Wie kan mijn pc upgraden??

Status
Niet open voor verdere reacties.

kanyarat

Verenigingslid
Lid geworden
24 sep 2004
Hallo,
Ik heb een compaq evo desktop en zou deze graag willen upgraden. Daar ik wat dat aangaat 2 linkerhanden heb, zoek ik iemand die dat voor mij wil doen, uiteraard tegen betaling. Ik woon zelf in Heemstede.
mvrgr. Martin.

p.s. Hierbij nog wat gegevens:
Compaq evo D500
Intel(R)Celeron(TM)CPU
1300MHz
kloksnelheid 1,30 GHz, 128 MB
Harde schijf: 20 GB.
Systeem: Windows XP professional versie 2002 / servicepack 2;

Laatst bewerkt:
Ik zou als ik jou was gewoon naar een Pc store in jouw woonplaats gaan. Gewoon een goede winkel in de buurt die zelfbouw PC verkoopt. Biedt de compaq daar aan, en als ik jouw was zou ik van moederbord afblijven. En er voor paar centen een grotere HD bij laten zetten. En interne geheugen laten vergroten naar 512mb.
Eventueel video kaart maatje groter.

Moederbord en processor van compaq blijft altijd een vraag wat je daar in kan stoppen. Maar als een normale P4 erin kan dan altijd doen!!!

De kosten voor zo`n operatie bij deze winkels varieert wel dus even rondvragen.
Gewoon even prijsafspraak maken (OP PAPIER).

Mike

Hoe groot is je budget
Wat wil je met je pc doen (waar gebruik je hem voor)

Ik weet trouwens niet of je alle P4-processors op je moederbord kan zetten. Een Celeron 1.3 is wel iets anders als een P4 3.0 Prescott.

Pas dan kan je kijken naar het verhaal van piepenbm.

budget

Mijn budget is groot genoeg, maar ik vind het onzin om een nieuwe pc te kopen.
Wij gebruiken hem hoofdzakelijk prive voor fotobewerking, opslag, diashows en films kopieren naar dvd.
Soms gebruik ik een programma voor mijn werk en dan moet er een hele berg data afgeklapperd worden.
gr. Martin.
celeron, p4 presscot is voor mij overigens abrakadabra. Ik wil gewoon meer opslag en snelheid.

zou je eens het programma "everest" willen downloaden?
Deze kan het type moederbord vinden.

Dat is wel handig om te weten of upgraden zin heeft.

Kloppen deze gegevens?

Dan heb je een moederbord met ondersteuning voor een P3 of Celeron A op socket 370:
http://www.intel.com/design/chipsets/815E/

Deze socket valt niet meer te upgraden.(socket 370 wordt niet meer verkocht)
Conclusie: upgraden niet zinvol. -> nieuw systeem=geen onzin in dit geval.

Volgensmij is er verder ook niets meer mee te nemen naar een volgend systeem. (op een mogelijke cd/dvd brander of floppy drive na)

Uit de door jouw genoemde gebruikerseisen maak ik op dat je geen top model pc nodig hebt.
Dan gaat mijn gedachte uit naar een AMD sempron 3100+ of naar een AMD athlon 64 2800+ - 3000+ systeem waarbij de prijs/performence verhouding leuk word en je toch een snelle pc aanschaft.

Als voorbeeld:
http://www.tweakers.net/reviews/540/3

Met die pc van temptation ben je in elk geval een tijdje klaar, gezien de zaken die je wilt doen.

Eventueel is er ook nog een goedkopere versie te vinden op tweakers.net (het basissysteem).

De multimedia-pc is dan zeker aan te raden. Of een pc van de mediamarkt. Dat zijn ook prima multimedia-pc's.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan