Wifi (deco M5) werkt niet goed op laptop (rest wel?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

rubenz

Gebruiker
Lid geworden
23 mrt 2005
Hallo,

Ik heb vanwege slechte wifi DECO M5 set (3 stuks) aangeschaft.

Installatie was eenvoudig en alle apparaten (pc in woonkamer, meerdere telefoons en tablets) werken prima behalve de laptop in de woonkamer.

ik krijg niet helder wat het probleem is? Het lijkt dus alleen bij de laptop te zijn. Die heeft de ene tijd prima verbinding en daarna laadt ie niks. Erg frustrerend aangezien de laptop wel veel gebruikt wordt.

Iemand een idee waar het aan zou kunnen liggen?

Wat ik al gedaan heb:
- netwerkadapter opnieuw geïnstalleerd.
- met klantenservice ziggo instellingen Deco nagelopen.

ik ben heel benieuwd! Alvast dank voor het meedenken!

Laatst bewerkt:
Heb je al gekeken of het niet aan het bereik ligt?
Werkt het wel als je de laptop op de plek zet waar je computer, smartphone of tablet wel werkt?

yes. Hij staat op dezelfde afstand als de pc. een meter of 2.

Hoi,

ik heb wel eens gehad dat het kanaal dat de deco gebruikt (11bv) statisch staat en dat mijn laptop dat niet kon hebben.
Ook de instelling 20/40Mhz. kan van invloed zijn... of je laptop heeft geen 5Ghz..

ik gebruik nu vaak de app : wifi analyzer in Google play store. hier kun j een heatmap maken waar je precies kunt zien welke kanalen er beschikbaar zijn.

succes!

@scrapheap: geen bijzonderheden gevonden.

@Vos1650: je gaat me iets te snel. graag iets specifiekere uitleg hoe of waar ik kanaal of hoeveel Ghz. ik zal die heatmap in ieder geval eens bekijken. heb je nog een specifieke app die ik kan gebruiken?

Laatst bewerkt:
okay @Vos1650: wifi analyse gedaan. ik zie ook een hidden SSID op hetzelfde kanaal?

dit is mijn netwerkadapter: Realtek RTL8723B Wireless LAN 802.11n USB 2.0 Network Adapter. die kan geen 5Ghz las ik?

Maar mijn DECO zendt bij signalen uit volgens mij? Kan dat?

Ook krijg ik op de Chrome browser vaak de melding dat het dns-adres niet gevonden kan worden?

Het internetten op de laptop is nog steeds bout. Vraag staat nog steeds. Help....:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan