Wie kent dit spyware proggie

• Onderwerp starter Onderwerp starter roby
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

roby

Verenigingslid
Lid geworden
8 sep 2000
Het gaat om A2 (a-squared)

Zou een geduchte concurent voor ad-aware en spybot moeten wezen .
Wie maakt dat uit , ik vind de reactie`s van de spyware freaks hier op het forum daarom wel belangrijk .

Groetjes Roby

Hoe kun je over concurrentie spreken?
Het is freeware en daarom mijns inziens dus meer collega en aanvullend eventueel.

Ik heb het artikel gelezen maar kan er niet uit opmaken dat het op spyware scant. Hij scant op Malware zoals trojans en worms!!
Gek dat ze het vergelijken met Ad Aware aangezien het een opvolger van Anti Trojan moet zijn en die heb ik zelf jaren gehad maar niet voor Spyware.
Mijn conclusie...............
Goed voor Malware zoals trojans en dergelijke maar zeker niet voor spyware.

Geplaatst door sigma
Hoe kun je over concurrentie spreken?
Het is freeware en daarom mijns inziens dus meer collega en aanvullend eventueel.

Evenals voor Ad-Aware geldt voor A2 dat er een basisversie is die gratis is, maar ook een geavanceerdere versie waarvoor wel betaald moet worden: http://www.emsisoft.com/en/

Spyware

En als de fabrikant het echt zou doen om te helpen om jouw van spyware af te komen dan zou je je niet hoeven registreren.
-----------------------------------------------------------------------
Installatie:
Zorg ervoor dat u tijdens de installatie online bent, u dient zich namelijk (gratis) te registreren alvorens u het programma kunt gebruiken. Na de installatie worden meteen de laatste updates opgehaald, waaronder de Nederlandse vertaling.
-----------------------------------------------------------------------

Als ik dat lees dan bedenk ik me altijd al twee keer.
Een prgramma en zeker als het freeware is hoeft dan toch zeker niet geregistreerd te worden.

grtjs jjw

Geplaatst door Raymond Bos
Ik heb het artikel gelezen maar kan er niet uit opmaken dat het op spyware scant. Hij scant op Malware zoals trojans en worms!!
Gek dat ze het vergelijken met Ad Aware aangezien het een opvolger van Anti Trojan moet zijn en die heb ik zelf jaren gehad maar niet voor Spyware.
Mijn conclusie...............
Goed voor Malware zoals trojans en dergelijke maar zeker niet voor spyware.

Gelijk heb je , ik weet er ook niet het fijne van maar kreeg dit bericht van een kennis :
Noname.jpg

Van daar mijn vraag .

Roby

Laatst bewerkt:
Roby, ik heb hem geinstalleerd en gedraaid. Hij vond 1 file.
Daarna Spybot gestart, deze vond er 31???.
Dus vraag ik mij af waarom a2 (a-Squared) deze niet geeft gevonden.

Gr Mammoth

Why change a winning team qua AdAware/Spybot...pas als dat progje nog meer kan vinden (zonder schade aan te richten) praten we verder! :D (en inderdaad is dat registreren een vette minpunt)

Geplaatst door Mammoth
ik heb hem geinstalleerd en gedraaid. Hij vond 1 file.
Daarna Spybot gestart, deze vond er 31???.
Dus vraag ik mij af waarom a2 (a-Squared) deze niet geeft gevonden.

Voor zover ik heb begrepen zoekt A2 specifiek naar trojans. Spybot vindt ook wel trojans, maar zoekt ook naar tracking cookies en dergelijke. A2 zal dat laatste niet doen, aangezien het een specifiek anti-trojanprogramma is. Dit zal de verschillende resultaten van de twee programma's verklaren, denk ik.

Geplaatst door buffy

Voor zover ik heb begrepen zoekt A2 specifiek naar trojans. Spybot vindt ook wel trojans, maar zoekt ook naar tracking cookies en dergelijke. A2 zal dat laatste niet doen, aangezien het een specifiek anti-trojanprogramma is. Dit zal de verschillende resultaten van de twee programma's verklaren, denk ik.

Dus zoals Sigma al melden meer een aanvullig .

Roby

Heb het nog eens goed bekeken:

A2 (a-squared) is een nieuw product en opvolger van het programma anti-trojan. De makers hebben besloten om een geheel nieuwe engine en interface te bouwen en gebruiken daarvoor de allerlaatste technieken.

Net als bij Ad-Aware is een gratis versie en een Personal versie van het programma te verkrijgen. Met de gratis versie kunt u uw systeem scannen op de aanwezigheid van (op dit moment) bekende 19.000 verschillende zgn. malware programma's (trojans, backdoors, hacktools, batch virusen en trojans, internet worms, irc worms, java scripts, webserver scripts, vbs scripts, virus construction kits, denial of service tools (DoS), distributed denial of service tools (DDoS), flooder, keylogger, nuker en sniffer viruses).

A2 begint met het scannen van het geheugen en daarna de door u opgegeven schijf en mappen. Als er tijdens eens scan vermaledijde software wordt gevonden kunt u deze uiteraard verwijderen.

Deze gratis versie heeft geen automatisch update onder de motorkap maar u kunt het wel handmatig de opdracht geven om te zoeken naar updates en deze te downloaden. Ook het real-time scannen is uitgeschakeld in deze versie, daarvoor moet u over stappen naar de Personal versie en die kost $ 29,- dollar. U krijgt dan naast deze optie ook de beschikking over andere geavanceerde opties.

Installatie:
Zorg ervoor dat u tijdens de installatie online bent, u dient zich namelijk (gratis) te registreren alvorens u het programma kunt gebruiken. Na de installatie worden meteen de laatste updates opgehaald, waaronder de Nederlandse vertaling.

http://www.wintips.nl/index.asp

Nee, ik hou het op AdAware en/of Spybot/NIS 2003/Adshield.

Gezina , dan hou ik het op spybot ,spyBlaster en spyGaurd .

Roby

Geplaatst door roby
Gezina , dan hou ik het op spybot ,spyBlaster en spyGaurd .

Roby

Roby, ik heb, net als het merendeel op Helpmij, een gemiddelde kennis op dit gebied, maar ik weet zeker dat de experts onder ons zullen zeggen dat je met deze progjes een goede keus hebt gemaakt. :thumb: (maar blijf ons op hoogte houden als er weer wat nieuws is, altijd spannend en misschien komt er dan wel weer een toppertje bij!)

De programmeur van A2 (Andreas Haak), kennen jullie misschien nog wel van Ants. Het enige gratis Antitrojan programma dat ooit enige indruk heeft weten te maken.

Het is de bedoeling dat de betaalde versie ooit weer een Anti-Trojan gaat worden. Voorlopig verzamelt hij alleen maar bestandjes om aan zijn programma toe te voegen en daarvoor heeft hij een gratis versie uitgebracht. (Zodat mensen hem bestandjes sturen die het mist)
Zolang het programma nog in dit ontwikkelstadium is zou ik er verre van blijven. Tenzij je het leuk vindt om mee te experimenteren, maar dan zou ik er zeker niet op vertrouwen om het als enige te gebruiken.

Groetjes,

Pieter

Pieter bedankt voor je reactie. Ik heb dit proggie aan Roby (buurman) gestuurd om het te proberen, hij heeft hem toen op Helpmij gezet voor reacties. Je boodschap is duidelijk. Ik heb hem er weer af gegooid en wacht wel tot het allemaal wat duidelijker wordt. Want ik vind het zelf niet zo'n geweldig programma.
Gr Joop

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan