wifi-bereik

Status
Niet open voor verdere reacties.

gertin

Gebruiker
Lid geworden
30 jun 2007
Hallo, ik ben Ger en sinds vorig jaar lid. Ik ben veel onderweg met mijn camper en houd contact met het thuisfront middels wifi. Helaas gaat dat nogal eens mis omdat mijn bereik te gering is. Ik ben in het bezit van een Dell Inspiron 6400 met een INTEL NEXT GEN WIRELESS N MINI CARD. Volgens Dell de nieuwe standaard met het grootst mogelijke bereik (valt zwaar tegen). Via de campervereniging werd ik geattendeerd op de WARDRIVE SET van 2COM. Mijn vraag: wie heeft hier ervaring mee? Kan deze set werken met de N MINI CARD? Indien niet: zijn er andere oplossingen om het bereik van de N MINI CARD te vergroten.

groetjes,
Ger

Heb je de drivers geupdate. Wil nog al vaak helpen.

Wat is de afstand gemiddelt van laptop naar AP. En wat geeft de software aan van kwalitie van signaal.

Ik neem aan dat je tijdens de campertrips gebruikt maakt van draadloze netwerken die door een camping beschikbaar worden gesteld? Zo ja, dan kun je overwegen zo'n set te kopen. Je ingebouwde wifi ontvanger schakel je dan uit en je maakt dan gebruik van de usb-stick met wifi-ontvanger waaraan je de externe antenne koppelt. Het kan dan wel schelen in ontvangst, maar stel je er niet te veel van voor. De bijgeleverde antenne is niet erg krachtig. De 5dbi "versterking" wordt bij lange na niet gehaald. Ik bouw zelf antenne's en een rondstraal antenne van 5 dbi is dan al zo'n 20 cm lang. Je kunt dan beter een richtantenne kopen/maken en koppelen aan die usb-stick.
Of je zorgt ervoor dat je dichterbij het accespoint van de camping gaat staan met je camper :) Da's veel goedkoper met vaak beter resultaat.

Maak je gebruik van per ongeluk onbeveiligde draadloze netwerken van wildvreemde mensen... dat mag niet!

Ik neem aan dat je tijdens de campertrips gebruikt maakt van draadloze netwerken die door een camping beschikbaar worden gesteld? Zo ja, dan kun je overwegen zo'n set te kopen. Je ingebouwde wifi ontvanger schakel je dan uit en je maakt dan gebruik van de usb-stick met wifi-ontvanger waaraan je de externe antenne koppelt. Het kan dan wel schelen in ontvangst, maar stel je er niet te veel van voor. De bijgeleverde antenne is niet erg krachtig. De 5dbi "versterking" wordt bij lange na niet gehaald. Ik bouw zelf antenne's en een rondstraal antenne van 5 dbi is dan al zo'n 20 cm lang. Je kunt dan beter een richtantenne kopen/maken en koppelen aan die usb-stick.
Of je zorgt ervoor dat je dichterbij het accespoint van de camping gaat staan met je camper :) Da's veel goedkoper met vaak beter resultaat.

Maak je gebruik van per ongeluk onbeveiligde draadloze netwerken van wildvreemde mensen... dat mag niet!

Hoe kan ik de ingebouwde wifi functionaliteit uitschakelen? Blijf deze functie wel beschikbaar als ik later de usb-stick met antenne weer verwijder en gebruik wil maken van de ingebouwde wifi functionaliteit?

m.vr.gr.
Ger

Je kunt bij de Eigenschappen van de Netwerkomgeving de ingebouwde netwerkkaart uitschakelen door er met de rechtermuisknop op te klikken en te kiezen voor Uitschakelen. Later kun je hier deze netwerkkaart ook weer Inschakelen. Geen probleem dus!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan