wie weet waar e-mails staan op harde schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.

maasai

Gebruiker
Lid geworden
7 dec 2007
hallo allemaal

Ik heb een harde schijf uit een oude pc gehaald en ik wil graag de mailtjes terughalen.
Op de schijf staat waarschijnlijk windows 98 en ik heb een mailviewer gevonden die oude dbx bestanden kan aflezen.

Als ik de losse hard schijf op mijn laptop aansluit en ik kijk in de verkenner zie ik allerlei mappen , waaronder windows, maar ik kom er maar niet achter in welke map de mailtjes staan......
Wie weet hoe ik dit aan moet pakken?
Bedankt!

Kun je die niet terug vinden in het mailaccount zelf? Want wat is er met die computer gebeurd, is deze gecrashed of? Want anders is het het makkelijkst om deze mails op de computer zelf terug te halen, vanaf het mailaccount uiteraard. Verder geen POP account waarin dit word opgeslagen?

De pc zelf is er niet meer, de schijf is niet gecrashed maar gewoon eruit gehaald.
Ik moet dus de oude harde schijf via een kabeltje aan de laptop hangen en die maakt daar een g schijf van, waarvan ik dan alle mappen kan zien.

Dat ligt er maar aan met welk programma je destijds je mail hebt binnen gehaald. Outlook, Outlook express en Thunderbird slaan het allemaal (ergens) anders op. OE slaat op als .dbx en TB slaat op als .msf. Het is dus maar de vraag waar je naar moet zoeken...

Het makkelijkste is dus laten zoeken naar .dbx en/of .msf
Als je eenmaal weet waar het staat kun je je huidige maailprogramma ook laten importeren...

Laatst bewerkt:
Dankjewel , het was dus zeker outlook express, en dus .dbx

Maar hoe laat ik hem gericht zoeken op die G schijf? Misschien een domme vraag, maar als ik .dbx invul bij 'zoekopdracht starten' bij het startmenu vindt hij niets, maar kan ik ook niet zien of hij wel op die g schijf gezocht heeft. Ben niet zo heel handig met deze dingen vrees ik.

Welk besturingssysteem heeft de pc waar je hem aan hangt?

Hoi !

Eerst via mapoptie's kiezen voor: verborgen mappen en bestanden weergeven.

Op de betr. schijf ga je naar gebruikers - degene waarvan je de mails wilt veilig stellen - Application Data - Microsoft - Outlook Express; en zie daar: je dbx-bestanden

Greetz,

Harry.

Verborgen mappen weergeven stond al aan

als ik in de g schijf naar application data - microsoft ga moet ik eerst naar de map windows (of is er nog een appl.data?)

vervolgens kom ik in de submap micosoft tegen: de bestandsmappen
Installer
Internet explorer
INTRO
WELCOME

dus geen outlook express

wat doe ik mogelijk verkeerd?

Ik kom wel een map outlook express tegen in de map Program Files maar in die map outlook express zitten geen .dbx bestanden

In Win XP staan de .dbx bestanden op onderstaande plek:

C:\Documents and Settings\"uw gebruikersnaam"\Local Settings\Application Data\Identities\{...}\Microsoft\Outlook Express

Alleen zou nu C waarschijnlijk G zijn. ( {...} hier staan wat nummers en is bij iedereen anders)

EDIT: Voor Windows 98/ME is dat C:\WINDOWS\Application Data\Identities\{...}\Outlook Express\. Ervan uitgaande dat Windows op de C-schijf staat.

Laatst bewerkt:
Apart, (dit moet windows 98 zijn) , ik krijg achter: C:\WINDOWS\Application data alleen maar de mappen Adobe, Intertrust en Microsoft, en dus niet de hierboven genoemde identities....

Kan het toch zijn dat er op de g schijf verborgen mappen zijn , ondanks dat ik bij mapopties onder configuratiescherm in Vista wel degelijk verborgen mappen kan zien??

het is geen externe schijf zoals je die als extra medium koopt, het is een gewone harde schijf uit een standalone pc die ooit uit de pc gehaald is

Ja dat heb ik begrepen, maar als je hem los aansluit op je laptop is het een externe schijf, toch?:cool:

ja, dan wel, alleen zou er precies hetzelfde op moeten staan dan op een niet externe schijf, dat bedoelde ik toen jij zei geen verstand te hebben van externe schijven

Hoi !

Ja, maar de ins en outs van Wion 98 heb ik althans niet meer paraat; ik zou het op moeten zoeken, maar dat kun je zelf toch ook ?

Greetz,

Harry.

Nee, ik kan er niks over vinden dat me helpt. Anders kwam ik hier toch niet...?

Hoi !

Als ik tijd kan vinden zal ik er nog eens induiken...

Greetz,

Harry.

Volgens mij, als je de schijf als externe (maar normaal opstartschijf met Win 95/98) aan je laptop hangt, wordt ten eerste het betreffende gebruikersprofiel niet geladen en ten tweede dus ook geen persoonlijke bestanden die daar aan gerelateerd zijn.
Correct me if I'm wrong.
Maar proberen kun je het altijd natuurlijk klik en nog een klik.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan