WIFI Acer Aspire 7520G werkt niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter TWH
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

TWH

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2011
Beste Forumleden,

Van de week heb ik de hdd van mijn laptop geformatteerd en Windows Vista opnieuw geinstalleerd.
De laptop betreft een Acer Aspire 7520G.

Na de installatie van windows heb ik op de site van Acer door het model nummer in te voeren alle beschikbare drivers gedownload en geinstalleerd.
Nu werkt mijn internet via de kabel wel maar ik krijg het draadloze internet op geen enkele wijze meer aan de praat.

Ik heb deze vraag al vaker voorbij zien komen op het forum en alle stappen die hier aangeboden ook al doorlopen echter mijn WIFI werkt nog steeds niet.

Ik zie rechts onder in de taakbalk ook niet het signaal metertje en ik zie de draadloze netwerkkaart ook niet terug bij apparaatbeheer.

Wanneer ik op het toetsenbord op de wifi knop druk staat er in het beeldscherm wel de tekst draadloos internet toegestaan.

heeft iemand enig idee welke handeling ik vergeet om dit draadloze internet weer werkend te krijgen?

Ik hoor graag jullie reacties en bij voorbaat bedankt.

Hallo Contrazoom,

Bedankt voor de snelle reactie.

Ik heb bij de herinstal niet aan de bios gezeten wordt dit vanzelf uitgeschakeld?
Waar in de BIOS moet ik dit zoeken?

ik denk nu ook niet dat een ander OS installeren invloed heeft op de BIOS maar het kan geen kwaad dit te checken. Het is moeilijk op je vraag te antwoorden omdat er veel verschillende BIOS-en zijn. Misschien ergens onder "integrated peripherals" of "on-board devices". Is het beheer van de draadloze netwerk adapter met een tool van Acer zelf of gebeurt dit door Windows zelf?

windows 7 erop zetten dat is een van de weinige dingen die helpen op een acer

Die knop waarmee jij het WiFi inschakelt, past de instelling in de BIOS juist aan. Hiermee kun jij hem uit- en aanzetten in de BIOS. Dus dat hij uitstaat in de BIOS vind ik onzin. Kijk eens bij apparaatbeheer wat voor'n foutcode je krijgt. Ik zie bij de drivers op de Acer support site dat er drie type WiFi adapters in kunnen zitten. Het is aan jou om dat uit te vogelen. Probeer dat met Speccy.

Hallo allen bedankt voor de reacties,

Ik heb speccy geinstalleerd.
In dit programma staat bij Adapters list een broadcom 802.11g netwerkadapter en een nvidi nforce 10/100/1000 Mbps Ethernet.

Ik heb via de acer site de broadcom drivers gedownload en geinstalleerd.
Rechts onderin mijn taakbalk verschijnt nog steeds de wifi signaal meter niet.
In de acer power software staat wel dat de wifi gewoon ingeschakeld is.

In appraatbeheer staan verder geen uitroep- of vraagtekens ook hier bij netwerkadapters dezelfde twee NVIDIA en BROADCOM

Mijn gsm vindt het signaal van de wifi wel gewoon dus daar kan het denk ik niet aan liggen.

Laatst bewerkt:
naar windows 7 updaten heb k ook gehad

Ik heb geen windows 7 lijkt mij ook vreemd dat ik dat zou moeten kopen toch..

Huh? Dus er staat helemaal geen netwerk-icoontje?

EDIT:

Ik heb hier nog een lijstje die je kunt afwerken: Klikkerdeklik! Sommige zijn niet van toepassing op jouw probleem.

Laatst bewerkt:
ja rechtsonderin de taakbalk naast de klok staat een dubbele monitor met een wereldbol.

Dit is volgens mij voor het internet via de kabel alleen van het draadloze staat er helemaal niets.
Inmiddels heb ik wel bij de netwerkverbindingen een pictogram draadloze netverwerkverbindingen.
Deze vindt alleen mijn wifi niet en staat nog steeds niet in de taakbalk

Vindt ie andere WiFi verbindingen wel? Want het is een 802.11g adapter en als jij alleen een N signaal hebt zul je alsnog je verbinding niet zien.

hij vindt nog helemaal niets en voordat ik gisteren aan het formateren ben geslagen deed de combinatie laptop en router het gewoon.
Mijn telefoon ligt naast de laptop en ziet het signaal wel

Dus je weet zeker dat je de goede driver hebt? Anders is mijn kennis op.

ik weet dat niet zeker maar hij herkent nu wel de adapter en die zie ik ook staan in het netwerk centrum.
Bedankt voor het meedenken in ieder geval

Dus hij herkent de adapter maar er zijn geen WiFi netwerken beschikbaar. Mmm... Het enigste wat ik nu nog kan zeggen is dat hij uit staat. Hij staat aan via die knop op je laptop toch?

ja ik heb dat nog even geprobeerd maar hij staat aan..

Vista 32 of 64 bits?
Heb je de lankabel er ook in?
Die even eruit halen dan.
Deïnstalleer de driver eens via apparaatbeheer en reboot, zal de driver opnieuw worden geïnstalleerd, miss moet je verwijzen naar de map met de uitgepakte drivers.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan