• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wie weet de formule?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frankdexx

Gebruiker
Lid geworden
1 jul 2014
Beste Helpers,

In bijlage bestand met 2 werkmappen, Schedule engineers (1) en Totaal overzicht engineers (2).
In werkmap 1 rij 10 staan nummers voor een heel jaar.
Nu wil ik in werkmap 2 een totaaloverzicht waar men overal is geweest op nummer per persoon.
Ik denk dat ik met onderstaande formule best goed zit, maar helaas werkt het niet.
=(Schedule engineers 2014)AANTAL.ALS(E10:AI10;"1") en dan 2 , 3 enz. als zoekitem.
Wie o wie kan me helpen

Thanks.:thumb:

groet Frank

Bijlagen

haal de samengevoegde cellen weg
plaats deze in c24
PHP:
=AANTAL.ALS('Schedule engineers 2014'!$E$10:$NE$10;A24)
en deze in e24
PHP:
=AANTAL.ALS('Schedule engineers 2014'!$E$16:$NE$16;A24)

@ Jean-Paul
Niet alle resultaten kloppen. Toader Sandu zou niet op de Ama Dolce zijn geweest? volgens de lijst was hij er wel in week 33.

@Plongske
Je hebt daar gelijk in plongske, dat komt omdat ik mijn kolommen maar 220 lang heb gemaakt, feitelijk moeten er dat 366 zijn een jaar lang, maar excel 2003 gaat maar tot 256 kolommen, ik heb er nu 20 bijgedaan en nu berekend hij week 33 er bij, maar verder werkt mijn versie niet, in bijlage een update.

Bijlagen

@ Jean-Paul
Had er niet op gelet dat het was opgemaakt met excel 2003.
Bedankt voor de uitleg.

Laatste vraag:)

Goedemorgen Helpers,

Dank jullie allemaal voor de hulp, ik ben er bijna.
Ik heb nu alleen de kolommen toegevoegd zodat ik èèn heel jaar heb.
In het totaal overzicht telt hij t/m kolom IT (7 september) de dagen t/m 31 december telt hij niet meer mee in het overzicht terug.
Weet nu niet hoe en waar ik deze formule moet aanpassen??
Zie bijlage
:thumb::thumb::thumb::thumb::thumb::thumb:

Bijlagen

@Frankdexx
In naam bereik "Onboard" staat deze formule =VERSCHUIVING('Schedule engineers 2014'!$B$4;VERGELIJKEN('totaal overzicht engineers'!F$23;EngineersName;0)+5;3;;250) verander 250 in 366, dit komt omdat ik nog met 2003 werkt hier is het einde van mijn sheet, bij latere versie zijn de werk bladen groter.
Dan heb ik nog een opmerking, vermijd de samengestelde cellen waarmee gerekend moet worden dat brengt problemen met zich mee.
Nog een opmerking altijd de zelfde naam, niet zoals in je eerste toegezonden bestand, hier werd naam en voornaam omgekeerd, bij het gebruik van de formule vergelijken zal hij die niet herkennen , zelfs wanneer je een spatie teveel typt .

Succes

Goedemorgen,

Ben helemaal blij met dit overzicht:)
Thankx, Plongske,JeanPaul 28, :thumb::thumb::thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan