Wielren website

Status
Niet open voor verdere reacties.

GillesKarel

Gebruiker
Lid geworden
22 mei 2016
Voor het maken van een wielren website in html5, zoek ik een applicatie die het volgende doet (zie afbeelding)
Wielren site.jpg
Het geeft aan als er een kopgroep is, met daarbij de rugnummer. (Vermelding van naam zoals in het voorbeeld is niet noodzakelijk).
Daarnaast geeft het aan wat het tijdsverschil is.
Dit kan ook met een tweede groep gebeuren.
Gebruik van een database is niet noodzakelijk...het moet zo eenvoudig mogelijk zijn.
Wie kan mij hierbij helpen...of weet iemand die mij hierbij kan helpen.

Alvast hartelijk dank.

Gegevens zoals rugnummers en tijd en het verschil tussen bepaalde posities (kopgroep, peloton, achtervolgers)
kun je op een webpagina tonen,
MAAR
hoe krijg je die gegevens beschikbaar?
(om ze te tonen moet je ze wel eerst binnen krijgen)
EN NET ZO BELANGRIJK
hoe zorg je ervoor dat ze "ververst" worden

Is het de bedoeling dat jouw nieuwe website tijdens een wedstrijd een live verslag geeft van de situatie?
of
is het de bedoeling dat je ná de wedstrijd één (of enkele) situaties laat zien (niet-live)?

De bedoeling is dat er vanuit koers nav berichten over het koerskanaal, de website LIVE gevoed wordt.
Via het mobiele netwerk moet de pagina aangepast kunnen worden.
Daarom moet het zo eenvoudig mogelijk zijn.
Het resultaat moet er met enige regelmaal (zeg 30 sec) ge-refreshd worden.

(als ik typ moet, bedoel ik natuurlijk...zou het mooi zijn als....afhankelijk van de mogelijkheden :) )

..... nav berichten over het koerskanaal, .....
Dat zijn dus mondelinge berichten?

..... de website LIVE gevoed wordt .....
Dus wat jij wilt is dat alle informatie die mondeling wordt gegeven, direct door iemand handmatig wordt verwerkt op de website?

Het resultaat moet er met enige regelmaal (zeg 30 sec) ge-refreshd worden.
De twee dingen die ik hierboven heb beschreven (1. aanhoren mondelinge berichten en 2. verwerken op de website) moeten dus telkens binnen 30 seconden worden gedaan.
Dat gaat echt niet lukken in die tijd.
Het lijkt me zelfs onmogelijk om dit gedurende een gehele wedstrijd te doen met een frequentie van bijvoorbeeld 5 minuten. Puur vanwege de hoeveelheid handmatig werk en de kans op fouten en moeilijke toestanden.

En dan nog: de informatie-waarde van een dergelijke website daalt héél snel als de informatie niet heel snel wordt aangepast.
Per 30 seconden is denk ik voor de informatiewaarde wel noodzakelijk,
maar praktisch gesproken gewoon niet haalbaar op jouw manier.

Dit zou alleen kunnen als je de informatie die je op de website wilt weergeven (bijv. signalen van transponders?)
op een geautomatiseerde wijze binnen krijgt.
En je zult bepaalde software nodig hebben die de binnenkomende signalen vertaald naar gegevens die op de website getoond kunnen worden.
En hoe dat ook gebeurt, je zult toch echt een database nodig hebben.

Allereerst bedankt voor je snelle reactie.
Er zijn nog wat onduidelijkheden.

Vanuit koers krijg ik in een volgauto, via een audiokanaal informatie over het verloop van de koers.
De informatie breng ik inderdaad handmatig in....vandaar dat ik alleen kies voor rugnummers van de koplopers en de vermelding van de voorsprong die ze hebben op het peloton.

Op het moment dat ik dat er een serieuze splitsing is gekomen tussen kopgroep en peloton, wil ik dat op de website laten zien.
Als ik deze update gedaan heb, wil ik dat deze snel (binnen 30 seconde) op de site te zien is.
Het is dus niet zo dat er continue (per 30 seconde) een update is.
Er rijdt een groep weg...als deze een echte voorsprong heeft (zeg een 45 seconde) dan wil ik dat zichtbaar maken.
Als de voorsprong - na verloop van tijd, zeg 5 minuten - vergroot wordt tot 2 minuten, wil ik een update daarvan op de site zetten.

Mijn excuses als ik niet duidelijk ben geweest.

Geen excuses nodig :)

Zoals je het nu beschrijft, is het inderdaad wel te doen.
Dan nog: om de gegevens in te voeren en vervolgens te presenteren
is een database(je) toch wel handig.

Wat je zou moeten willen (klinkt dwingend maar dit is natuurlijk een advies):
  1. een simpel invoerschermpje waarin je rugnummers en tijden kunt invoeren
  2. een stukje software die de ingevoerde gegevens toont op het scherm (de website)
  3. een web-pagina die zo is gebouwd dat de ingevoerde en verwerkte gegevens mooi worden getoond.

1 is een schermpje dat gekoppeld is aan de database waarin je de gegevens opslaat; bij het opslaan moet dan ook automatisch de "timestamp" van het invoeren worden meegenomen (apart veld in de database-tabel)

2 bijvoorbeeld een webpagina op PHP-basis die de gegevens ophaalt uit de database; maar het zou ook kunnen met XML en Javascript; of met Java

3 dezelfde webpagina als bij 2, maar hier is het tonen van de informatie het belangrijkst.

Wat je nodig hebt zijn de volgende vaardigheden:
iemand die thuis is in PHP (of een andere gegevens verwerkende techniek)
iemand die de webpagina mooi vorm kan geven en ervoor zorgt dat de informatie goed/mooi/toegankelijk getoond wordt.

Succes!

Ik hoop dat het gaat lukken.
Kan je me (nog) aangeven wat er in/met PHP moet gebeuren? zodat ik daar literatuur/cursus of een geschikt persoon voor kan opzoeken? Bijvoorbeeld op dit forum...bij de groep PHP.

Het 3e deel, vormgeven van de website is iets wat ik zelf redelijk goed kan.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan