Wie weet hoe het zit met Twitter API limieten?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Johanjohan

Gebruiker
Lid geworden
16 nov 2010
Is er iemand die echt weet hoe het precies zit met de limiet van 150 opvragingen per uur? Ik begrijp er niet veel van wat ze hier https://support.twitter.com/articles/160385?lang=en# zeggen. Telt dat per afzonderlijke widget? Of per gebruiker? Of per site? Ik verzamel heel veel twitterfeeds op m'n nieuwe site, maar wil niet graag dat die meteen gaat vastlopen op die limieten.

Dank op voorhand!

Je mag die REST API maar 150 keer per uur aanroepen om een tweet te lezen. Controle zal meestal op basis van IP adres gedaan worden. Dat staat er niet letterlijk, maar technisch gezien is dat het gemakkelijkst te doen en dus het meest gebruikte.

Dankje Roger! Maar het is nog steeds donker voor me: wat is die REST API? Slaat dat op mijn eigen twitteraccount als geheel? En als iemand op mijn site de tweets leest van iemand anders (die ik dus ingeladen heb), telt dat dan als één keer voor míjn API?
En als hij op de site komt en er worden 20 verschillende twitteraccounts ingeladen, telt dat dan voor 20?
En als er een volgende op de site komt, die heeft dan een ander ip-adres, dus zijn telling komt dan niet op bij de telling van de vorige?

De kernvraag is natuurlijk: hoeveel mensen kan mijn webpagina met 20 twitteraccounts per uur verwerken?

Ben bang dat je toch echt de documentatie moet gaan doorspitten -> https://dev.twitter.com/rest/public . Zit ook een hoofdstuk bij over rate limiting.

Simpel gezegd zal jouw webserver de informatie via de API ophalen. Hoeveel gebruikers die vervolgens op jouw site bekijken maakt dan voor rate limiting niet meer uit. Gaat meer om het aantal updates en wijzigingen dat jij verwerkt. De limieten gelden per gebruiker. Dus ieder twitteraccount heeft zijn eigen limiet.

Hoeveel gebruikers je kunt verwerken hangt dus vooral af van wat je eigen webserver aan kan en niet zozeer van de limieten van de API.

Dankjewel Roger! Heb het stuk gelezen, is me toch nog te technisch :( . Als ik je goed begrijp, mag ik als Twitteraccount-eigenaar 150 x per uur een verzoek doen. Maar betekent dat volgens jou dan dat één keer één ander Twitter-account 'binnenhalen' op mijn site telt voor 1x? Dus 20 accounts tegelijk telt voor 20? En dan speelt cache nog een rol denk ik... Moeilijk hoor.

Ik zou nog eens goed naar je ontwerp kijken, want er is ook nog een streaming API die mogelijk voor jouw toepassing interessanter is.

De limieten voor REST zijn overigens 180 polls per 15 minuten.

Wel iets om te overwegen. Toegegeven de documentatie is niet het meest toegankelijke wat ik ooit gelezen heb, maar als je dit al moeilijk vind denk ik dat je zeker hulp nodig gaat hebben bij het implementeren van het een en ander. Is die hulp beschikbaar?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan