Wie weet hoe deze kabel heet?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja, idd. dat was het gemakkelijke gedeelte (serieel en parallel) :D ;) wat minder goed te zien is, is het qua vorm op een kroonsteentje gelijkende en eindigende andere einde van de kabel, dát kan ik even niet plaatsen.
Het lijkt mij dat dat 'blokje' in een 'device' gestoken kan worden. Wat mij betreft kan dat een keukenmixer, een staaflamp, een legomotortje etc. etc. zijn.

Laatst bewerkt:
Die kroonsteentje is voor de telefoon aansluiting.
Weet iemand waar deze kabel gebruikt wordt?

Posting #2 is fout:
Het is een seriële verbindingskabel, voor aansluiting op een DB9 of DB25 seriële poort van de pc/laptop.
Dus niets parallel...

Voor welk apparaat dit de seriële verbindingskabel is weet ik niet: Ik ken zelf geen apparaten die een verbindingskabel gebruiken met een RJ-11 connector.
Een vergelijkbare console-kabel is deze, blijkbaar voor een IC693DSM314 (wat dat dan ook maar is).

Ik zou verwachten dat een dergelijke kabel voor beheerwerkzaamheden is (zgn. console-kabel) of voor bestandsoverdracht (nulmodem kabel).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Gezien de combinatie van de aansluitingen, zou je haast denken aan een printer/fax

Dan lijken 'Parallel poort' en 'DB25 seriële poort' heel erg op elkaar!
Wist niet eens de bestaan af van DB9 en DB25 seriële poort series.

Ninboy: een DB25 seriële kabel is FEMALE, een DB25 printer/parallelle kabel is MALE.
Bekijk wat afbeeldingen via Google, dan zie je het verschil wel.

Tijs.

Nog een aantal kabels waarvan ik de naam graag zou weten

Foto 1 : IMG_3474.jpg

Foto 2: IMG_3475.jpg

Foto 3: IMG_3476.jpg

Foto 4: IMG_3477.jpg

Foto 5: IMG_3478.jpg

Waarom bekruipt mij nu het gevoel dat jij huisvragen stelt..............?

Ok, Tijs zit er in bericht #7 het dichtste bij:

Het is moeilijk te zien aan de buitenkant zonder een specificatie of label, maar het is of een kabel om een of meerdere printers aan te sluiten, of het is data-overdracht-kabel (hetzij parallel of serieel). Laatste werd vroeger gebruikt onder DOS/Windows 3.x/95/98 met Intersvr & Interlnk.

Laatst bewerkt:
Foto1: Geen idee, nog nooit gezien (lijkt een of andere custom kabel van 3com, geen idee waar die voor is)
Foto2: Parallele kabel, voor printers (DB25 aan de computerkant, Centronics aan de printerkant)
Foto3: Seriële DB9 naar DB25 kabel, dus DB9 aan computerkant, DB25 aan extern apparaatkant (kan evt. ook een verloopkabel serieel DB9 naar DB25 zijn)
Foto4: Seriële DB25 naar DB9 kabel (voor seriële printers of seriële andere apparaten). Kan ook evt. als verloopkabel dienen van DB25 naar DB9.
Foto5: DVI-D (video-)kabel. Zie hier voor een foto en andere informatie.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Tot je dienst.
Zet nog even je vraag op status Opgelost.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan