• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wie weet de oplossing

Status
Niet open voor verdere reacties.

roppiepoppie

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2010
Kleinste waarde bovenaan te laten staan is gelukt.
Nu is het zo dat als een rijder zich afgemeld, ik de naam verplaats naar een andere kolom (zie tabblad 'invoer deelnemers'). Nu zie je dat in tabblad 'snelzoeken' er een naam verdwijnt uit cel L34, terwijl de naam in kolom H5 wel blijft staan. Wie weet hier antwoord op?
Bekijk bijlage MODEL 30-2 nw - kopie.xlsx

vraagje

blad 2 h5 verwijst toch naar blad 1 d6? dat is op zich toch goed?

Klopt, maar ik verplaats rijder 315 naar de rechtse kolom omdat hij zich heeft afgemeld.
Dan zie je wat er gebeurt in tabblad snelzoeken. Rijder 315 verdwijn in cel G16 en H16. dat gebeurt ook met cel K5 en L5. Maar de rijder 999 in cel G5 en H5 verdwijnt in kolom K en L. Begrijp je?

Begrijp ik hier uit dat de afmelding uit de lijst op blad "snel zoeken" moet verdwijnen?

Succes,

Zoals je kunt zien heeft de rijder 315 zich afgemeld. Dit kun je zien in de cellen C16 en H16, K5 en L5. resp. - en 0. Dit is goed. Maar cel J34, K34 en L34 is de naam ook verdwenen. En dat is niet goed. Dit is nl. rijder 999 wie niet is afgemeld.

Anders voor in K5:
Code:
=ALS(AANTAL.ALS($G$5:$G$34;">0")>=RIJ(A1);KLEINSTE(ALS($G$5:$G$34>0;$G$5:$G$34);RIJ(A1));"")
en afsluiten met CTRL+SHIFT+ENTER i.p.v. enter. (Matrixformule) Hierna doortrekken naar beneden.

Het voordeel van het bestandje in mijn vorige post is dat op beide lijsten alleen mensen staan die rijden, de afmelders staan er niet bij. Het controlenummer na het missende controle nummer wordt vet weergegeven.

Succes,

Nieuwe uitdaging

Bekijk bijlage MODEL 30-2 nw test2.xlsxDe grijze kolommen zijn willekeurig opgesteld [/B][/B]uit blad invoer deelnemers. Hier zijn twee afmelders die ik in een aparte kolom plaats in blad invoer deelnemers.

Je ziet ook in de grijze kolommen blad verslaggever dat de cel leeg blijft met een -.
In de witte kolommen blijft de naam ook weg en wordt gevuld met een 0.

Nu zie je in de witte kolommen dat er een naam verdwijnt. In de witte kolommen zijn er 13 rijders opgesteld en in de grijze 14 rijders. Hoe kan dit opgelost worden?

roppiepoppie,

Voor de oplossing op alfabet kan je kijken in het bestand van bericht #6
Voor de oplossing op nummervorgorde kan je kijken naar de formule in bericht #8

Hiermee kan je het geheel oplossen.

Succes,

Thank You,
Wat doe ik verkeerd dan?

Je hebt niet afgesloten met CTRL+SHIFT+ENTER i.p.v. enter (kolom H). Als je het goed afsluit zet excel zelf de { } rond de formule, ze zelf typen heeft geen zin.

Wat vondt je van mijn alternatief in bericht #11?
Succes

Thank you,

Alvast maar weer bedankt.:thumb: Maar het gaat mij aardig boven de pet. Als je voor mij wedstrijd 4 en 14 ook wilt doen moet ik me kunnen redden.:d

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan