Wifi Acces Point

Status
Niet open voor verdere reacties.

paulb152

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2013
Hallo allemaal,

Ik wil graag mijn wifi verbinding versterken want op de 2de verdieping in mijn huis valt hij weg. Ik heb een wifi modem van Ziggo.
Kan ik mijn oude router (die ik nu niet meer nodig heb vanwege de nieuwe ziggo modem) ook gebruiken als Wifi Repeater/Extender, ik wil graag dat boven weer goed draadloos internet is namelijk. Mijn router "Belkin N+ Wireless Router" heeft een Acces Point optie maar ik weet niet wat het eigenlijk echt is, kan ik dit niet gebruiken als wifi extender of moet ik daarvoor toch een wifi extender kopen?

Groet,

omdat te weten te komen hebben we het volledige serienummer nodig van het toestel.

een access point is een toestel dat een een draadloos netwerk ontvangt en er dan een bedraad netwerk van maakt of omgekeerd als deze optie erin zit zal het waarschijnlijk wel mogelijk zijn om deze als repeater in te stellen maar om dat te weten te komen moeten we eerst in de router geraken als je het ip-adres hiervan niet weet moet je eens zoeken achter de reset knop je duwt deze een tijdje in en dan staat alles weer zoals hij uit de fabriek kwam normaal zou zijn ip-adres dan 192.168.1.1 moeten zijn als dit niet lukt kunnen we dit wel vinden in de handleiding die je op de site van belkin zeker kan vinden maar hiervoor heb je wel het serienummer van het toestel nodig

het exacte type van mijn router is: Belkin N+ Wireless Router F5D8235-5 v2

tussen vraag: kan je een kabel naar boven leggen.
is je antwoord JA: dan kan je de router in AP mode ombouwen en boven als 2e zender gebruiken.
is je antwoord NEE: dan heb je een repeater nodig, die eerst draadloos het signaal van beneden oppikt en weer doorzend.
Een kabel naar boven heeft de voorkeur. Het programmeren van je router tot een AP is puur een questie van software.
Zoals jesse123 zegt moet je (HEEL BELANGRIJK) de DNS en DHCP uitzetten maar ook opletten dat je de kabel van beneden wel in een van de LAN poorten steekt en niet in de WAN poort. (De WAN poort moet in AP mode altijd leeg blijven, de andere LAN poorten kun je nog gebruiken om computers met een draadje op aan te sluiten) Op die manier gaan je ziggo modem en je belkin samenwerken.
Iemand die namelijk verbinding maakt met je belkin zal over het netwerk een verzoek doen aan de DHCP server in je ziggo modem en daarvandaan zijn instellingen krijgen (centraal geregeld).
M.
P.S. Ik heb de instelling ook zo draaien, met op elke verdieping een AP in de hal. Ik heb alle AP's dezelfde SSID en WPA2 gegeven. waardoor mijn laptops en mobieltjes automatisch overspringen. (dit werkt niet goed met een skype gesprek of een download)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan