Wifi 28 dBm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bromsnorz

Gebruiker
Lid geworden
4 jul 2012
Hallo iedereen,

Ik heb laats op internet een Wifi accespoint van het merk ENgenius gekocht. Hij heeft een aardig zendvermogen, ik heb op verschillende forums gelezen dat straling van routers ****** verwekkend is.28dBi, is dit gevaarlijk voor de gezondheid?

ja zeer gevaarlijk ik zou het snel verwijderen en bij het chemische afval depot afgeven.

Maar hoe denk je dat dit verder in de wereld gedaan wordt?

Er zijn een hoop onderzoekers bezig en als ik het goed heb zijn er inmiddels bewijzen dat mensen sneller hoofdpijn krijgen, gestresst raken etc.
Kankerverwekkend weet ik niet of het bewezen is, maar goed is het niet.

GSM's, Draadloze huistelefoons,magenetrons etc. geven ook straling af.
Ik raad aan om je gsm 's nachts uit te zetten of iniedergeval zover mogelijk bij je vandaan te houden.

Een router opzich straalt niet heel veel, maar het draadloze gedeelte wel.
Daarom zet ik WIFI alleen aan wanneer ik het nodig heb. (rest alles bedraad vind ik net zo fijn)

Ik heb ook zelf vage klachten en sommige artsen in NL willen het niet geloven dat het daar in verband mee kan zijn.
Maar iemand anders heeft het uit gelezen van wel. Kortom je kan straling beperken in huis en in je omgeving maar helemaal omzeilen gaat eigenlijk praktisch niet.

Laatst bewerkt:
Bedankt, ik heb een hoed van zilverfolie gemaakt, elke avond ga ik die op doen. (schijnt te helpen)

Hallo

Zonder speciaal op te zoeken , want dat kun je ook zelf ...

Ik dacht dat 100mW het wettelijk toegelaten vermogen is in de E.U.

Peter

Ik heb begrepen dat je allergisch kunt worden voor elektromagnetische straling. Hoe meer je van een bepaalde stof te verwerken krijgt des te eerder kan je er allergisch voor worden. Zo zal het daarmee ook wel gaan. Je kunt zendspanning beter maar op afstand houden. Vooral voor kinderen kan elektromagnetische straling gevaarlijk zijn en waarschijnlijk is dit omdat die zich nog aan het ontwikkelen zijn. Leukemie is een vorm van ****** bij kinderen die met zenders en inductiespanning in verband wordt gebracht. In het nieuws was laatst ook onderzoek waarbij de mobiele telefoon tegen mensen hun hoofd werd gehouden bij het maken van een hersenscan. Ik geloof dat ze de temperatuur hebben gemeten. Hieruit bleek dat dit op de hersenen van kinderen een vele malen grotere invloed had dan bij volwassenen. De zendspanning dringt er dieper in door.

Binnen een kooi van Faraday, zoals in auto's, wordt het gebruik van zenders zoals mobiele telefoons sterk afgeraden. De omgeving kan dus een rol spelen. Het signaal moet zich een weg kunnen vinden zonder al te veel metalen obstakels anders versterkt het veld zich daartussen.

Wat of hoeveel 28dBi is weet ik niet maar probeer de afstand van het acces-point ten opzichte van jou in elk geval groot te houden, er zit geen hi/lo schakelaar op? Veel plezier met de aankoop. Alfred

Tja,als je dus weet dat een gemiddelde router slechts -35 Dbi uitzend.

Ok, als het de AP is die ik denk dat het is, dan is het gespecificeerd op een half Watt (500 mW). Dat is voldoende om in heel Noord-Holland ontvangst te hebben...
:cool:
Boven de 100mW heb je echter een zendvergunning nodig. Even voor de volledigheid...
:o
Als het goed is kan je via de Beheer-software het zendvermogen instellen op de landelijk toegestane norm, of "lager"...
;)

Hallo,

Er zit inderdaad een optie op dat ik de dbm kan veramderen. de dbm kan opgevoerd worden tot 29 dbm (200m bereik dus niet heel noord holland ) Heb hem nu op 9dbm staan

ik vraag mij af waarom jij mee wilt doen met de grote wereld en aan de andere kant dat je bang bent dat er iets gebeurd.
Koop dat spul dan niet.
neem dan een router zonder draadloos signaal.
Gooi de magnetron de deur uit want die is nog veel gevaarlijker.
Ook geen mobieltje kopen want dat hou je rechtstreeks aan de grijze cellen.

Ok, akkoord: Ik heb meerdere malen voor het wifi-tijdperk via de infra-rood-poorten van mijn computer & mobiele telefoon een Internet-verbinding tot stand gebracht!.. Ok, de telefoon was verbonden met een zendmast... Ach...
;)

ik ga een slot op dit topic zetten.
Je bent in de grote wereld aangeland.
Daar zitten voor en nadelen aan.
die accepteer je of niet.

Helpmij.nl is niet de site om te klagen over straling en al helemaal niet in deze sectie.
Daar is de zandbak voor.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan