wifi dd-wrt

Status
Niet open voor verdere reacties.

edwin100

Gebruiker
Lid geworden
10 okt 2005
Ik heb een Linksys wrt54g met software Dd-WRT v23-sp2.
Hoe kan ik nu verbinding maken met een wifi signaal.
Het is de bedoeling om deze router mee te nemen op vakantie en verbinding te maken met een wifi.
De afstand van het vakantiehuis tot het wifipoint is te ver om te ontvangen, en wil op de router een wifi buiten antenne aansluiten.
Heeft er iemand een idee hierover.

@Lutz
op die link staat "It uses its wireless connection as the WAN interface, and shares the internet connection only to the LAN ports. It is not seen as an access point by laptops or other computers scanning for AP's and does not accept wireless connections from client devices"
dit werkt dus alleen voor pc's/laptop die je met een ethernet kabel aan de Linksys verbindt. Wireless clients zal de linksys in die modus dus niet accepteren.

Wat je wil is toch een LAN poort ter beschikking stellen? Dan helpt je dit. Of wil je op je vakantiebestemming wifi signaal ontvangen via een buitenantenne, en binnen weer draadloos versterkt verspreiden? Dus wil je in feite op je vakantiebestemming een WLAN opzetten met als backbone een Wifi signaal?

In het laatste geval moet je iets hebben, waarop je een buitenantenne kan aansluiten alsmede een binnenantenne. Dus je zoekt dan een soort repeater met buitenantenne en binnenantenne. Dat heb ik nog nooit gezien.

Wel kan je denken je dd-wrt in een plastic zak buiten neer te zetten, en via een LAN kabel verbinding te leggen met een inpandige access point...

Op mijn vakantie bestemming zat ik voorheen tegenover een camping waar ik gebruik maakte van de wifi verbinding.
Wel had ik een Linksys usb wireless adapter ( wusb54g) die ik buiten het raam had staan om de camping te ontvangen. Dit ging net.
Nu zit ik een paar huizen verder en zal ik dus moeite hebben om de camping te ontvangen.
Afstand zal nu ongeveer 500 mtr zijn
Vandaar mijn vraag om de Linksys wrt54g te gebruiken en hierop een buitenantenne op aan te sluiten.
Of zal ik iets anders moeten kopen om het wifi signaal op te vangen.
Ik heb hier nog een wrt54g liggen die ik niet gebruik thuis.
Alvast bedankt voor de info

Voor 500m moet je in feite op de camping een eerste richtantenne neerzetten en een tweede bij je huis op de vakantiebestemming.
Verder moet je dan nog via een LAN kabel binnenhuis een AP neerzetten. Maar wees voorbereidt. In heel veel landen is het niet toegestaan, een WLAN signaal over het erf van een ander te verspreiden. Het zenden zou nog mogen, maar niet dat je het dan verder weer ontvangt...

Om op de camping een richtantenne weg te zetten zal waarschijnlijk niet gaan.
Kan ik een wifi usb adapter ( awus 036 ) gebruiken en daarop een richtantenne monteren.
Op deze adapter zit een antenne die je los kan kopelen.
Een richtantenne heb ik nog niet, vandaar dat ik wat info wil.
Ik heb hier alleen een router liggen van Linksys ( wrt54g ) , maar deze kan je waarschijnlijk niet gebruiken als adapter.
Ik hoor van jullie.

In plaats van diep in de truccendoos te duiken kan je ook overwegen om een prepaid UMTS adapter te kopen. Dan kan je zonder problemen op je vakantiebestemming internetten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan