WIFI / DRAADLOOS probleem, MET BELONING

Status
Niet open voor verdere reacties.

rverschoor

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
11 okt 2012
Beste lezers,

ik heb thuis een emachines e520, draadloos netwerk van upc met een cisco router/modem. Wij hadden altijd perfect automatisch draadloze verbinding tot iemand de verbinding verbroken heeft om het wachtwoord te testen, daar hij het op de nieuwe ipad niet deed. Inmiddels hebben wij met het wachtwoord dat op de modem staat perfect internet op de Ipad, telefoon en alles wat we maar proberen. De laptop zelf heeft ook perfect internet via de internetkabel, maar zodra deze eruitgaat blijft hij op identificeren staan of alleen lokaal. Draadloos via UPC lukt niet meer.Verbinding is uitstekend, maar bij pakketten zie je alleeen verzenden pakket oplopen en niet ontvangen. Op het netwerk van mijn telefoon kan de laptop wel draadloos en ook op het upc netwerk bij een buurman kan hij perfect draadloos werken dus het ligt niet aan de laptop, netwerkkaart of wat dan ook.

Momenteel gebruik ik wpa2 personal met een aes sleutel en dan wachtwoord invoeren, geen idee of dit goed is!!!

Ik hoop dat mijn vraag duidelijk is, en zal diverse keren per dag de updates bekijken. Meerdere mensen, (ook van upc, 6uur!!), en meerdere computer kenners hebben er al naar gekeken. We zijn al vanaf vrijdag 6 oktober bezig dit probleem op te lossen en ik dacht ik ga nu maar eens op de forums kijken. Ik heb alle vraagbaken al langs gegaan dus het ligt hem niet in de simpele oplossing van even opnieuw opstarten etc etc.

Voor degene die met de juiste oplossing komt waarna ik weer draadloos internet heb, zal een leuk presentje komen. Ik mag ervanuit gaan dat het hier niet om gaat maar gezien we al zon 100 euro verder zijn, maar nog geen stap verder qua internet.

Hopende op de juiste oplossing!

Vast bedankt allemaal....:D

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb zelf de ervaring met mijn iPod en Laptop dat deze beide een andere code nodig hebben om in te loggen op het UPC netwerk. Misschien is er ergens nog een andere code die ook gebruikt kan worden.
EDIT: Wat bedoel je met het verbreken van de verbinding? Is het hele netwerk herstart of is de verbinding van de pc verbroken?

Laatst bewerkt:
Bij zoveel hulp "geweld"is het alstig nog iets via een forum toe te voegen..

Toch even twee vragen.
De laptop heeft alleen B/G WIFI
De router staat niet alleen op N?
Staat 2,4 mhz aan in de router?
En zoals hiddeishier3 al opmerkte, is er mogelijk voor het 2,4 mhz netwerk een ander wachtwoord (misschien nog het oude, voor de Ipad veranderingen?)

Mvg Leo

Laatst bewerkt:
Hoi,

En ik hoorde van de week dat i-pad en i-phone niet echt met wpa2 overweg kan dus misschien ook nog een optie om dit te veranderen.

Hoi,

Heb het ook maar van horen vertellen wel van een ict medewerker van een buiten bedrijf. proberen kan in ieder geval geen kwaad.

Hoi,

En ik hoorde van de week dat i-pad en i-phone niet echt met wpa2 overweg kan dus misschien ook nog een optie om dit te veranderen.
Iphone 3gs, 4 en iPad allemaal probleemloos op WPA2. Op mijn werk heel wat apparaten (oh sorry, devices :-))
Maar goed, het probleem betreft de laptop, juist niet (meer) de iPad

leofact

Wpa2/aes moet verder prima werken.
In eerste instantie kan je proberen via vaste kabel vanaf laptop in je cisco te komen, want daar zit het probleem.
Ergens in de toewijzing gaat het dus mis, in jouw geval laptop werkt wel via router buurman moet het ergens in jouw router zitten.
Is het een suggestie dat je buurman schermafdrukken maakt van de instellingen van zijn router ergens moet je dan kunnen terugvinden waar het bij jou niet goed zit.
Ip-adressen, frequenties etc.

In ergste geval zou je een harde reset op de router kunnen doen en dan terug naar fabrieksinstellingen en dan opnieuw beginnen apparaat voor apparaat aan de praat te krijgen.
geef de hoop niet op, het moet lukken en voortaan iemand die wil gaan testen en niet weet wat ie doet, snel de deur wijzen
Cisco Network magic pro wil nog wel eens uitkomst bieden dan wel verhelderend werken!, je zou een trialversie kunnen downloaden

succes

@rverschoor
als je de updates verschillende keren per dag bekijkt, krijgen we toch maar weinig reaktie....

@bertmailman misverstandje rverschoor is de poster:)

@rverschoor probleem opgelost?

de kleine letters in het wachtwoord veranderen in hoofdletters,
of...
F2, F10 and F12 when password prompt appears and write the code

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan