Wie wil helpen met FP pagina !!??

Status
Niet open voor verdere reacties.

Terrarabo

Inventaris
Lid geworden
5 okt 2001
Hallo,

Een hele goede vriendin van mij heeft haar bedrijfspagina in FP 2003 gemaakt maar een aantal zaken werken niet goed en worden niet goed weergegeven.

Het gaat om www.komfotograferen.nl

Allereerst werken de pulldown menu's niet goed. Als je erop gaat staan dan rolt het wel uit maar bij de minste beweging valt het weer weg.

Verder is tekst en dergelijke niet op alle formaten schermen gecentreerd en dat zou zij ook graag opgelost willen zien.

In FP kan HTML code worden geplaatst dus als er daaraan wat veranderd moet worden dan graag de code plaatsen en waar het moet komen.

Als dank de eeuwige roem ;-)

Werkt goed in Firefox en ik vermoed dat het ook goed zal werken in IE9. In IE7 gaat het bij mij ook fout. Heb dit ook met mijn eigen website. Werkt niet lekker in IE7 en IE8 maar verder prima in alle andere browsers dus ik heb het zo gelaten. Wel een sitemap toegevoegd.

Dus, helaas geen oplossing maar als iemand nog een briljant idee heeft dan hoor ook ik het graag

Ron

Voor eeuwige roem doe ik alles! :D
Tenminste ... dit is zo'n FP-site die ik liever niet tegenkom (tables, fixed font-size, FP-codes, een frameset-Doctype terwijl het een gewone pagina is, achterhaalde/afgekeurde html-eigenschappen i.p.v. mooie css, en andere ongemakken).
Vaak kan je nog sneller de hele site opnieuw maken, en dan goed, in plaats van morrelen aan het dode paard. :rolleyes:
In elk geval: gauw van FP afstappen en bv. KompoZer nemen, dan wordt het niet nog erger.

Maar goed, ik zou beginnen met (in het stylesheet www.komfotograferen.nl/menu/menu_style.css):
Code:
#navigation-1 li ul.navigation-2 {
   ...
   top: 20px; /* ipv 21px */
   }
Waarschijnlijk speelt hier de vaste letterhoogte in px en de computed value van de regelhoogte een rol (de afronding op hele px kan bij browsers wel eens verschillen). De combinatie met een absolute positie van de submenu's, met een top van 21px, laat voor Firefox kennelijk net een gaatje van 1px over waar de muis in valt *) als die probeert naar het submenu te stappen.
Of het ook werkt in andere browsers heb ik niet getest.

Maar het beste zou zijn het hele menu opnieuw te bakken (zie bv. pag. 27 van "Reisverslag uit Cascade-land" voor een stukje werkwijze).

Met vriendelijke groet,
CSShunter
________
*) Als de muis een aanloopje neemt (lees: als je heel snel hovert), kan ie over het gat heen springen en beland je wel in het submenu.
Maar dat is even oefenen voor de brave bezoeker (als die dat foefje kent). ;)

Laatst bewerkt:
@csshunter,

Ik ga het doorgeven en we gaan er aan sleutelen !

Ik dank je nu alvast voor je moeite en ik hoop dat ik er nog op terug mag komen.

Eeuwige roem is onderweg ;-)

Citaat uit mail !!

Yahooooooo het werkt!!!!!!!!!!!! Die eeuwige roem heeft hij zeker verdient, ondanks dat hij mijn site afkraakt. *GRIJNS* Ik heb het ook gelijk even getwitterd.
Raymond ook heel erg bedankt voor je hulp, het belangrijkste probleem is nu opgelost. Mocht je nog kunnen achterhalen waarom die zwarte balk waar het menu instaat beeldvullend blijft terwijl de rest korter is, dan zou het hellemaal top zijn, maar hier ben ik al heeeeeeeeel blij mee!

Citaat uit haar Tweet !!

KOMFOTOGRAFEREN.NL @KOMFOTOGRAFEREN 18m Reply Retweet Favorite · Open
Door hulp van CSShunter via het #Helpmij #forum is het probleem dat IE met het menu van mijn website had opgelost!!! bit.ly/tIeXWR

Tweede Tweet !!

KOMFOTOGRAFEREN.NL @KOMFOTOGRAFEREN 18m Reply Retweet Favorite · Open
Dus: eeuwige roem voor CSShunter ! :-)

Laatst bewerkt:
Staat dus nog één uitdaging open voor je als je zin hebt !!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan