Wifi Booster Netgear Installeren lukt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

mighty

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
10 jan 2008
Hallo,

Ik heb vandaag een wifi booster van netgear gekocht ( WN1000RP) Om zo mijn signaalsterkte te verbeteren in de woonkamer
We hebben een experia box van KPN in de meterkast, maar deze moet nogal wat meters maken zeg maar.
Volgens het zeer summiere installatieboekje kun je via WPS ofwel via een browser setup guide de booster koppelen aan je netwerk.
Al mijn apparaten herkennen de booster. Maar wanneer ik er verbinding mee maak, zou ik op een installatiescherm moeten komen. Ik zie echter een scherm met verificatiecontrole waarin ik een inlogcode en wachtwoord moet noemen.
Ergens op internet stond vanuit een review dat dit de inloggegevens van je oude netwerk moet zijn, dit is echter niet het geval. Ook niet mijn pc inloggegevens en ook niet ADMIN- 1234, ADMIN- PASSWORD etc.

Wat zie ik over het hoofd? Ik lees overal terug dat het heel makkelijk is , maar bij mij lukt het dus niet :evil:
Overigens heb ik ook al naar de netgear helpdesk gebeld, maar na 35 minuten in de wacht het voor gezien gehouden.

Wie heeft enig idee??? Anders gaat de hele booster terug naar de mediamarkt...

Vlgs. de site van Netgear zou de inlognaam en het wachtwoord zou op een sticker moeten staan op het apparaat. Kijk daar dus eerst.
Standaard schijnt het te zijn:
Gebruikersnaam: admin
Wachtwoord: password
Alternatief wachtwoord (voor oudere modellen): 1234
EDIT: Je noemt die wachtwoorden ook, maar heb je alles wel in kleine letters geschreven?

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Hallo,

Ik heb sinds twee dagen ook deze wifi booster in het bezit en loop tegen het zelfde scherm aan als hierboven benoemd.
Kom er ook niet in met het gebruikersnaam en wachtwoord welke op de achterkant van de booster staat admin en password.
Heeft iemand hier nog andere oplossingen voor die ik kan proberen ?

Groet

Sjors

Lijkt mij dan een vraag voor de helpdesk van Netgear.
Voor zowel NL als BE:
NETGEAR Netherlands bv
Noordelijk Halfrond 22
2801 DE Gouda
Nederland
T: +31 (0)182 587 000
E: info@netgear.nl

Tijs.

Vandaag inderdaad contact gehad met netgear en het schijnt dat mijn router niet compatibel is met de WiFi booster van netgear ivm een softwear update van cisco en UPC. Nu een sitcom gekocht en werkt prima.
Bedankt voor de hulp.

Groet

Sjors

@Sjorsmans: Bedankt voor de terugmelding.
@mighty: Misschien zit jij met hetzelfde verhaal als Sjorsmans beschrijft in posting #5. In ieder geval zie je dat het loont om Netgear support te bellen (posting #4). :)

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan