Wieltje als dubbelkliktoets

Status
Niet open voor verdere reacties.

John__Y

Gebruiker
Lid geworden
15 jun 2002
Bij mijn Medion notebook (recent, XP, 32 bits) zit een optische draadmuis met klikbaar wieltje.
Via instellingen kan ik de klikfunctie van het wieltje echter niet wijzigen. Op de Medionsite zag ik geen geschikte alternatieve driver voor deze muis. Heb ook al Microsoft driver (Intellimouse) geprobeerd. Die laat zich wel instellen zoals ik wil, maar de Medion-muis "trapt daar niet in", en blijft dus werken zoals ie al deed.

Model v.d. muis: M101-CBJ

Mijn vraag is nu: is er een mogelijkheid om de functie van het wieltje zo te krijgen dat ik er mee kan dubbelklikken in 1 klik. Via een (universele?) driver of via een andere list.

Groeten,

John

Probeer eens het volgende.
Ga naar Mapopties in het Configuratiescherm.
Op de tab Algemeen onder 'Op items klikken' kun je selecteren: 'Openen bij eenmaal klikken (selecteren door aanwijzen)'.
Levert dit op wat je wilt?

wieltje rolt verder

Nuttige tip voor iedereen die zich wezenloos zit te dubbelklikken. Deze optie gebruikte ik echter al. Maar ze werkt niet bij gebruik van bijvoorbeeld Total Commander: bijvoorbeeld om bestanden te openen moet er gedubbelklikt worden.
Zou de enige mogelijkheid zijn een muis te kopen die dit wel kan of kan mijn eenvoudige muisje dit nieuwe truukje worden aangeleerd? Dubbelklikken kan nu al wel, maar levert dan zo'n rondje met pijltjes en een puntje erin, om te scrollen op websites.

Tja, dan weet ik het ook niet. Mijn "oude"Logitech muis had drie knoppen, waarvan ik aan de middelste de functie "dubbelklikken"had gegeven.
Nu zit ik inderdaad met mijn Wheel Mouse Optical ook weer "ouderwets" te dubbelklikken met de linkerknop. Het zij zo...:confused:

Als deze functie niet in de software aanwezig is, wordt het wel heel moeilijk om dit te realiseren lijkt mij.

attachment.php

Bij Logitech ben ik deze functie altijd nog tegengekomen.

Bijlagen

• Muis.gif
    Muis.gif
    55,6 KB · Weergaven: 143
Nu heb ik toch het schaamrood op de kaken...:o
In de software van Microsoft Intellipoint 5.0 zit voor mijn Microsoft Wheel Moude Optical (met draad) die optie wél. :thumb:
Dankzij het voorbeeld van Admin_Frisian toch even beter gaan kijken.

Zie afbeelding hieronder.
.

Bijlagen

• Dubbelklik.jpg
    Dubbelklik.jpg
    42,5 KB · Weergaven: 59
Laatst bewerkt:
Ik wist niet wat voor merk je had, dus gaf ik even een klein tipje. :D

Als ik een beetje stevig rondzoek op internet, kom ik regelmatig tegen dat het eigenlijk een Logitech V100 Optical Mouse zou zijn. Garantie geef ik niet, maar proberen zal weinig schade aanrichten (vermits je systeemherstel hebt aanstaan)

Fun-mouse

Grappig dat de muis van Boeing weer op volle sterkte werkt.
Logitech heeft toch niet de oplossing, daarom heb ik het zo opgelost:
- linkermuistoets als enkelklik
- rechtermuistoets van het mousepad als dubbelklik

Ik blijf het wel als een uitdaging zien om deze muis toch te leren dubbelklikken. Ga Medion ook eens bellen, ze kunnen toch best een driver bijmaken :D
Het blijft nu toch knagen.

Ik hou op met de woordspelingen

John

Maar heb je de tip van maestro12 wel bekeken? Jouw muis is een Logitech.

Ja, heb tip bekeken,

bleek helaas niet te werken. Misschien maakt Medion zijn muizen en drivers toch zelf. Althans deze.

Groeten,

J

---------------------------------------
UPDATE
Na wat speurwerk ben ik op een aantal shareware-progjes gestuit (cool mouse en mbutton), maar veel eenvoudiger en gratis is het dblclick. Downloaden, uitpakken en klikken op de exe-file (of eerst op de bat.file) - in elk geval: het werkt en werkt super. Zie (a) hieronder. Ander leuk muistooltje is KatMouse; biedt diverse mogelijkheden, o.a. scrollen binnen programma's waarbinnen dat eerst niet kon, bijvoorbeeld lotus 1-2-3, waaraan ik verknocht ben op nostalgische gronden. Zie (b). Is ook gratis, maar dankbaarheid tonen via paypal is mogelijk.

Links:
(a) http://codeka.com/blogs/index.php/dean/2006/09/20/new_version_of_dblclk#comments
(b) http://ehiti.sdf-eu.org/katmouse/

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan