• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Wie weet een oplossing

Status
Niet open voor verdere reacties.

r2thed

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2007
Ik moet voor mijn werk een excel sheet maken waarin wij de ontvangen provisie kunnen bijhouden, nu heb ik al een redelijk ontwerp gemaakt, alleen moet ik nog te veel handmatig doen, als er nieuwe producten worden afgesloten die ik moet toevoegen moet ik alles handnmatig daarvoor toevoegen, dus ben ik benieuwd of er een aantal opties bestaan om dit sneller toe te voegen?

Als ik bijvoorbeeld bij kolom 'J' een getal in vul meteen de gewenste getallen en formules bij 'O' 'P' en 'AB' komen te staan.

Als je andere tips/suggesties heb hoor ik het ook graag!

Alvast bedankt!:thumb:

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Hi,

Zet de volgende formules in kolom J :
Code:
=ALS(J5>0;(J5/120);"")

Zet de volgende formules in kolom P :
Code:
=ALS(J5>0;("120 mnd.");"")

Zet de volgende formules in kolom AB :
Code:
=ALS(J5>0;(SOM(R5:AA5));"")

Joske

Beste Joske2000 ;)

Dit kan toch niet Joske :evil:
Je kan in kolom J geen formule zetten die verwijst naar zijn eigen cel
Dit is een kringloopverwijzing.

Code:
=ALS(J5>0;(J5/120);"")

Beste r2thed

Vanwaar haal je de formule in kolom J :eek:
Met het één reken je met 0,231% en het andere met *30*1,5%
Hoe kom je hierop ?

Ik zou de Maanden in kolom P weglaten achter 120 en in celeigenschappen naar aangepast gaan, onder type klik je dubbel op standaard en vul het volgende in 0 "mnd."
Nu verschijnt er in je cel 120 mnd, nu kan je ook met deze cel rekenen omdat dit nu een getal is.
In kolom O6 zou je dan het volgende kunnen zetten =J6/P6
En P6 kan je altijd wijzigen zonder de formule te moeten veranderen. :thumb:

Groetjes Danny :D

Beste Joske2000 ;)

Code:
=ALS(J5>0;(J5/120);"")

Danny,

Goed gezien:shocked: :thumb: , de formule moet uiteraard in kolom O. :o

Thanks,

Joske

Hi,

Code:
=ALS(J5>0;(J5/120);"")

Code:

Code:
Joske

Beste Joske2000 ;)

Code:
=ALS(J5>0;(J5/120);"")

Beste r2thed

Hoe kom je hierop ?

Ik zou de Maanden in kolom P weglaten achter 120 en in celeigenschappen naar aangepast gaan, onder type klik je dubbel op standaard en vul het volgende in 0 "mnd."
Nu verschijnt er in je cel 120 mnd, nu kan je ook met deze cel rekenen omdat dit nu een getal is.
In kolom O6 zou je dan het volgende kunnen zetten =J6/P6
En P6 kan je altijd wijzigen zonder de formule te moeten veranderen. :thumb:

Groetjes Danny :D

Beide bedankt!

Zal alles wat jullie aanraden zo toepassen in het excel sheet! hopelijk kom ik er dan uit:rolleyes:

Als ik nog vragen heb post ik het hier wel!

Beste r2thed

Hoe kom je hierop ?

De eerste is een hypotheek, en de ander verzekering beide verschillende manier van provisie berekening, vandaar :)

Het lukt mij niet om: 0 ''mnd'' in het aangepaste celeigenschap te krijgen dan geeft hij telkens een foutmelding? moet ik er misschien nog at voor of na neerzetten?

Hi,

Code:
=ALS(J5>0;(J5/120);"")

Code:

Code:

Joske

Hoe vul ik die formules trouwens in voor de gehele kolom? En hier staat nu rij 5 als voorbeeld, maar dan zou ik alsnog voor iedere rij dit apart moeten invullen?

Dit is namelijk één voorbeeld die ik eruit heb gehaad, in ons excel sheet staan namelijk tientallen van deze doorloop rijen:confused:

Dan kopieer je die cel en met plakken speciaal kopieer je de formule naar beneden.

Er is dus geen optie om een eigenschap aan de cel toe te voegen zodat wanneer ik een willekeurig getal waar dan ook in kolom 'J' zet, en het getal 120 in 'P' zet, automatisch in 'O' : J/P zet maar moet dit dus telkens kopieren.

Dat is wel jammer maar bedankt voor de info!:thumb:

Hi,

Ik heb op het bestandje je celeigenschappen van Kolom P aangepast.
Ik heb de formules doorgetrokken tot rij 50.

Joske

Bijlagen

Dat kopieren kan op zich heel snel hoor, nog geen 5sec werk toch?!

dat is opzich waar, maar moet al zoveel dingen handmatig aanpassen zoals de voorwaardelijke opmaak, en ik maak het begin sheet alleen, een collega moet hier straks mee gaan werken en hoe sneller en simpeler alles kan hoe minder tijd dit voor haar zal kosten! Dus elke aanpassing die hem sneller maakt ben ik blij mee:D

Hi,

Ik heb op het bestandje je celeigenschappen van Kolom P aangepast.
Ik heb de formules doorgetrokken tot rij 50.

Joske

Jij bent echt te goed voor deze wereld:p

Ik heb net al die formules tot 1000 bijgewerkt! dus kunnen we voorlopig lekker invullen!:)

Alleen geeft hij bij een aantal (van P22 t/m P110) ineens een groen driehoekje aan en zegt dat het een inconsistente formule is :confused: Vreemd doet hij dus bij een aantal en de rest niet, tussen P22 en P110 zijn er ook een stuk of 10 waar hij het niet aangeeft!!!

Maarja dat valt nog gewoon te negeren

Kan ik dit kopieren ook doen met: Voorwaardelijke opmaak?

Dat wanneer J hetzelfde bedrag als AB in dezelfde rij heeft bereikt groen wordt? of moet ik dit wel handmatig per rij doen?:o

Zie hier, heb net dezelfde vraag gesteld :p

Het is gelukt! Alleen nu wordt hij dus alleen groen als het getal precies gelijk is ook als er 6 getallen achter de komma staat moeten alle getallen overeen komen, ik hoef het alleen met 2 getallen achter de komma overeen te komen om het groen te laten worden, hoe kan ik dit doen?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan