WIFI doet het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

HunterSthompson

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2012
Beste HM'ers,

Aangezien we veel kabels door het huis hadden lopen hadden wij besloten dat het beter was om WIFI te nemen zodat wij ook bijvoorbeeld zomers in de tuin konden internetten, mijn vader had onaangekondigd als verrassing een 'wifi router' gekocht terwijl hij perongeluk een extender had gekocht, de volgende dag had hij een w�l een echte wifi router gekocht (sitecom)

We hadden de aanwijzingen gevolgd en ik had via andere forums gelezen dat ik de sitecom gewoon op mijn huidige ubee router kon aansluiten, zo gezegd zo gedaan.

Beide routers zijn dus aangesloten begrijp me niet verkeerd het internet werkt fenomenaal alleen de wifi helaas niet.

Mijn laptop werkt momenteel gewoon via de internet kabel en zonder totaal niet, het vreemde is dat ik meerdere keren boven een film keek in mijn kamer en opeens skype berichten binnenkreeg en kon chatten met iemand op skype?! Raar.

Mijn vriendin kan vaak gewoon internetten op haar telefoon via onze wifi, me vader moet pal naast de router zitten met zijn smartphone ALS hij kan connecten.

Me vader die opeens de technologie uitvogelt en opeens een smartphone van zijn werk heeft gekregen wilt ook internetten en verkennen en dat kan helaas niet haha :P

Me vader denkt onderhand dat wij zijn geflest door de Saturn dus hulp zou fijn zijn

Alvast bedankt, vriendelijke groet!

WiFi gedeelte op de Ubee al uitgezet ? Welk Ubee modem overigens want de huidige van bijv. Ziggo beschikken reeds over WiFi en dan geld dus de vorige zin.

Wat bedoel je trouwens met beide routers ?? Heb je 2 routers aangesloten op de Ubee !?

Laatst bewerkt:
WiFi gedeelte op de Ubee al uitgezet ?

Allereerst, bedankt voor het snelle antwoord!

Hmmm, de ubee router is geen wifi router, normale router van ziggo.

De ubee router die al was aangesloten bleef aangesloten en we hebben de sitecom router met een blauw kabeltje gelinkt naar de ubee router, de internet van de pc en mijn laptop komen vanuit de sitecom router die gelinkt is met de ubee router.

Welke Ubee heb je ? Type graag.
Overigens is de Ubee geen router maar een modem ;)

Laatst bewerkt:
Die is inderdaad nier draadloos, het is heel lastig te zeggen wat er nou fout gaat.
In principe is het een kwestie van de Sitecom aansluiten ( ik doe verder niks) en gebruik maken van de nieuwe SSID/Signaal wat de Sitecom verzorgt.
Zie je op de apparaten die niet kunnen verbinden wel de SSID van de Sitecom en wat gebeurt er dan als je wil verbinden ?

Heb net de internet kabel eruit gehaald en screenshots in volgorde gemaakt van hoe het gaat

6sgo6b.png

Dus je bent ook opeens je SSID kwijt.

Heb je de boel al een gereset ?

Modem uit, router uit. Modem weer aan, router weer aan na een dikke minuut.
Wat heb je tijdens het aansluiten gedaan ? In principe hoef je alleen maar de Sitecom aan te sluiten en verder niks tegenwoordig. Je hebt hopelijk niet van alles in lopen stellen ?
Welke Sitecom is het eigenlijk? Staat hij vrij ? Wissel anders eens van kanaal nummer. Hiervoor moet je inloggen op je router. Je kan hem als je ingelogd ben ook terug zetten naar de fabriekssituatie mocht je reeds iets veranderd hebben tijdens de installatie.

Laatst bewerkt:
Dus je bent ook opeens je SSID kwijt.

Heb je de boel al een gereset ?

Modem uit, router uit. Modem weer aan, router weer aan na een dikke minuut.
Wat heb je tijdens het aansluiten gedaan ? In principe hoef je alleen maar de Sitecom aan te sluiten en verder niks tegenwoordig. Je hebt hopelijk niet van alles in lopen stellen ?
Welke Sitecom is het eigenlijk?

Ik heb gewoon de handleiding gevolgd, aansluiten knopje op de router indrukken etc. Heb niks ingesteld.

Ik zal nu even alles aan en uit doen.

Je bedoeld de WPS knop !?

Vergeet dat maar, zet je Sitecom terug naar de fabrieks instellingen en verbind gewoon zelf met de Sitecom en voer zelf eenmalig de WPA code in. Zet dan een vinkje bij automatisch verbinding maken.

Je bedoeld de WPS knop !?

Vergeet dat maar, zet je Sitecom terug naar de fabrieks instellingen en verbind gewoon zelf met de Sitecom en voer zelf eenmalig de WPA code in. Zet dan een vinkje bij automatisch verbinding maken.

Ik zie alleen een "OPS" knop. Hoe zet ik mijn sitecom terug naar de fabrieksinstellingen? (OS: Windows 7)

Het betreft deze router
$T2eC16ZHJGkE9no8iLsDBQ4EIQh!kQ~~60_84.JPG

OPS is ongeveer hetzelfde als WPS, beestje heeft een ander naampje ;-)

Moet je inderdaad niet gebruiken want alle apparaten moeten het ook ondersteunen en dat is bij jou niet het geval.

Typ in je browser 192.168.0.1 en log in op je router, je hebt stickers bij je router gekregen met het wachtwoord. Gebruikersnaam is altijd admin

Ga naar tabblad gereedschap en dan reset. De rest wijst zich vanzelf. Hij herstelt zich naar de fabrieks situatie.
Als hij klaar is gewoon verbinden zonder de OPS knop.

Ik heb de router gerest en daarna verbond ik met het internet hij had heel even verbinding (websites laden alsnog niet) en de router verdween weer ..

Snap er niks van, altijd verdwijnt de router van de lijst met beschikbare netwerken.

kan het zijn dat je je nog hebt vergist in het juiste type van ziggo modem/router? emv320B bestaat niet als modelnr, een evW320b daarentegen wel.
En afhankelijk vh antwoord, welke poort vd sitecom heb je gebruikt om aan te sluiten op de ziggo modem of router?

Het is toch echt EVM320b (modelnumber)

Heb een foto gemaakt heren (wel wat onduidelijk)
15xq2yt.jpg

zwb3h2.jpg

Ik heb het blauwe kabeltje van de sitecom in de 5de poort gedaan (blauwe poort)

@contrazoom, ik zit me suf te denken maar er kan gewoonweg eigenlijk niks fout gaan dus ik kom echt tot de conclusie dat de Sitecom niet goed is. Wat ik eigenlijk nog niet heb gehoord is hoe de Sitecom geplaatst is, in een hoekje onderin ergens of goed vrijstaand ? Mijn X6 staat overigens ergens helemaal weg gestopt en heb 2 verdiepingen hoger nog voluit bereik. Zal een ander kanaal nog verschil kunnen maken ?

Yep, ik ook maar zat nog even te denken.....

Omruilen is het devies en gelukkig doet men daar niet moeilijk over binnen 2 weken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan