoe doe ik dat??? ben nml een erge leek op het gebied van computers :-) heb wel verschillende virusscanners en die geven allemaal aan dat er geen virus is....

Het is ook niet zeker.

.... of je hebt een leuk virus dat het adresboek gekaapt heeft....

OF, het is een andere mogelijkheid:rolleyes:

GooGooJansen

Het is ook niet zeker.

.... of je hebt een leuk virus dat het adresboek gekaapt heeft....

OF, het is een andere mogelijkheid:rolleyes:

GooGooJansen

Wat wil je daarmee zeggen?
Ik bedoel ik zie niets nieuws:confused:
Ik zal die mailtjes vragen en sturen naar provider met uitleg wat je wilt laten zien.

Oops, sry:o

Te snel gelezen:rolleyes:

Laat ik het anders zeggen:
Je kunt een virus terug sturen, IK weet niet hoe het moet. Of hoe je aan het virus komt.

GooGooJansen

Maar.... voordat je de provider daarmee lastig valt... is alleen de AFZENDER jouw naam [dat kan namelijk elke eikenvrucht zoals ik schreef gemakkelijk doen] of wordt ook jouw emailadres gebruikt... dwz dat mensen ook kunnen replyen en jij dus de replies ontvangt........ in dat laatste geval moet je ZEKER de provider waarschuwen, in het eerste geval kunnen zij er weinig aan doen......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan