wie weet enkele tips voor plaatsbesparing?

Status
Niet open voor verdere reacties.

the_crow

Gebruiker
Lid geworden
27 mei 2004
Berichten
39
hallo,

zoals de titel al zegt ben ik op zoek naar wat plaats :D maaar ook stilte :S

Ik heb momenteel een chieftech case en mja zoals je weet zijn die massas groot ( had die gekocht met de bedoeling te modden maar is er nooit van gekomen nadat het deurtje is afgebroken) en naar mijn mening moeilijk om koel te houden.

Ik ben nu opzoek naar een kleine (toch mooie) case met

2 max. 3 5,25" plaatsen
1 maal 3,5" extern
max. 2 3,5" intern

Geen barebones of mini atx gevallen want dan moet ik een nieuw mobo enzo kopen en kan ik beter meteen een nieuwe pc kopen.

Verder moet de voeding min. 400 a 450 watt zijn met meer dan 4 van de zogenaamde D-voedings"dingskes" (want er zijn al 2 chieftech voedingen van 340 gesneuveld :D)

De zijkanten moeten vlak zijn dus geen fantasie inkepingen voor zogezegd de zijkant te openen geen nutteloze geboorde gaatjes etc. want als ik ergens een dremel vind ....
en qua kleur pfff alles behalve zwart want die case spuit ik toch in tank(of muis) grijs :mad: en alles uiteraard liefst goedkoop mogelijk.

Voorts zoek ik ook een zeer stille CPU koeler die ook deftig koelt! en met deftig bedoel ik een amd 1700+ cpu onder de 40C.
ik zit nl met een palomino rotzooi cpu en die vervloekte dingen worden of wel heet ofwel mja staat er een straaljager naast je. uiterlijk is van minder belang dus geen vulcano 9 of 11 of die toestanden

Ik zoek ook stille case fans die een goede airflow hebben en er wat "fleurig" uitzien een ledje is welkom doch niet vereist.

ook andere tips om da vervloekt geluid tegen te gaan zijn welkom. Dat ik eindelijk de pc eens kan laten aanstaan, die staat nl. op de slaapkamer en snachts is dat "een ****** herrie"

p.s. voor de case (evt. zonder voeding ik heb nog een uit de chieftech) , CPU koeler en fans heb mag het max. +/- 100 euro zijn

Tips iemand?
 
nog iets, weet iemand waar je soms een Apple Mac G4 Look a like Case kunt kopen?

Ik vind die case namelijk heel knap maar zou niet weten waar er zo een te koop is als die al te koop is :confused:
 
ik heb gezocht voor de G4 case en ik kom enkel tegen: ofwel veel boze Mac'ers die neuten dat dat en dat merk case een "rip" is van HUN G4, G5, ...
ofwel een handleiding om een mac G4 om te bouwen tot pc, daar ben ik beiden niks mee.


en voor de andere case. Vind ik veel lelijke "ronny kasten" voor naast een getunde golf te zetten ofzo en dat dan alles voor massas teveel geld. Een deftige eenvoudige case is tegenwoordig niet meer te vinden. Er moet altijd wel al een plexi inzitten of een of ander thermaltake achtige voorkant te zien zijn. Als je een eenvoudige vind ist met 4 X 5,25" , 2x 3,5" extern, 6X intern etc. servers zijn tegenwoordig nog kleinder.

En troost u ik heb gezocht, ik ben niet iemand die wereldvreemd is en google niet kent. Ik ben trouwens weer/nog aan het zoeken. Ik vroeg trouwens ook of iemand een goede case wist en een goede cpu koeler, ik kan niet alles weten en vinden hé, en omdat dit toch het topic behuizing/voeding/casemoddig is ...

IK VRAAG IN GODSNAAM GEWOON TIPS kom dan niet subtiel neuten dat ik niet zoek
 
Geplaatst door the_crow


IK VRAAG IN GODSNAAM GEWOON TIPS kom dan niet subtiel neuten dat ik niet zoek

Dit omdat ik nergens in je 1e post las of je zelf al iets had gevonden en je toch wel aardig wat eisen stelde.

En je zoekt een cooler die je AthlonXP 1700+ onder de 40C houdt. Dat kan je lang zoeken, want een CPU-cooler die dit met lucht voor elkaar krijgt, is er niet. Dan kom je toch uit op waterkoeling.

Daarbij wil je casefans die een goede airflow hebben. De airflow wordt bepaald door de situatie in je kast. Kabels die overal voor hangen, zorgen voor een slechte luchtstroming oftewel airflow. Met rounded IDE-kabels kom je al een stuk verder.

Dan wil je een stille pc hebben. Je zou de binnenkant van de kast kunnen isoleren met geluidswerend materiaal. Denk er wel om dat de temperatuur dan in de kast ook kan stijgen. En AMD's zijn door hun temperatuur vaker luidruchtigers om de CPU-coolers hiervoor harder gaan werken om de CPU koel te houden.
 
ok bij het 1e bericht leek er op dat ik niet gezocht had das waar dus daarom wat duidelijkheid.

ik zzocht dus :

1e:

een cpu koeler die mijn CPU idle onder de 40graden houdt. Ik denk dat er wel enkele moeten zijn, een vriend van me heeft een vulcano 7+ en die houdt zijn 1800+ op 42graden (idle zonder case fans) en die koeler is al een tijdje oud ... en met de huidige snellere cpu's ... moet er wel ergens een zijn die koel is en stil draait. Ik heb al veel positief gehoord over de Arctic Cooling Copper Silent II maar nog geen effectieve cijfers dus ik denk dat ik toch die zal nemen.

2e:

Deftige case fans.
Over de case fans bedoelde ik of iemand coolers wist met een grote CFM maar toch met een relatief lage dB, ik weet dat je case zelf veel toe doet en zeker de bekabeling etc. daarom heb ik mijn eigen rounded IDE gemaakt. Maar ik vrees dat hierbij nogal "nutteloos"is om aan beide eisen te voldoen, maar ja ik had niks en nuttige tips kan ik krijgen :D

3e:

een case
Het moeilijkste :) in eerste instantie uiteraard een G4 look-a-like. Maar... een grote maar, ik vind die maar niet op de doorsnee sites ( heb er 10tallen afgelopen). Als ik op goolge etc. zoek vind ik zoals al gezegd meestal handleidingen om een bestaande G4 kast om te bouwen tot pc maar dat vind ik zonde :) (ik heb het dus over deze
apple.jpg
) Ook kom ik veel reviews tegen die spreken over copyright toestanden dus...

Indien deze niet te vinden is zoek ik een eenvoudige case maar die toch iets modern oogt en niet de grootte heeft van een doorsnee KMO server :confused: :D een eenvoudige 3 X 5,25" en 1 X 3,5" extern is voldoende intern is een 2maal al voldoende (ik heb geen floppy dus) mijn oog is gevallen op de HEXtreme ATX case P4 7
p47.jpg
eenvoudig, geen kollos, en betaalbaar maar als iemand andere ideeën heeft... want het is zoals ik zei zeer hard om een eenvoudige case te vinden. Meestal zit er wel ergens een een plexi in of andere tierlantijntjes, de eenvoudige zijn dan weer ouwbollig.

4e:

Een voeding.

Niet echt noodzakelijk maar ik had graag geweten of er voedingen bestaan met meer dan 4d- aansluitingen, want heb gezien in een Duits pc magazine dat de huidige generatie Grafische Kaarten al 2 aansluitingen vereisen. Je kan wel met van die splitter toestanden werken maar 100% vertrouwen doe ik dat niet.

En over de stilte, mja geluidsmatten dat kan ik eens proberen bedankt voor de tip :)

Sorry dat het 1e bericht zo onduidelijk was en dat ik misschien "kwaad"overkwam maar mja tis mijn dag niet vandaag :confused:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan