wifi-adapter blijft uit na sluimerstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Triple20

Gebruiker
Lid geworden
23 nov 2000
Nou, vooruit dan maar. Na eindeloos zoeken op internet toch maar een hulpvraag op dit forum:

Mijn ingebouwde wifi-adapter komt niet meer in de lucht als mijn laptop uit de sluimer wordt gehaald.

Acer Laptop Aspire 5920G
Intel wireless wifi link 4965AGN
Vista Home Premium SP2
bios software geupdate
stuurprogramma's Wifi-adapter geupdate

Na een verse start van het systeem werkt alles als een zonnetje. Na het inschakelen van de sluimerstand lijkt het alsof de adapter wordt uitgeschakeld, en na het uit de sluimerstand halen niet meer wordt ingeschakeld. Als ik dan via apparaatbeheer naar de adapter kijk, zegt deze dat hij correct werkt.

Work around is het opnieuw opstarten van de pc of het uitschakelen en weer inschakelen van de adapter via apparaatbeheer. Niet echt gebruiksvriendelijk dus.

Iemand ideeën die ik kan uitproberen?

Dit eens proberen:
In apparatenbeheer Wlanhardware, eigenschappen, tabblad energiebeheer de computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen uitvinken.

Laatst bewerkt:
een oplossing zit soms in een klein hoekje. Al diverse keren dat vinkje tegen gekomen, maar nooit gedacht om het eens uit te zetten> de computer moet het immers uit kunnen zetten om in de sluimerstand te komen:confused:

Maar het helpt wel! Ik heb nu 5 keer sluimerstand aangeroepen en weer opgestart, en telkens komt de verbinding weer keurig tot stand.

Bedankt voor de oplossing (en ik baal dat ik het zelf niet heb gevonden :p )

Balen, nu toch weer hetzelfde probleem. Lijkt wel met een update gedaan te zijn of zo. Probleem is weer terug dus, terwijl het vinkje uitstaat bij "computer mag uitschakelen voor energiebesparing"

Is er nog iemand met tips? Ik word er helemaal gek van. Telkens moet ik naar apparaatbeheer, de wifi-adapter uitschakelen, daarna weer inschakelen en dan is het klaar. Weet iemand bij wijze van work around misschien een mogelijkheid om een snelkoppeling naar de instelling van de wifi-adapter te maken?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan