Wie wil hier eens naar kijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

raybergh

Gebruiker
Lid geworden
10 jan 2007
Wie wil hier eens naar kijken en zonodig wat aanpassen........
Ik ben bezig een database te maken voor het onderhouden van noodverlichting en brandmeldcentrales bij diverse klanten.
Ik heb wat tabellen opgezet en relaties aangegeven , maar is dit wel de juiste manier?
Of kan ik de tabellen beter anders indelen?

Het volgende is de bedoeling:

Als ik een nieuwe klant ga invullen, wil ik een tabblad noodverlichting kunnen openen en hierin de NV kunnen selecteren/toevoegen aan de lijst. tevens ook het aantal armaturen.
het komt voor dat er verschillende types en merken hangen.

ook moet bij de klant de datum van controle en de datum van de accu kunnen worden opgegeven (accu moet na 4 jaar worden vervangen

ook voor de brandmeldcentrale moet een tabblad komen met daarin: type ,merk accu's, datum accu's, toebehoren met aantallen, merken,types ( rookmelders,handmelders, sirenes, kleefmagneten...)

De vaste gegevens wil ik een keer invullen, en die steeds kunnen selectere/ aanvullen.

Wie kan mij vertellen of mijn opzet de goede kant opgaat of moet ik heel anders beginnen??

Raymond

Bijlagen

Ik heb er even snel naar gekeken het volgende zijn de dingen die me direct opvallen.

Naamgeving van tabellen/velden zijn met spatie's en je gebruikt veld namen zoals aantal dit kun je beter niet doen dit kan je heel veel tijd schelen met het zoekn naar rare bugs
Kijk ivm naamgeving ook eens hier

Verder zou ik wat betreft de structuur een tabel met merken aamaken ipv select distinct te gebruiken dit omdat dat andere mogelijk heden niet direct uitsluit op rapporten en dergelijke en deze kun je tevens op verschillende plekken gebruiken eventueel dmv een vinkje waarop je kun filteren zo zou je bijvoorbeeld bij het merk philips 2 boolean kunnen gebruiken om aan te geven dat deze te gebruiken is voor brandmeld toebehoren en voor armmaturen enz. zou kun je dus als het later nodig is dus heel snel ook een assortiment van philips laten zien en daar eventueel berekening op loskunnen laten zonder dat je ingewikkelde querys of code moet schrijven en als philps van naam veranderd hoe je geen bijwerk query te maken / uit te voeren.

Hopelijk kun je hier wat mee.

greetz zRowix

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan