Wifi adapter alleen voor 5 Ghzband?

Status
Niet open voor verdere reacties.

argos50

Gebruiker
Lid geworden
24 nov 2001
Goedenmorgen,

Mijn dochter heeft een laptop gekregen van een vriendin van haar maar die krijgt bij haar thuis geen internet. Ze heeft een Ubee ziggo routermodem die wel verbinding maakt maar geen internet geeft. Haar router stond draadloos ingesteld op b/g/n - mix, ze had wel verbinding maar geen internet. Nu heb ik er een Wifi USB adapter (Sitecom AC450) tussen gezet en ook daarmee géén internet, by the way: smartphones en tabs hebben wel draadloos internet. Ik heb verschillende laptops geprobeerd op haar modem en met die adapter ertussen en geen enkele laptop had internet. Nu heb ik die adapter bij mij thuis uitgeprobeerd (daar heb ik een Sitecom Dualband AC 750) en daar liep de laptop ook niet via de eigen interne adapter. Na deze uitgeschakeld te hebben en USB adapter ertussen liep laptop wel op internet maar alleen op de 5Ghz band, niet op de 2,4 Ghz band. Mijn eigen laptop loopt via het 2.4 Ghz band. Het blijkt dus dat USB adapter niet stuk is maar alleen via 5 Ghz band loopt, nu weet ik wel dat 5 Ghz het zwaardere werk aankan maar ik weet niet of deze band verder reikt qua afstand naar router toe of dat deze een korter bereik heeft dan de 2.4 Ghz, maw moet ik hem omruilen voor een andere adapter, want ik denk niet dat dat UBEE routermodem van Ziggo een dualband is?

Grtz, argos50

Laatst bewerkt:
Hallo.

Ik heb een ubee modem van ziggo en die gewoon dualband hoor dus 2,4 ghz en 5ghz.
Ligt er aan welk ubee modem je hebt van ziggo.

Groeten Cees.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan