wifi adapter

• Onderwerp starter Onderwerp starter nka
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

nka

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2013
hallo ik heb onlangs een wifi adapter gekocht van tp link (hele kleine zwart)na hem geinstalleerd te hebben en een netwerk te willen selecteren stond er dat er helemaal geen wifi netwerken waren hoewel er 8 op mijn telefoon staan dus ik maakte onwetend een nieuwe aan genaamd win 7 pc en ik kreeg een wachtwoord later heb ik dat profiel verwijderd (wachtwoord en alles) maar mijn telefoon kon niet meer verbinden met wifi en mijn laptop ook niet meer. mijn vraag is hoe verwijder ik dit netwerk compleet dat het gewoon geen gebruik meer maakt van mijn router. zonder het wachtwoord te weten? ik kan wel verbinden met dat aangemaakte netwerk door middel van wps.
mvg

wat ik dus wil weten is hoe ik een wifi netwerk dat win7_pc heet volledig kan verwijderen niet alleen uit de lijst maar dat het helemaal niet meer bestaat.

Ik neem aan dat je Windows 7 of 8 hebt.
Start -> Programma's en bestanden zoeken -> Netwerkcentrum
open die
Klik op Draadloze netwerken beheren (staat linksboven)
Verwijder alle draadloze netwerken die je niet (meer) hebt/kent.

PS: Ik begreep je posting ook niet helemaal, dus ik gok dat je contact met een niet-bestaand netwerk had ingesteld (of een netwerk dat ondertussen een andere toegangssleutel gekregen heeft).
Als je probleem toch wat anders is, dan eens goed duidelijk maken wát.

Tijs.

kijk ik heb per ongeluk een nieuw netwerk aan gemaakt met de tp link utility maar door dit netwerk kan mijn orginele netwerk (icidu) maar 1 apparaat tegelijk wifi geven.
op mijn computer heb ik ook wifi maar op een apart draadloos netwerk dat heet win7-pc_network ik wil dat dit netwerk compleet word verwijderd zodat het ook geen gebruik maakt van mijn router waarop ook het andere netwerk staat dat nu helemaal weg is (dus icidu is vervangen door win7-pc_network) en dat wil ik weer omdraaien zodat al mijn apparaten weer wifi hebben. het win7 netwerk gewoon uitzetten helpt niet.
ik hoop dat dit duidelijk genoeg is.

Kun je die tp link router niet resetten naar standaard(fabrieks-)waarden en dan helemaal opnieuw beginnen met het maken van het icidu draadloze netwerk?

Tijs.

Zou u daar een soort van stappen plan van kunnen maken het is de tp link 752 n wifi adapter trouwens

Als ik de router reset (router is icidu) verdwijnen dan alle aangemaakte netwerken?

Alle draadloze netwerken die je op die icidu router eerder hebt aangemaakt verdwijnen dan, inderdaad.
Is daar echter niets mis mee (en ook geen netwerk teveel) dan moet je de icidu niet resetten naar fabriekswaarden.

Ja dat is die hele kleeiine wifi adapter op mijn pc maar er is dus geen manier om alleen dat 2e netwerk te verwijderen?

Als ik de router heb gereset hoe zet ik dan een nieuw netwerk op met een wachtwoord?

Ik kan natuurlijk van hieruit niet zien wat je allemaal hebt uitgespookt, maar kijk eens op Hoofdstuk / Chapter 5 van deze handleiding: Heb je lopen spelen met de SoftAP optie en daarmee een extra draadloos netwerk gemaakt vanaf je TL-WN725N adapter?

Tijs.

We moet eerst even HEEL duidelijk weten of je in/op de icidu nog dingen veranderd had of niet. Heb je daar niets veranderd maar alleen op je eigen pc/laptop, dan hoef je de icidu natuurlijk niet te resetten!

Tijs.

Ja dat heb ik gedaan en nee er is niks met de router zelf gedaan alleen via het stuurprogramma van de wifia adapter heb ik per ongeluk het netwerk veranderd wat niet zon groot probleem is maar mijn laptop heeft nu geen internet meer en dat is wel een groot probleem. Plus ik heb alleen wifi op mijn telefoon als ik mijn pc aan hebt staan vanwege softap.

Je kunt dan toch gewoon SoftAP afzetten? De TP link utility openen, klikken op SoftAP knop (rechts boven) en daar dan SoftAP mode op OFF zetten en dan op Apply klikken?

Tijs.

Laatst bewerkt:
Ja maar dan heb ik alleen internet op die pc en niet op mijn laptop. Wat ik voorheen wel had.

Dat slaat, volgens mij, helemaal nergens op: Op de laptop moet je gewoon kunnen verbinden met het netwerk dat de icidu beschikbaar stelt, toch?
Per slot heb je aan de icidu niets veranderd heb je gemeld.

Tijs.

ja dat netwerk is verdwenen en denk ik vervangen door een door mij aangemaakt netwerk win7-pc_network maar als ik dit netwerk met normale instellingen aan heb kan ik er alleen op op dei pc waarop ik het netwerk heb aangemaakt. Nu heb ik ook softAp maar dat werkt alleen als die computer ook aanstaat.
mvg

Je moet toch echt duidelijker informatie geven: Begrijp ik het volgende goed:
a. Je hebt een icidu met een draadloos netwerk, maar je hebt daar in lopen veranderen en dus weet je het juiste toegangswachtwoord er niet meer van, dus kan er alleen m.b.v. WPS mee verbonden worden?
Oftewel: Je hebt wél op de icidu zaken lopen veranderen?
b. Of heb je in de icidu niets veranderd maar heb je een draadloze netwerknaam ingesteld bij SoftAP die daarvoor al bestond vanuit de icidu? En verbindt de laptop met het 'nieuwe' draadloze netwerk terwijl het oude ook nog gewoon bestaat maar dat de laptop daar nu geen verbinding meer mee maakt (omdat de netwerkwachtwoorden verschillen?)
c. Je kunt nog wel gewoon in de icidu komen via je webbrowser om aanpassingen te doen? Dus je hebt het admin-wachtwoord van de icidu nog wel?

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan