WIFI bereik vergroter

Status
Niet open voor verdere reacties.

djbertrik

Gebruiker
Lid geworden
14 mrt 2010
Hallo,

Ik weet dat er over dit onderwerp veel te lezen en op te zoeken is op het internet, maar ik zou graag willen weten wat volgens jullie de beste oplossing voor mij zou zijn.
Ons modem (en tevens router) staat momenteel op zolder, omdat daar de meeste beraadde apparaten staan. Nu is het WIFI signaal op de beneden zeer slecht, dus zou ik dat willen uitbreiden. Heb al gewerkt met WIFI repeaters, maar dit is voor mij niet de ideale oplossing.

Nu zoek ik een Access Point met minimaal 3 LAN poorten (moet ook werken als een soort switch).
Lijkt het jullie verstandig om een losse switch te halen en daar dan de Access Point achter te zetten. Of een router kopen en die dan gebruiken als Access Point.

Ik zat zelf te denken aan de volgende routers / Acces Points
http://tweakers.net/pricewatch/331898/asus-rt-n12-d1.html
http://tweakers.net/pricewatch/360847/sitecom-sitecom-wlx-2000.html
http://tweakers.net/pricewatch/262549/tp-link-tl-wa901nd.html
http://tweakers.net/pricewatch/348314/sitecom-wlx-2001-wi-fi-range-extender-n300.html

Wat is volgens jullie de beste oplossing voor mij ?

Alvast Bedankt

Bertrik Smit

Ik zou die tp-link access point met een losse switch doen.
Access points met losse uitwendige antennes hebben een beter bereik.
En met een aparte switch ben je flexibeler met plaatsen.

Maar dit is mijn opinie.

je zoekt een acces point met drie lan poorten.
dus precies zoals in mijn oplossing.

Ben persoonlijk niet zo fan van internet over netwerk en dit heeft voor ons ook geen nu. Ik zal proberen uit te leggen hoe het bij ons in elkaar zit.

glasvezel komt binnen in meterkast, gaat met utp naar zolder in modem en dan weer met utp naar beneden naar de meterkast, daar is een switch die hem weer naar 3 andere kamers naar een muuraanuiting stuurt.

Nu zou ik die switch dus willen vervangen door een access point met switch omdat ik die dan ergens anders kan gebruiken. Of ik moet er daar gewoon 1 bij aan knopen

Nou, niet helemaal.
Je modem zit ook in de meterkast, anders kan er geen utp kabel uitkomen.
Boven heb je gewoon een router zitten.

Kan access point ook in de meterkast hangen aan de switch en kijken of je goed bereik hebt

Nee er zit een glasvezel kastje in de meterkast daar komt een utp uit en de router en modem combi kastje staat op zolder

Laatst bewerkt:
Welk merk en type router staat op zolder?
Kun je daar geen 2e router met wifi als access point instellen? (vaak beter dan pure access point)

Daar zitten 4 poorten op ... waarvan er hoeveel bezet zijn?
Er hoef er maar een vrij te zijn om een router/wifi als access point an te sluiten op zolder.
Die V8 heeft zelf ook een wifi op zolder... werkt die niet?

ik zou de experiabox beneden in de meterkast plaatsen.
de kabel die naar boven ligt, 2 stuks zo te lezen zou ik in de experia box steken.
aan 1 uiteinde boven een accespoint plaatsen en op de andere kabel een switch plaatsen die dan de andere bedrade apparaten kan bedienen.
Dan heb je zowel beneden draadloos als boven.

je gaat nu met 1 kabel naar boven, utp, om de experiabox aan te sturen.
Daarna ga je met een utp weer naar beneden om wat te doen?

dan zou ik het zo uitvoeren als in mijn laatste post.
experia naast het glas vezel kastje.
daar een klein utp kabeltje tussen glas en experia.
twee kabels naar boven in de lan en die gebruiken voor accespoint en switch

Laatst bewerkt:
dan zou ik het zo uitvoeren als in mijn laatste post.
experia naast het glas vezel kastje.
daar een klein utp kabeltje tussen glas en experia.
twee kabels naar boven in de lan en die gebruiken voor accespoint en switch
Maar waarom zou dat moeten gaat de snelheid dan omhoog omdat hij eerst naar boven gestuurd wordt ?

hoe kleiner de aansluiting tussen glasvezel en router is des te beter.

Inmiddels een AP in de meterkast gehangen en werk allemaal perfect. Iedereen bedankt voor jullie hulp

veel plezier er mee.

Ja mooi, maar er zit echt een modem in je meterkast.
Weliswaar zonder router.
Je kan namelijk geen licht signaal door een utp kabel sturen.
Er moet een modem tussen zitten om het licht signaal in elektrische pulsen om te zetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan