wifi breekt af en geen IP-adres meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

umiak

Gebruiker
Lid geworden
20 feb 2003
Heb problemen met mijn wifi in de jachthaven :

Vandaag aangemeld, geen probleem, ben ik op internet, ineens geen verbinding meer.
Wil ik opnieuw aanmelden en lukt niet.
Mijn draadloze verbinding is goed maar kan geen IP-adres meer krijgen.
Dacht dat het aan mijn laptop lag....pffff. Mini laptop gekocht en precies weer hetzelfde.

Kom ik bij mijn moeder en het werkt wel.......dus moet hier op de jachthaven ergens in de instellingen liggen denk ik???
Ben nu met Vodafonestikje bezig.....dit werkt wel!

Kan iemand mij hier aan helpen?

Alvast bedankt

Sommige apparaten werken niet op een netwerk met WPA-2 PSK key. Ik denk niet dat dit het geval is, en WEP-key's zijn veel onveiliger.
Automatisch IP-configuratie aanstaan? Wat werkt er nog meer wel? Je kan het modem even resetten en het dan nog eens proberen, maar wel een heel gedoe...

Sommige apparaten werken niet op een netwerk met WPA-2 PSK key. Ik denk niet dat dit het geval is, en WEP-key's zijn veel onveiliger.
Automatisch IP-configuratie aanstaan? Wat werkt er nog meer wel? Je kan het modem even resetten en het dan nog eens proberen, maar wel een heel gedoe...

Ws niet goed begrepen. Heeft al een week gewerkt, ligt dus niet aan het apparaat.
Was met mijn moeder op MSN en toen brak de verbinding af en sindsdien alleen "beperkte of geen verbondingsmogelijkheden"
Wil vernieuwen en dat lukt niet.

Automatisch IP-configuratie aanstaan? : waar kan ik dit vinden aub?

p.s. Heet je net als mij Fabienne? Hihi..

Heet je net als mij Fabienne?

Nee Fabian:D

Dubbelklik op Draadloze Netwerkverbinding (het icoontje) -> Komt een venster, in tabblad Algemeen klik op Eigenschappen -> Klik op Draadloos Netwerk of Internet protocol of iets dergelijks en dan komt er weer een nieuw venster. -> Daar staat het en kan je de optie selecteren.
Heeft Herstellen ook geen effect? Dan kan je ook naar Draadloos Netwerk selecteren gaan en dan je netwerkverbinding verbreken. Opnieuw verbinding maken door te dubbelklikken en klaar.
Of gebruk je een ander programma voor het netwerk?

>>>>Ons zelfgemaakt stalen zeilschip van 15 meter lang. www.bloggen.be/umiak<<<<<

Allemachtig het lijkt wel of je gefilmt hebt met die camera
446 foto's van een tewaterlating!!!!

>>>>Ons zelfgemaakt stalen zeilschip van 15 meter lang. www.bloggen.be/umiak<<<<<

Allemachtig het lijkt wel of je gefilmt hebt met die camera
446 foto's van een tewaterlating!!!!

hihi..is ook ons levenswerk hoor, mag wel toch hihi

maar een oplossing voor mijn probleem?

tot morgen...ga even pitten.

alvast thanks voor jullie hulp

WIFI, stalen boot, jachthaven.

Het lijkt er op dat je contact zoekt via een publiek toegangspunt in de haven?

Als dat zo is vermoed ik dat de positie van de boot iets anders is of dat er een grotere boot tussen jou en de zendmast ligt. Test het eens goed uit door met de laptop een andere plaats aan boord of in de haven te zoeken want het lijkt erg op een probleem van signaalsterkte.

WIFI, stalen boot, jachthaven.

Het lijkt er op dat je contact zoekt via een publiek toegangspunt in de haven?

Als dat zo is vermoed ik dat de positie van de boot iets anders is of dat er een grotere boot tussen jou en de zendmast ligt. Test het eens goed uit door met de laptop een andere plaats aan boord of in de haven te zoeken want het lijkt erg op een probleem van signaalsterkte.

Er is helemaal niets veranderd, situatie is precies hetzelfde en signaalsterkte is perfect.
Ontvang geen IP-adres, heb wel ontvangst.
Krijg als kreet : beperking of geen verbindingsmogelijkheden.

De paal staat precies voor de boot. Deed het wel gisteren en dagen ervoor, was op MSN en toen geen verbinding meer.

Laatst bewerkt:
.. je zal toch nog wat dingen moeten nalopen.

- wordt er misschien contact gezocht met een ander netwerk? Bij mij gebeurt het wel eens dat er verbinding gezocht wordt met een router van de buren (afstand is wel 4 keer zo groot)
- zit er ineens een andere netwerkbeheerder? Vodafone lijkt kennelijk wel te werken.
- is de key veranderd?
- is het signaal van de beheerder iets verzwakt waardoor de externe stick nog wel aan de gang kan en de interne van de laptop niet meer?
- zit er een "stoor"zender in de buurt?

En contact met de netwerlbeheerder of de havenmeester (als het een "hotspot" is) is misschien geen nutteloze stap.

- wordt er misschien contact gezocht met een ander netwerk? Bij mij gebeurt het wel eens dat er verbinding gezocht wordt met een router van de buren (afstand is wel 4 keer zo groot)
- zit er ineens een andere netwerkbeheerder? Vodafone lijkt kennelijk wel te werken.
- is de key veranderd?
- is het signaal van de beheerder iets verzwakt waardoor de externe stick nog wel aan de gang kan en de interne van de laptop niet meer?
- zit er een "stoor"zender in de buurt?

En contact met de netwerlbeheerder of de havenmeester (als het een "hotspot" is) is misschien geen nutteloze stap.

Afgelopen weekend heb ik op een FON plaats proberen in te loggen. Mijn draadloos werkte perfect.

Zijn weer in de jachthaven, en het doet het weer.

Ik begrijp dus hier helemaal niets van.

Heb wel mijn automatische updates uitgezet.......zou het daaraan kunnen liggen? Zag wel, nu ik goed nadenk, dat laptop updates probbeerde te downloaden aan het gele icoontje.

Is dat heel erg dat ik niet update???

Hi,
kennelijk was het downloaden van de update dan de vertragende factor.

Het downloaden van updates is essentieel voor het in goede conditie houden van je besturingssysteem. Wat je kan doen is de updates handmatig uit te voeren:
- laat melden dat er updates klaar zijn voor downloaden. Kies dan zelf het ogenblik dat je de updates wilt downloaden en/of installeren Dan weet je tenminste waarom je af en toe vertraging hebt.

Hi,
kennelijk was het downloaden van de update dan de vertragende factor.

Het downloaden van updates is essentieel voor het in goede conditie houden van je besturingssysteem. Wat je kan doen is de updates handmatig uit te voeren:
- laat melden dat er updates klaar zijn voor downloaden. Kies dan zelf het ogenblik dat je de updates wilt downloaden en/of installeren Dan weet je tenminste waarom je af en toe vertraging hebt.

Blijkbaar dus niet want vanmorgen opgestart en weer niet kunnen verbinden.......word hier wel moe van.
Firewall en updates waren uitgeschakeld, dus weet ik het echt niet meer.
Straks weer ergens anders proberen.

Blijkbaar dus niet want vanmorgen opgestart en weer niet kunnen verbinden.......word hier wel moe van.
Firewall en updates waren uitgeschakeld, dus weet ik het echt niet meer.
Straks weer ergens anders proberen.

.. en what about de andere punten die ik eerder adviseerde om na te lopen?

.. en niet onbelangrijk: maak je gebruik van een openbaar netwerk (van wie?) of is het een zendertje "alleen voor jou?"

- wordt er misschien contact gezocht met een ander netwerk? Bij mij gebeurt het wel eens dat er verbinding gezocht wordt met een router van de buren (afstand is wel 4 keer zo groot) nee
- zit er ineens een andere netwerkbeheerder? Vodafone lijkt kennelijk wel te werken.nee
- is de key veranderd? nee
- is het signaal van de beheerder iets verzwakt waardoor de externe stick nog wel aan de gang kan en de interne van de laptop niet meer?nee
- zit er een "stoor"zender in de buurt? nee

die zegt dat alles werkt

.. en what about de andere punten die ik eerder adviseerde om na te lopen?

.. en niet onbelangrijk: maak je gebruik van een openbaar netwerk (van wie?) of is het een zendertje "alleen voor jou?"

heb even op jou vorig bericht, eigenlijk nee op elke vraag

nu het is draadloos netwerk van de jachthaven. er zijn verschillende palen.
ben net rondje weesten doen en ingelogd op een andere paal, werkt wel. dus denk ik toch dat er iets in die instellingen van de paal die voor onze boot staat.
ga straks weer proberen op die voor ons in te loggen.

dan zou ik denken dat een "los contact" misschien samen met wind en regen jouw zender storingsgevoelig maakt.

dan zou ik denken dat een "los contact" misschien samen met wind en regen jouw zender storingsgevoelig maakt.

havenmeester gebeld, heeft paal gereset en heeft even gewerkt.dan weer niet dan weer wel..pfffff

kan wel op een paal verder inloggen, dus blijf ik dan maar op die......hoop dat het blijft werken
zal wel iets in die paal zijn met instellingen of zo....zal het doorgeven aan de havenmeester.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan