Wie kan mij uitleggen.......

Status
Niet open voor verdere reacties.

Dutchbull

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
10 jan 2002
Hallo allemaal,

Ik las in een blad dat het mogelijk is om via de satelliet radio en tv te kunnen kijken/luisteren via je computer, als je maar een digitale tv ontvanger in je pc hebt. Nu heb ik op internet gezocht en kwam het volgende tegen (als voorbeeld), maar kan ik hiermee alles ontvangen wat er met een satteliet te ontvangen is, zoals je bijv. met een schotel ook kan?

http://silverapp1.mycom.nl/MyCom/St...o?productID=27852&productType=1&sectionID=186

Nu is mijn vraag, heeft iemand ervaring hiermee?

En wat heb ik nog meer nodig om via de satteliet te kunnen kijken/luisteren. En kan ik hiermee ook gewone (kabel) radio en tv ontvangen?

Ik hoop dat iemand mij kan vertellen wat je wel en niet kan en of het wel of niet handig is om aan te schaffen!

Alvast bedankt!!!

Volgens mij kun je beter eens informeren by Mycom. Ze geven er n.l. niet al te veel info bij. Het zal mogelijk zijn de vrije kanalen te ontvangen lijkt mij. Wat ik er niet uit op kan maken is welke module in de kaart zit. Om kanalen te ontvangen(niet vrije) zul je toch een kaart moeten hebben(secaII) of natuurlijk een fun kaart.

Ik ben nog niet in een winkel geweest hoor, ik las het alleen in een tijdschrift en daarna ben ik op internet gaan zoeken!

Die kaarten waar u het over heeft zeggen mij ook niets, dus daarom heb ik die vragen hier neergezet! Misschien heeft iemand ervaring hiermee.

Ik heb ook geen idee wat ik nog meer aan moet schaffen, behalve die digitale tv ontvanger! Maar het leek mij wel wat.

Dit is wat de fabrikant zegt, maar wat je er nu voor nodig hebt staat er volgens mij niet bij!

Hauppauge gives the possibility of entering the Digital world of Satellite with its digital card WinTV-Nexus-s!
It will be able to receive Digital Free to air Television, and to have a fast access to Turbo Internet .

Get digital video broadcasts on your PC: Receive free-to-air digital TV and radio stations directly on your PC! WinTV-Nexus-s is a single slot DVB receiver board which brings digital satellite broadcasts (TV and radio) to your PC. Digital reception provides incredibly sharp TV pictures and near CD quality radio. With WinTV-Nexus-s, you can watch digital TV broadcasts in a resizeable window on your PC screen and listen to digital radio in stereo. WinTV-Nexus-s lowers the cost of digital TV reception by using your PC's processor to decode the TV image. If you have a 400MHz Pentium II or faster, you can use Nexus-s to display TV while still running other PC's applications. Surf the net while you watch high quality digital TV.
Personal Digital VCR: With WinTV-Nexus-s, you can record your digital TV programmes to your hard disk, and play them back in full original digital quality!
Compression Mpeg-2: Record whole films in formatMPEG-2. Since the DVB uses a format of compression MPEG-2, it can use functions of recording and Audio editing of programs and Video,directly from his hard disk. Compression MPEG-2 allows the recording in complete screen.
Broadband Internet has been developed to speed up the Internet web surfing and downloading performance. To use "Broadband Internet", you need to have an account with a "Broadband Internet" Service, plus an account with a local Internet Service Provider. The Internet access inside a local network over a Proxy server cannot be used.

How "Broadband Internet" Works: First, you connect to the Internet via your local Internet Service provider. Secondly, you log on to your Satellite Internet provider. If you are sending a request for a specified web page, the request goes via your local provider to the Satellite provider. They will then grab the Internet data and send this specified web page via Satellite back to your Computer. The speed is dependent on the satellite provider, however the WinTV-Nexus-s card is specified to receive and filter between 8 - 10Mbit/s.

WinTV-Nexus-s Features:

Supports Windows® 95, 98, ME 2000 and XP
Reception of DVB Data services (max Download speed 8 - 10Mbit/s)
Live digital TV from satellite in a resizeable window
Digital stereo radio
Record and playback of digital TV (using MPEG-2 compression)
System requirements:

PC with Pentium II Processor (min. 233MHz for Data reception) (min. 400MHz for TV reception)
Windows® 95, 98, ME, 2000 and XP
Free PCI 2.1 Slot
Sound Card
CD ROM Drive
DirectDraw® - compatible PCI/AGP Graphic card o Internet Explorer 4.X or higher o One free Interrupt (IRQ)
Digital Satellite Dish
Included in the package:

WinTV-Nexus-s PCI card
Software on CD ROM (incl. Manual in PDF Format)
Quick Installation Guide

Laatst bewerkt:
Ja daarom ook mijn antwoord van vraag het eens aan de mensen van Mycom...
Normaal gesproken heb je een schotel met een tuner...daar zit de LNB ingang op net als dat op die kaart zit waar je vraag over gaat. Alleen die tuner werkt alleen met een kaart waarop een eeprom zit. Voor die kaart betaal je eenmalig €75,- en €15,- abonnement per jaar en dan kun je de vrije zenders van bijv Astra ontvangen en de Nederlandse kanalen. Afhankelijk van wat voor abbonnement je neemt kun je natuurlijk meer ontvangen. Ik neem aan dat hetzelfde geld voor de kaart van MyCom. Ook hier zal je een kaart nodig hebben om de zenders die gecodeerd zijn of niet vrij zijn, te kunnen ontvangen.

Ik zal gaan informeren, bedankt voor je reactie's!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan