WIFI bereik vergroten naar schuur

Status
Niet open voor verdere reacties.

aardappelboer

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 nov 2013
Hallo,

Ik heb in mijn schuur een werkplek gemaakt waar ik video- en geluidediting doe. Aangezien ik nog aan de basis sta wil ik aan de hand van tutorials op Youtube mijn kennis vergroten.
Nu heb ik het probleem dat mijn internet bereik het net wel - net niet haalt. Ik heb al eens een repeater geprobeerd maar dit helpt voor mij niet. Weet iemand wat ik zou kunnen doen om een bereik te creëren waarbij ik toch een filmpje op Youtube kan opzoeken en een muziek bestand moet kunnen downloaden?

PS: ik heb totaal geen verstand van dit soort dingen dus zouden jullie a.u.b. jullie taalgebruik aan kunnen passen aan een leek? Alvast mijn dank hiervoor.;)

Een range extender, het woord zegt het al, een 'bereik vergroter'.

Heb je volgens mij vanaf een euro of 50 - 60.

Kan Edmoor, maar dat werkt alleen echt goed als het op de zelfde groep is aangesloten. Overigens kan dit ook storing geven op andere apparatuur in die groep.

Dat was ooit zo maar geldt allang niet meer. Lees ook de link die ik plaatste.
Ik gebruik het zelf ook en storingen op andere apparatuur heb ik er nog nooit mee gehad.

Ja mijn ervaring ermee gaat ook over een jaar of 3 terug! Maar dat is dus ook een optie!

Ik heb een externe antenne gemonteerd op mijn schoorsteen aan mijn simpele router, ik kom nu wel meer dan 250 meter ver...
Je hebt niks aan versterkers of zo als je eigen signaal niet beter verzonden kan worden....
Een goede extender zou dan moeten kunnen, maar ik lees ook veel mindere ervaringen.
Foto vd antene op mijn huis (bij het pijltje)
eene.jpg

Laatst bewerkt:
Bedankt voor de reacties. Wat voor antenne is dat precies? Heb je misschien een type en merk hiervan? Ik neem aan dat zo'n antenne wel bekabeld moet worden of zie ik dat verkeerd?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan