Wie van de drie!?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Legend

Gebruiker
Lid geworden
24 sep 2006
Hey, ik koop ivm Call of Duty 4 en Unreal Tournament 3 (release dates beide in november) een nieuwe PC. Heb in hardware-videokaart gedeelte al vragen gesteld over beste gfx card optie, maar ben nu benieuwd naar welke processor verstandig is.

Ten eerste hoor ik veel Dual Core, Core 2 Duo en Quadcore vallen. Mijn vraag is ten eerste wat het verschil is tussen een Dual Core en Core 2 Duo (of is dit gewoon AMD vs Intel, dat dacht ik namelijk!?) en vervolgens, is het verstandig om een quadcore te nemen als je je pc wil gaan gebruiken voor msnen, xfire, btje internetten, miscshien downloaden, en gamen.

Ik ben er zelf van overtuigd, dat met een beetje msnen, xfire, internetten en dan een game die je runned, niet echt een quad core processor nodig heb. Wel wil ik sowieso voor een dual core / core 2 duo processor gaan, maar weet nou nog eigenlijk niet het verschil.

Wat zijn dus de verschillen, en wat is het verstandigst (misschien toch een quad core? alleen dan betaal je vaak wel weer het dubbele van een dual core/core 2 duo en gaat je performance dan ook twee keer erop vooruit!?).

In principe wordt het systeem met de absolute sub-top aan hardware erin dus qua moederbord (want dat is dan de main issue voor een processor denk ik) zal hij nie achterlopen. Ik ben in staat om een moederbord te kopen die ook quadcore ready is ofzo zal maar zeggen - waarmee ik dus altijd nog mn processor kan upgraden.

Hulp wanted, hoor het graag van jullie :) Mvg Patrick

Hey, ik koop ivm Call of Duty 4 en Unreal Tournament 3 (release dates beide in november) een nieuwe PC. Heb in hardware-videokaart gedeelte al vragen gesteld over beste gfx card optie, maar ben nu benieuwd naar welke processor verstandig is.

Ten eerste hoor ik veel Dual Core, Core 2 Duo en Quadcore vallen. Mijn vraag is ten eerste wat het verschil is tussen een Dual Core en Core 2 Duo (of is dit gewoon AMD vs Intel, dat dacht ik namelijk!?) en vervolgens, is het verstandig om een quadcore te nemen als je je pc wil gaan gebruiken voor msnen, xfire, btje internetten, miscshien downloaden, en gamen.

Ik ben er zelf van overtuigd, dat met een beetje msnen, xfire, internetten en dan een game die je runned, niet echt een quad core processor nodig heb. Wel wil ik sowieso voor een dual core / core 2 duo processor gaan, maar weet nou nog eigenlijk niet het verschil.

Wat zijn dus de verschillen, en wat is het verstandigst (misschien toch een quad core? alleen dan betaal je vaak wel weer het dubbele van een dual core/core 2 duo en gaat je performance dan ook twee keer erop vooruit!?).

In principe wordt het systeem met de absolute sub-top aan hardware erin dus qua moederbord (want dat is dan de main issue voor een processor denk ik) zal hij nie achterlopen. Ik ben in staat om een moederbord te kopen die ook quadcore ready is ofzo zal maar zeggen - waarmee ik dus altijd nog mn processor kan upgraden.

Hulp wanted, hoor het graag van jullie :) Mvg Patrick

Hoi,

Zelf heb ik ook zo'n soort pc besteld. Ik heb er een E6850 ingestoken. Da's een Core 2 Duo (2x 3 Ghz)

Wat ik zelf heb begrepen uit bronnen is dat momenteel de meeste games meer baat hebben aan een sterke Duo core ipv een quad core. Zoals je zelf al afweegt doe je meestal toch niet 4 dingen tegelijk als je aan het gamen bent.

De prijs van een E6850 is nagenoeg gelijk aan die van een Quad Q6600.. Momenteel zou ik je nog een duo core aanraden ipv een quad core.

Over je vraag Dual Core of Duo core. Een dual core (bijv een Pentium D) is één processor met 2 kernen en twee verschillende L2 caches. Een Core 2 Duo is er een met 2 fysieke processoren met 1 gedeelde L2 cache.

Ok super!~Dus eigenlijk de E6850 nemen gewoon, u bent er tevreden over neem ik aan?

En wat is beter, een Dual Core (1 processor 2 cores) of een Core 2 Duo (2 processors, 2 cores, maar najah iets dat ze delen haha,, hoe zit het dan precies hiermee!?)

Ok super!~Dus eigenlijk de E6850 nemen gewoon, u bent er tevreden over neem ik aan?

En wat is beter, een Dual Core (1 processor 2 cores) of een Core 2 Duo (2 processors, 2 cores, maar najah iets dat ze delen haha,, hoe zit het dan precies hiermee!?)

De Pentium D, 1 processor 2 cores is verouderd t,o.v. de Core 2 Duo. Dus deze laatste is ook beter.

een volledig gescheiden processor presteert beter dan alleen 2 cores in 1 processor

En inderdaad,over de E6850 ben ik tevreden. :)

In verscheidene tests komt de E6850 er ook beter uit dan de Q6600:

hierzo kan je het met gewenst programma vergelijken:

http://www23.tomshardware.com/cpu_2007.html?modelx=33&model1=871&model2=872&chart=437

EDIT:

Net nog even geneusd, ik zie dat meestal de E6850 sneller is dan de Q6600 behalve als je wilt overclocken, dan streeft de Q6600 de E6850 net weer voorbij.
bron:http://xbitlabs.com/articles/cpu/display/core2quad-q6600_8.html

Laatst bewerkt:
Enoooorm bedankt! :D :) nu nog even wat reacties op mn moederbord :D

Damn super, altijd als ik hier mn vragen stel heb ik zo de antwoorden! :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan