wie oh wie lost dit op :P

Status
Niet open voor verdere reacties.

mastermindzh

Verenigingslid
Lid geworden
10 dec 2008
ik heb een Pentium 4 1,8GHZ gekregen die niet zo heel lastig was over te klokken naar 2,4 GHZ

het was veel lastiger om hem in een andere kast te plaatsen :o stomme afstandsbusjes die je pas als laatste vast maakt :o, domme klep met SLOT wat niet dicht wil :P
ECHTE KWALITEITKAST HOOR!

maarja daar ging het niet om :p

met bijde system information windows EN PC wizard geeft hij aan 1800MHZ....
die van pc wizard schiet wel eens wat hoger 2 ghz ofsow maar bij een normale overclock moet alles gewoon 2,4ghz lopen

me ram staat goed voltages ook alles zegmaar :P
toch maar weer normaal gezet en alleen de multiplier omhooggezet naar 24X (100mhz fsb)

maar daar kwam meteen de grapjas uit de kast :P die deed het ook niet :eek:
beetje verwacht tochwel he!

na veel gekloot ik toch maar op 2,4ghz gekregen! en werkt zeer stabiel :thumb:

maar nu dan het grote probleem, de koelribben zijn KOUD het moederbord is KOUD
en pc wizard EN system information windows EN coretemp EN ook realtemp geven aan dat de temperatuur van de cpu rond de 30 40 graden is... dit is bij enige belasting van de CPU

echter in de bios is de temperatuur 74 graden en die heeft uitschieters naar boven de 100.....
nu dacht ik dit kan niet kloppen! zeker niet met die extra koeling erop enzo, en waarom zouden programma's anders maar 30 40 aangeven (de TJMax is ook 100 dus bij 100 slaat hij uit)

heel erg vreemd, wie weet waarom de bios temperatuur zo hoog is? en waarom de overclock met de multiplier zo slecht gaat?
(de multiplier schiet overgigens naar 24X (2.4ghz) bij benchmarks maar bij de rest NIET

alle kritiek is welkom en JA ik kan echt overclocken en heb niet zomaar wat zitten doen :P maar ik overclock toch liever de wat nieuwere (standaard 2,4ghz of 3,2ghz) p4 of mooie dual core :D en dan dikke zalman of schyth mugen erop :p

Dus als ik het goed begrijp heb je een P4 overgeklokt naar 2.4 Ghz.

Geeft het BIOS zo'n 100 Graden celcius aan, maar PCWizard en andere degelijke programma's niet?

Als je Processor Monitoring aanzet in PCWizard. Staan daar de temperaturen ook op 40 graden?

Erg vreemd dat het volgens het bios op 100 graden zit onder belasting. Terwijl alles erg koel is. Als je het een paar minuten laat stressen dan wordt het ook niet warm?

dat begrijp je helemaal correct :thumb:

ik denk zelf dat de bios een fout heeft :p

bij procces monitoring komen de temperaturin op de 40 graden ja.

na een paar UUR stressen zit de pc pas mnet boven de 50 graden en wederom is alles in de pc nog koel:shocked:

Klinkt als een soort enegie mode.

De C2D en hoger onderstenene C1E => deze draait de multiplier terug als de cpu niet belast word en weer omhoog als je cpu het nodig heeft.

Ik weet iggniet op de P4 ook zoiets heeft en/of ook C1E support heeft.
Check even je bios bij cpu configuration ofzo.

Klinkt als een soort enegie mode.

De C2D en hoger onderstenene C1E => deze draait de multiplier terug als de cpu niet belast word en weer omhoog als je cpu het nodig heeft.

Ik weet iggniet op de P4 ook zoiets heeft en/of ook C1E support heeft.
Check even je bios bij cpu configuration ofzo.

Later in het bericht verteld hij dat hij het wel op 2.4 Ghz gekregen heeft. Nu zat hij nog met het temperatuur. Dat volgens het Bios erg warm was maar in de kast niks te merken is.

heel erg vreemd, wie weet waarom de bios temperatuur zo hoog is? en waarom de overclock met de multiplier zo slecht gaat?
(de multiplier schiet overgigens naar 24X (2.4ghz) bij benchmarks maar bij de rest NIET

Dit staat bijna onderaan in z'n bericht. Dus ik neem aan dat de multiplier nog steeds terug springt.

@TS al een bios update geprobeerd? koelpasta gecheckt?
Zoja niet op de temp in je bios letten. Als alles koud is lijkt me stug dat het 100 grade
is.

Dit staat bijna onderaan in z'n bericht. Dus ik neem aan dat de multiplier nog steeds terug springt.

@TS al een bios update geprobeerd? koelpasta gecheckt?
Zoja niet op de temp in je bios letten. Als alles koud is lijkt me stug dat het 100 grade
is.[/QUOTE

ja mij dus ook :P laatste bios erop :/ en koelpasta zit niet helemaal goed, maar zo'n ramp is dit niet ;) dat kan nooit zoveel graden scheelen :P zit klein hoekje niet ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan