WIFI Afkijken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Phineas

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2011
Hallo,

Er wordt altijd gezegd als je met onbeveiligd netwerk verbind dat iemand anders jou kan afkijken. Nu is mijn vraag: Kan dit? En weet iemand hoe dit kan?

Groeten, Phineas

Waarom zou je dat willen uittesten? een beveiliging is er echt zo opgezet.....
Wat is ervan weet dat van een onbeveiligd netwerk iedereen gebruik kan maken... dus jouw bandwijdte verbruikt bv. Inkijken op je pc, dan moeten ze echt wat meer programma;s hebben en de interesse om dat te doen. Dan is zelfs een beveiligd netwerk te hacken.......

Wanneer je een onbeveiligd netwerk hebt dan kan iemand daarop inloggen. Heb jij bestandsdeling aan en een map gedeeld op je netwerk dan kan iemand die bestanden benaderen wanneer hij zijn pc lid maakt van dezelfde werkgroep als jouw pc. Bij een standaard installatie van bijv XP is de werkgroepnaam "workgroup".

Realtime zien wat jij doet of intikt, dat lukt niet zomaar...werkgroep.jpg

Laatst bewerkt:
Realtime zien wat jij doet of intikt, dat lukt niet zomaar...

Dat zou ik niet te hard roepen, het verkeer gaat tenslotte over jouw netwerk en zolang je niets ge-encrypt verstuurd, kun je er een heleboel uithalen dmv een sniffer.

Edit: Je hoeft helemaal niet in dezelfde werkgroep te zitten om mapjes te zien trouwens.

Zoals Frieke zegt, daar zijn programma's voor nodig. Een sniffer bijvoorbeeld...

Je hoeft helemaal niet in dezelfde werkgroep te zitten om mapjes te zien trouwens.
Maar het maakt het wel makkelijker...

*edit*
het gelijk ligt ergens in het midden...;)

Laatst bewerkt:
Voor een eindgebruiker is het idd makkelijker, die gaan via de Windows verkenner op zoek naar PC's .... maar iemand die verkeer snift, maakt gebruik van IP nummers, scanners en andere tools, en dan is Windows niet zo handig meer :D

Toen ik op een schip werkte lagen we wekelijks in Utrecht bij Kanaleneiland. Met de laptop aan dek naast een flat gaat er een wereld voor je open...
Je struikelt er over de onbeveiligde netwerken, kwestie van het standaard fabriekswachtwoord intikken en je zit gegarandeerd in de eerste de beste router die je tegenkomt. Routers waar 10, 12 pc's aan hangen zijn daar geen uitzondering...
MAN, mijn vingers jeukten...

he jongens ik praat over gewone huis tuin en keuken gebruikers.... ik kan hier gewoon op onbeveiligde netwerken, maar waarom zou ik.....
wel probeer ik als ik weg ben te kijken of ik ergens gebruik van iemands wifi kan maken om de mail te checken....meestal lukt dat...maar ik ben total niet geïnteresseerd in wat een ander op zijn pc heeft staan.

grts

Laatst bewerkt:
.maar ik ben total niet geïnteresseerd in wat een ander op zijn pc heeft staan.

grts

Maar misschien is diegene met zijn onbeveiligde netwerk wel geintresseerd in de mails die jij verstuurd en heeft het expres onbeveiligd gelaten :D
Er staat wel een jaar cel op trouwens .. ook als het onbeveiligd is.

Ah, dit was zo voor 10 mei 2011 iig ... wel vreemd, want dit gaat zelfs over een beveiligd netwerk ... dus dat mag gewoon, wtf ?!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan