Wie kan mij helpen???

Status
Niet open voor verdere reacties.

Miss_Lana

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
9 dec 2003
Wanneer een besturingsysteem vraagt om de bron.CD [window's 98] ........omdat ik zelf iets wil veranderen of instaleren of veranderd moet worden dan herkent het systeem de C.d niet.

Hoe kan dit, en hoe maak ik dat mogelijk?

Miss_Lana

wat doe die en wat geef die aan??
misschien moet je eerst je cd open maken via brows en dan naar de file die je moet hebben

Hij geeft aan dat hij het pad niet kan vinden naar het bestand.

goh.......... wat fijn dat er mensen zijn die je kunnen helpen hier!!! ;-))
Lana

Welkom bij helpmij, Lana. Antwoord op jouw vraag: heb je de verwijzing (bijvoorbeeld naar drive D als dat de drive van jouw CD speler is) goed staan? Kijk anders eerst via Verkenner waar het bestand op de CD staat, noteer dat en verwerk dat in de verwijzing.

Hallo Lana,

Er is handige oplossing:

Maak in je windows map de volgende tree:

Code:
Windows (of zoals jij hem hebt genoemd)
    |
      Options
           |
            Cabs
Start je computer met de opstart diskette.
Je kiest optie 1: met ondersteuning CD-Rom
Dat duurt even en hij m,eldt dan welke letter jouw CD heeft.

Kopieer allle bestanden uit Win98 van de CD

(letter CD):[enter]
cd win98 [enter]
copy *.* c:\windows\options\cabs [enter]

[naam] betekent druk op toets "naam"

Nu doe je het volgende:

C: [enter]
cd c:\windows\options\cabs [enter]
setup [enter]

Windows wordt opnieuw geïnstaleerd en zolang je niet je windows directory veranderd zal daarna alles het weer doen, alleen nu komt het:

Als je iets veranderd zegt hij dat hij de windows CD gebruikt, maar in werkelijkheid zoekt hij in de direcory Cabs, dus hoeft nooit mer je Win98 CD uit zijn doos te halen.

Groetjes,

Eric

Een originele oplossing. Ik heb zoiets lang gehad: W98se op een partitie van de HD. Gaf toch wel problemen: de systemen draaiden "dubbel", gevolg: foutmeldingen die nergens op sloegen. Maar misschien werkt jouw oplossing wel.

Dit is idd een goede oplossing. Werkt ook prima voor Office, wanner je de CD copieert naar een folder op de HardDisk, en vanaf daar installeert. Bij (Internet) updates van Office (in ieder geval bij Office 2000)wordt er ook altijd om de CD gevraagd. Nu dus niet meer.

reactie op André

Ik weet niet wat je bedoeld met dubbel, ik installeer sinds 1998 zo en nooit problemen gehad. Let wel: als je dual boot van microsoft bedoeld dat bestaat sinds NT, dat werkt alleen goed als je Win98 op een andere drive of partitie installeert.

De map Cabs moet op de zelfde partitie staan als je map Windows.

Let op, dit gaat ook met XP.

Keep up the good work.

Eric.

Lana succes

Beste Lana,

Ik kan je ervaringsniveau niet inschatten, maar mocht het "DOS gebeuren" dat ik beschreef je problemen geven, dan hoor ik het wel.

Groetjes,

Eric.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan