• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wie of wat is verkeerd :(

Status
Niet open voor verdere reacties.

xbxzotje

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2007
:(
hallo,
Enige tijd geleden heb ik hier puntentotaal gepost en direkt reaktie gekregen en alles toegepast.Nu is het probleem dat ik deze heb doorgestuurd en ik krijg als reaktie:

je gebruikt de formules als: =som(g4*90/10000)
Dit is niet wenselijk.

De percentage berekening: Veerle Bloem (fictieve namen) haalt 49% (of 48088889%)
jij komt een ander percentage uit (39,60%).

graad:
jij gebruikt de formule =ALS(I4<50%;"onvoldoende";ALS(I4<=69%;"voldoende";ALS(I4<=79%;"onderscheiding";ALS(I4<=89%;"grote onderscheiding";"grootste onderscheiding"))))

Hoewel deze functie wel werkt, maak je hier toch een redeneer fout omdat je als teveel gebruikt.

Wanneer ik de punten verander in tremisters bij één van de leerlingen 30 punten dan zou dit grootste onderscheiding moeten zijn maar dat komt er niet op.

Dat is het antwoord dat ik toegestuurd krijg.
Nu heb k het zonder excel uitgerekend en ik kom hetzelfde procent uit voor Veerle Bloem (39,60%)

Kan er mij iemand helpen aub?

Dank bij voorbaat (heb bestandje toegevoegd

Dit is een cursus dat ik volg via de vdab afstandsleren en doordat het altijd meer dan een week duurd eer ik antwoord krijg zoek ik hier wat hulp.
De laaatste keer heb ik 15 dagen moeten wachten eer ik een bericht gekregen heb van de odl coach, waarbij er in het info blad staat dat ze binnen de 48 uur antwoorden is een groot verschil eh. :(

Groeten: xbxzotje

Bijlagen

We zullen je helpen oplossen :

Je redenering voor Veerle Bloem is inderdaad verkeerd. Om een percentage te berekenen moet je delen door het totaal aantal punten => 90 (en niet * maal !!), zo heb je het resultaat op 1 punt, aangezien je celeigenschappen op % staat krijgt je automatisch de correcte uitslag.

cel I4 => =G4/90

Als je de rest van de kolom aanpast veronderstel ik dat je andere problemen ook zullen opgelost zijn :thumb:

Lukt het zo ???

bedank voor de snelle reaktie

Hallo,

Eerst en vooral bedankt voor de snelle reaktie.
Inderdaad nu kom ik het juiste percentage uit en de cirkelgrafiek is ook automatisch aangepast. Hoe ik er op kom om g4*90 te doen weet ik neit maar ik dacht dat je zo het percentage kon berekenen, maar dat is voor de btw te berekenen zeker.
heel hartelijk bedankt. Best dat ne mens hier nog terecht kan met zijn problemen.

Groeten: xbxzotje

ps: Hopelijk is hij nu kontent eh met het resultaat dan kan ik weer verder.:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan