wifi, activesync en verschillende netwerken

Status
Niet open voor verdere reacties.

damasterman

Gebruiker
Lid geworden
25 apr 2005
Helpmij-ers, een moeilijke! :D

Het volgende: ik wil via wifi mijn pda met zowel mijn desktop pc als laptop synchroniseren. Synchronisatie van pda in thuisnetwerk met desktop pc geen probleem, wel met laptop pc. Synchroniseer ik met de pda en laptop in andere netwerken werkt het wel. Schijnbaar dus iets fout in mijn netwerken.

Mijn thuisnetwerk configuratie:
Draytek 2200e bekabelde router met daaraan mijn desktop pc en usrobotics 805450 wireless accesspoint, waaraan mijn laptop en pda wireless hangen.
Synchroniseren met mijn desktop thuis lukt wel. Ook pingen van laptop naar pda of andersom werkt. Om een of andere reden werkt de synchronisatie niet in mijn huisnetwerk tussen die twee. Na een programma op mijn pocket pc gezet te hebben (Pocket Host, uitleg: Pocket Hosts allows you to edit the static host name to IP address mappings on a Pocket PC. This is the handheld equivalent of writing a HOSTS file on your desktop. zie http://www.zimac.de/cestuff.htm ) werkt het wel.

Waarom dan toch deze vraag? Omdat mijn laptop DHCP toegewezen moet blijven wat er op een gegeven moment voor zal zorgen dat ik steeds nieuwe clients in pockethost moet invullen en dat wil ik niet. Het moet een configuratiefout van iets zijn want in andere, wireless volledig dhcp toewijzende netwerken, met mijn apparatuur (laptop + pda) werkt het wel. Na een test met een vast ip op deze laptop werkt het ook niet.

Hopelijk weten jullie waar ik het probleem moet zoeken, het lijkt erop in boerenfluittaal, dat de pocketpc in mijn thuisnetwerk niet snapt dat een bepaald dhcp uitgedeelt ip adres aan mijn laptop gekoppeld is, mijn desktop pc heeft by the way een vast ip adres! Maar in de andere netwerken die ik getest heb, werd ook alles via dhcp uitgereikt en daar deed ie het wel. Help!!

Dank :thumb:

Dennis

Hoi,

Heb voor iemand een identieke situatie ingesteld:

1 pc
1 notebook
1 pda

Pc en Notebook via netwerkje onderling verbonden.
.... alleen, die pda synchroniseren op zowel pc als notebook via dat netwerk lukt idd niet.

Oplossing:
PDA via directe verbinding op ofwel de pc, ofwel de notebook.
Indien 'thuis': pda steeds verbonden met pc en dus voortdurende synchronisatie.
Indien 'on the way': synchronisatie met notebook vóór je weggaat.
Wijzigingen op pda doorgevoerd:
Indien met notebook afwezig, voordat je weer 'thuis' komt zorgen dat je synchroniseert met notebook.
En thuis direct weer aansluiten op de pc zodat ook daar weer wordt gesynchroniseerd.

Het werkt goed, maar vraagt enige discipline.
Andere (netwerk-)oplossingen leidden steeds weer tot conflicten en 'vastlopers' via ActiveSync.

Belangrijk is dus, ervoor te zorgen dat de synchronisatie op ofwel de pc, ofwel de notebook steeds up to date is, voordat je de pda op het 'andere' apparaat aansluit. Anders áltijd conflicten! En als je er goed over nadenkt, klopt dat natuurlijk ook ....
Als je zowel op de pc, als op de notebook - onafhankelijk van de pda - zaken aanpast, kloppen de PST-bestanden beide niet meer met de data op de pda. Daardoor krijg je ook de foutmelding

Laatst bewerkt:
bedankt voor je reactie, maar dit is niet geheel wat ik bedoel (of ik snap je antwoord niet :rolleyes: ).

Het synchroniseren met zowel laptop als desktop lukt. Alleen wanneer laptop in thuisnetwerk is werkt het niet, dit wil ik opgelost hebben (waarom wel in andere netwerken en thuis niet werken?). Uiteraard pas ik dit aan in de activesync instellen met welk device ik synchroniseren wil.

Activesync reageert ook geheel niet, kan niet connecten in mijn thuisnetwerk tussen laptop en pc. Behalve met een test dmv programma pockethost.

Gr

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan