mastermindzh
Verenigingslid
- Lid geworden
- 10 dec 2008
ik heb een Pentium 4 1,8GHZ gekregen die niet zo heel lastig was over te klokken naar 2,4 GHZ
het was veel lastiger om hem in een andere kast te plaatsen
stomme afstandsbusjes die je pas als laatste vast maakt
, domme klep met SLOT wat niet dicht wil 
ECHTE KWALITEITKAST HOOR!
maarja daar ging het niet om
met bijde system information windows EN PC wizard geeft hij aan 1800MHZ....
die van pc wizard schiet wel eens wat hoger 2 ghz ofsow maar bij een normale overclock moet alles gewoon 2,4ghz lopen
me ram staat goed voltages ook alles zegmaar
toch maar weer normaal gezet en alleen de multiplier omhooggezet naar 24X (100mhz fsb)
maar daar kwam meteen de grapjas uit de kast
die deed het ook niet 
beetje verwacht tochwel he!
na veel gekloot ik toch maar op 2,4ghz gekregen! en werkt zeer stabiel :thumb:
maar nu dan het grote probleem, de koelribben zijn KOUD het moederbord is KOUD
en pc wizard EN system information windows EN coretemp EN ook realtemp geven aan dat de temperatuur van de cpu rond de 30 40 graden is... dit is bij enige belasting van de CPU
echter in de bios is de temperatuur 74 graden en die heeft uitschieters naar boven de 100.....
nu dacht ik dit kan niet kloppen! zeker niet met die extra koeling erop enzo, en waarom zouden programma's anders maar 30 40 aangeven (de TJMax is ook 100 dus bij 100 slaat hij uit)
heel erg vreemd, wie weet waarom de bios temperatuur zo hoog is? en waarom de overclock met de multiplier zo slecht gaat?
(de multiplier schiet overgigens naar 24X (2.4ghz) bij benchmarks maar bij de rest NIET
alle kritiek is welkom en JA ik kan echt overclocken en heb niet zomaar wat zitten doen
maar ik overclock toch liever de wat nieuwere (standaard 2,4ghz of 3,2ghz) p4 of mooie dual core
en dan dikke zalman of schyth mugen erop 
het was veel lastiger om hem in een andere kast te plaatsen

ECHTE KWALITEITKAST HOOR!
maarja daar ging het niet om

met bijde system information windows EN PC wizard geeft hij aan 1800MHZ....
die van pc wizard schiet wel eens wat hoger 2 ghz ofsow maar bij een normale overclock moet alles gewoon 2,4ghz lopen
me ram staat goed voltages ook alles zegmaar

toch maar weer normaal gezet en alleen de multiplier omhooggezet naar 24X (100mhz fsb)
maar daar kwam meteen de grapjas uit de kast

beetje verwacht tochwel he!
na veel gekloot ik toch maar op 2,4ghz gekregen! en werkt zeer stabiel :thumb:
maar nu dan het grote probleem, de koelribben zijn KOUD het moederbord is KOUD
en pc wizard EN system information windows EN coretemp EN ook realtemp geven aan dat de temperatuur van de cpu rond de 30 40 graden is... dit is bij enige belasting van de CPU
echter in de bios is de temperatuur 74 graden en die heeft uitschieters naar boven de 100.....
nu dacht ik dit kan niet kloppen! zeker niet met die extra koeling erop enzo, en waarom zouden programma's anders maar 30 40 aangeven (de TJMax is ook 100 dus bij 100 slaat hij uit)
heel erg vreemd, wie weet waarom de bios temperatuur zo hoog is? en waarom de overclock met de multiplier zo slecht gaat?
(de multiplier schiet overgigens naar 24X (2.4ghz) bij benchmarks maar bij de rest NIET
alle kritiek is welkom en JA ik kan echt overclocken en heb niet zomaar wat zitten doen