Wie kan ons helpen met een driver probleem in Windows 7 voor een Dell 9400 laptop.

Status
Niet open voor verdere reacties.

gridishere

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2009
Hallo,

Wij beschikkken over een Dell Insipron 9400 laptop. Op deze laptop is Windows 7 Ultimate geinstalleerd. De resolutie is te groot en deze kan niet veranderd worden met de driver van Windows 7. De driver van de website van Dell voor Windows Vista werkt ook niet. De website van Intel heb ik ook geprobeerd voor de driver van mijn type videokaart: Mobile Intel(R) 945 Express Chipset Family. Deze werkt ook niet. Alle tips zijn welkom die leiden tot de sleutel van de oplossing!!

We zoeken al enkele dagen naar de goede driver.

Hier staat een foto van mijn laptop:

inspiron9400.jpg

Hier staat een foto van apparaatbeheer:

apparaatbeheer.jpg

Met vriendelijke groet,

grid

:)

Laatst bewerkt:
Maar als de schermresolutie te groot is, kan je die simpelweg aanpassen door op een leeg deel op het bureaublad op je rechtermuisknop te klikken en via eigenschappen/properties naar een tabblad als (beeld)instellingen/settings te gaan.

Daar heb je gelijk in. Alleen het probleem is dat ik het beeld niet kleiner krijg als 1024x768.

:o

Welke resolutie wil je dan? 1280X960?
Als de resolutie niet kleiner kan dan kan dat aan de videokaart (onboard) liggen.
Die kan dan op het bureaublad niet hoger.

Maar het is toch erg vreemd dat je niet kleiner kan op deze pc dan 1024X768...

Het beeldscherm kan wel een andere resolutie aan. In Windows 7 heb ik dit alleen nog niet werkend gekregen i.v.m. de driver die ik hier niet voor heb. Met Windows Vista kan de resolutie wel kleiner.

Maar de driver kan je wel installeren maar daarna niet meer starten?
Of werkt hij na installatie gewoon niet zoals zou moeten?

De is een groot woord want er is geen specifieke driver voor. Er zijn drivers die ik kan installeren maar dan start de tool niet. Dit is zo'n tool van Intel.

De laptop is iets ouder dan 4 jaar oud. Bij Dell zeggen ze dat er geen driver voor Windows 7 voor de VGA is en dat je dus een nieuwe laptop moet kopen.

Enkele drivers zelf geprobeerd via links van Google. Er zijn wel veel mensen met deze laptop dus er moet vast een manier zien om het werkend te krijgen toch?

Laatst bewerkt:
Goedenmorgen,
het bovenstaande probleem lijkt een beetje op de mijne , ik heb precies dezelfde chipset en in het algemeen weinig problemen.
Alleen nu is het punt dat ik graag World of Warcraft speel en een aantal andere spellen die grafisch wel wat vragen.
In de tijd dat ik XP en Vista had was dat geen enkel probleem op hoogstens een beetje traag na.
Nu met Windows 7 krijg ik bijna 90% van de keren een error op de beelddriver en een vastloper binnen een kwartier.
Ook ik heb de aangeboden Vista driver geprobeert zonder resultaat.
Wie o wie weet waar ik de driver voorW7 te pakken kan krijgen, misschien iemand met connecties bij Dell?

Hallo,
Welke resolutie heb je tijdens het werken met Windows 7 met welke driver?
Heb je overigens dezelfde laptop als ik of heb je alleen dezelfde chipset?

Bij voorbaat dank!
Mark

Ik heb hier een dell inpirion staan,
ik hem nog voor de zekerheid nog even gezocht binnen google,
en dan op de term"Mobile Intel(R) 945 Express Chipset Family driver windows 7"

hier werd ik verwezen naar de volgende site: http://www.intel.com/p/en_US/support/highlights/graphics/945gm
van deze heb ik nu "Intel® Graphics Media Accelerator Driver for Windows* 7 (zip)"
geinstalleerd en tot nu ziet het er goed uit.
dus wie weet.:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan