• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Opgelost wie weet hier raad mee ( kalender )

Dit topic is als opgelost gemarkeerd

lsc.b

Gebruiker
Lid geworden
4 nov 2000
Berichten
251
deze kalender ooit gevonden op internet
wie kan mij uit leggen hoe ik de namen van de feestdagen in de roze vakjes kan krijgen
en dat ze dan ook mee gaan naar het volgend jaar
 

Bijlagen

  • kalender.xlsm
    77,8 KB · Weergaven: 13
Ik heb even een nieuwe lijst met feestdagen gemaakt die niet gekoppeld is aan een ander bestand.
De voorwaardelijke opmaak ook aangepast voor de eerste 3 maanden.
Zelf even kopieeren en plakken voor de overige maanden.
 

Bijlagen

  • kalender-2.xlsm
    38,1 KB · Weergaven: 2
Zo:
 

Bijlagen

  • kalender AH.xlsm
    76,8 KB · Weergaven: 10
hier de combinatie tussen de beide oplossingen.
 

Bijlagen

  • kalender-2.xlsm
    39,5 KB · Weergaven: 13
Dan moet je de kolommen met groene hoekjes selecteren en dan cel vergrendelen.
 
Maar waarom drie kolommen gebruiken om de datum weer te geven als dat ook met één kolom kan met celopmaak ddd d mmm.

Groene driehoekjes verwijderen: selecteer de reeks cellen, klik op het waarschuwingsdriehoekje dat verschijnt en kies "Fout negeren".
 
Wat ik wilde is dat in de rose vakjes de feestdag moet komen te staan zoal ik al zij ooit gevonden op internet maar de feestdagen heeft volgens mij nooit gewerkt wel dar de feestdagen gekleurd zijn
 
ik denk dat hij eerder dit zoekt maar geen 365 heeft. Het voorbeeld van popipipo aangepast naar oudere versies.
 

Bijlagen

  • kalender-2 (1).xlsm
    48,2 KB · Weergaven: 14
ik denk dat hij eerder dit zoekt maar geen 365 heeft. Het voorbeeld van popipipo aangepast naar oudere versies.
Zover wat ik nu zie via mijn telefoon ziet het er goed uit op f1 staat het jaar wat je kan kiezen werkt die ook ( in de vorige versies hier in het forum werkte het niet meer)
 
zo weer thuis van het werk vlug even gekeken maar zoals ik zie werkt f1 niet voor heen kon je daar het jaar kiezen nu niet meer als ik naar gegevensvalidatie kijk staat daar bij toestaan : lijst en bij bron: =jaartallen en zo heeft het altijd gewerkt. en ik gebruik office 365
 
Ligt er aan welke je gebruikt.
 
De jaartallen stonden in het oude tabblad met feestdagen.
Dit tabblad had ik verwijderd omdat er allerlei verwijzingen stonden naar andere bestanden.
Even een nieuwe reeks aanmaken en het werkt weer.
 

Bijlagen

  • kalender-4.xlsm
    39,8 KB · Weergaven: 5
Terug
Bovenaan Onderaan