WiFi die vele malen zijn internet verbining voor 5 sec kwijt raakt! HELP

Status
Niet open voor verdere reacties.

masterofstr3

Gebruiker
Lid geworden
27 jul 2010
hallo allemaal..

Ik had eerst een pc waar ik veel Call Of Duty op speelde, niks aan de hand... pc overleed en kocht een laptop voor school..

ik heb nu deze gekocht: XXODD XNi832t
voor verdere specificaties:http://xxodd.nl/index.php?p=artikel&ID=465&e=1
(P.S is wil geen reclame maken voor dit product)

Netwerkadapter:
Microsoft Virual WiFi miniport adapter #2
Realtek RTL8191SE Wireless Lan 802.11n PCI-E NIC

Ik ga internet op en hij doet het de ene keer een uur goed... en de anere keer zit ik 10 minuten te prutsen om verbinding te krijgen.
Hij zegt gewoon simpel weg dat er geen verbinding mogenlijk is, terwijl ik daarvoor een uur heb zitten internetten??

Ik zit met deze laptop altijd op mijn kamer, en mijn pc heeft het hier ook altijd goed gedaan.

Ik heb op verschillende forums aan het zoeken geweest waar ze zeggen dat je stroomtoevoer moet maximaliseren en er op moet letten dat je laptop het stuurprogramma niet mag uitschakelen om stroom de besparen ( dit heb ik bij beide netwerkadapters uitgezet)

Nu is mijn vraag:
ik denk dat mijn instellingen verkeerd staan, in Virual WIFI miniport kan ik weinig/niks veranderen maar in mijn realtek wel dus ik zal laten zien hoe ze nu staan!:

Eigenschappen:

802.11d : uitgeschakeld
Bakeninterval :100
Draadloze modus: IEEE 802.11b/g/n
Preambulemodus: Short & long
Roaming sensivity level: low
TX Power level : 100%

is hier iets mis mee?
ik hoop dat het hier aan ligt!!

bedankt alvast voor iedereen die tijd in mijn probleem stopt;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ga ervan uit dat je WLAN beveiligd is zodat niet iedereen zomaar mee kan surfen op jouw verbinding.

Je zou kunnen proberen je draadloze netwerk op een ander kanaal te zetten in je router.
Scan alle WLANS die bij jou in de buurt zitten, als het goed is zie je per WLAN staan welk kanaal ze zitten (1 t/m 13).
Kies vervolgens voor je eigen WLAN een kanaal wat nog niet in gebruik is bij jouw in de buurt.
Minimaal 2 bij een andere vandaan ishet beste.
Op deze manier heb je de minste kans op storing van andere WLANs.

Misschien heeft het er niets mee te maken maar baat het niet dan schaadt het ook zeer zeker niet.

Groeten Marcel

Zover ik het begrijp wil je voorkomen dat ik storing krijg van andere netwerken?

p.s mijn netwerk is onbeveiligt(A)

Ik woon buiten het dorp en mijn buren wonen 100 meter verder(A) dus het enige netwerk wat ik vind is die van ons huis...

Ok, dat is duidelijk, je zult geen storing van anderen ondervinden.
Toch is het raadzaam om je netwerk te beveiligen.

Mijns inziens hoef je in je virtual Wifi miniport niets te veranderen omdat dat niets heeft te maken met jouw internet maar misschien kun je proberen om dat onderdeel in je apparaatbeheer uit te schakelen.

Wanneer je niet meer kunt internetten valt dan alleen je draadloze verbinding tussen je pc en je router weg of is het ADSL signaal naar je router verbroken?
Wanneer het laatste het geval is zul je contact met je prvider op moeten nemen.

Groeten Marcel

bedankt wie weet heeft het zin om hem uit te schakelen:S

Neej ik heb vol signaal... het spel stopt... en crashed na 4 seconde omdat internet blijkbaar weg is waardoor ik eruit word gegooit:confused:

Ik laat van me horen als het is verbeterd!! morgen of vanavond(A) bedankt;)

Je kunt toch op je ADSL modem zien aan het ADSL lampje of je signaal weg is gevallen ?

Groeten Marcel

He is niet te geloven maar waar:p Het heeft gewerkt:p heel de dag bezig geweest en hij doet het als een trein:D

snap dr niks van maar bedankt!

Geweldig voor je. :)
Wel jammer dat we niet echt een oorzaak aan hebben kunnen wijzen.

Groeten Marcel

Ik zit nu in Engeland en raad eens..

Hij doet het weer niet..

Het is een beveiligd netwerk waar je een code in moet typen op de site van het hotel waar je automatisch naartoe word gestuurd..

Op m'n iPod werkt het perfect.. Signaal is zwak maar gaat prima.. M'n collega die hier naast me zit zit ook gewoon te internetten met een laptopje van 150 euro..

De mijne wil me niet doorsturen naar die inlogsite.. Ik had met hoop op zegen die minipoort weer ingeschakeld maar dit werkte natuurlijk weer niet..

Iemand een idee^^?

Staat er bij je TCP/IP instellingen alles op automatisch ?
Dat is meestal wel noodzakelijk.
Of staan er ergens IP adressen (vast) ingesteld ?

Groeten Marcel

Srry voor m'n late reactie..

Ben aan het testen geweest.. En heb nu een paar keer op internet gezeten..
Ik heb gewoon het idee dat m'n ontvanger minder goed is dan van de laptop van m'n kamergenoot(geen idee welk type evt. Die heeft)

kan dit kloppen?
Ik heb namelijk geen verstand van hoe je kunt zien welke internetkaart btr is dan de andere..

Thx

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan