Wifi doet t niet?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ester3

Gebruiker
Lid geworden
24 dec 2009
Hallo,

De harde schijf van mij acer extensa is kapot gegaan, deze heb ik laten maken.
Hiervoor deed het draadloos internet het perfect. Nu zit er een nieuwe harde schijf in en er is vista op geinstalleerd in plaats van xp.
Sinds ik de laptop terug heb doet het draadloos het niet meer, ook het lampje van de wifi brand niet.
Ik heb al wat gezocht op het internet, en ik heb begrepen dat het iets met een driver zou zijn?

Ik heb echt niet veel verstand van computers, dus ik hoop dat hier iemand is die mij wilt helpen :o

Groetjes!

Hoi Ester,
als je goed geholpen wil worden moet je even het serienr. e/o modelnr. doorgeven,staat ergens op de onderkant.

Weet je zeker dat je netwerkkaart niet defect is?

Mod-[Edit] Onnodige quote verwijderd. Klik “Reageer op vraag” ipv “Quote”. [/edit]
.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb echt niet veel verstand van computers, dus ik hoop dat hier iemand is die mij wilt helpen
@2nis
Ben je het bericht vergeten dat ik je laatst heb gestuurd?
TS geeft aan dat hij/zij niet veel verstand van pc's heeft, zou je niet eerst even afwachten op een tegenbericht?

Hoi Ester,
als je goed geholpen wil worden moet je even het serienr. e/o modelnr. doorgeven,staat ergens op de onderkant.

Het gaat om de acer extensa 5220, bedoel je deze met modelnummer?

op de onderkant staat 5620/5220 serie.

Weet je zeker dat je netwerkkaart niet defect is?

Nee lijkt mij niet, hij heeft het altijd goed gedaan. alleen nu na nieuwe installatie van windows ( van xp nu naar vista ) doet hij het niet meer.

Bij apparaatbeheer geeft hij overigens geen fouten aan.

Hoi,
ga naar (sluit een netwerkkabel aan op je laptop) de Acer wesite volg de stappen om uiteindelijk bij je model te komen,dan kom je in een keuzescherm met de drivers,kies hier je juiste besturingssysteem, daarboven staat
Wilt u de hardware-onderdelen in uw systeem weten om de juiste drivers te kunnen selecteren
dan klik je op de I die daarachter staat en wordt er een bestand ter download aangeboden, klik op uitvoeren dan wordt je pc gescand op de aanwezige hardware zodat je de juiste drivers aangeboden krijgt.
Succes.

Hoi,
ga naar (sluit een netwerkkabel aan op je laptop) de Acer wesite volg de stappen om uiteindelijk bij je model te komen,dan kom je in een keuzescherm met de drivers,kies hier je juiste besturingssysteem, daarboven staat
dan klik je op de I die daarachter staat en wordt er een bestand ter download aangeboden, klik op uitvoeren dan wordt je pc gescand op de aanwezige hardware zodat je de juiste drivers aangeboden krijgt.
Succes.

Dankjewel voor je reactie.
Als ik op de I duw krijg ik 3 categorieen te zien met daarachter fabrikant.
Deze zijn:

LAN - broadcom
modem - conexant
VGA - intel

Verder kan ik niets in dat venster, alleen op ok klikken.
Eronder wel een hele lijst met drivers wat ik kan instralleren.

Nee, deze zie ik niet staan. Ik heb een screenshot gemaakt van apparaatbeheer.
Naamloos.jpg

Had je hem niet even open kunnen klappen (op het +-teken klikken bij netwerkadapters.

Ester,zoals het er uit ziet is het of er geen Wlan-adapter in zit dan wel losgekoppeld is (kan zijn na de reparatie).
Download Pc Wizard en kijk of die een Wlan-adapter kan vinden.

Hallo, ik heb dat geinstalleerd, maar zie zoooveel programma's staan.. Weet niet waar ik moet zoeken.
Ik neem aan bij netwerk. Ik heb maar weer een screenshot gemaakt.

Naamloos3.jpg

Hoi,
dan ben ik bang dat iets fout is gegaan met het inzetten van de nieuwe harde schijf en dat óf je wlan tijdelijk losgekoppeld is en vergeten terug aan te sluiten of per ongeluk is losgestoten o.i.d.

Oke, dat is balen dus.. Is dat iets wat ik zelf zou kunnen nakijken wat die draadjes betreft of iets wat los is gegaan, of moet ik hem daarvoor echt weer wegbrengen denk je?

Dat is niet iets wat je zelf zomaar even doet bij een laptop, geen handige kennis?

Nee niet echt denk ik.. Nouja ik geloof jij bent wel handig, en woont naast de deur he... haha nee grapje hoor. Ik moet eens om me heen rond vragen maar.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan