WIFI experiabox Arcadyan ARV7519 werk niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

DennisBosma

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2009
Berichten
382
Hallo,

Sinds wij over gestapt zijn van Ziggo naar KPN hebben wij een experiabox Arcadyan ARV7519 gekregen. Met name voor het kijken van tv via internet.
Wij hebben de experiabox zelf correct aangesloten en hebben Telefoon, tv en internet. Het probleem is nu de WIFI..


Wij hebben erg last van de wifi waarmee wij vaak niet mee kunnen verbinden met laptop of mobiel. Ik heb handmatig de channels veranderd en daar blijft het ook bij. Ik kom er zelf niet meer uit.

Ik heb aan de experiabox ook een extra modum + router (Ziggo Ubee EVW3200) in 1 die wij GRAAG op zolder willen GEBRUIKEN omdat daar het bereik die we soms hebben van benden erg zwak is voor laptop of PS3.

Ik beschrijf hier hoe het nu werkt.
Naamloos-2.jpg

De ziggo router op zolder, die geeft geen wifi internet door alleen met kabel heb je internet.

Moet ik iets aan het IP ADRES veranderen of stoort de Ziggo router op die van KPN.
Wat moet ik doen?
Alsvast bedankt!
 
Hallo,

Zelf heb ik ook een modem van KPN (ook de Arcadyan), en heb geen problemen met zwakke WiFi signalen. Ik heb overal in huis WiFi, 1e verdieping, zolder en zelfs tot halverwege de straat.
Nu heb ik de laatste tijd ook wat problemen met mijn WiFi (moeilijk verbinding maken, vaak in het begin erg traag), maar dit kan ook heel goed een probleem zijn met mijn WiFi ontvanger van mijn pc, want mijn telefoon heeft namelijk nergens last van.

Als ik het goed begrijp, wil je graag dat je Ziggo router het WiFi signaal versterkt? Dit is vaak geen standaard optie voor routers, kijk anders eerst in een (online) handleiding.
Is deze optie niet aanwezig, kun je kijken als je router DD WRT ondersteund (klik). Dit is een custom firmware voor veel verschillende routers, die het meest uit je router haalt, waaronder ook een range extender.

Ik hoop dat ik je zo genoeg heb geïnformeerd, anders hoor ik het wel :)

Woellie123
 
Bedankt voor je snelle reactie. Maar op de manier hoe het is aangesloten werkt het wel.
KPN experiabox router/modum > Ziggo Ubee router/modum. Ik denk alleen dat het op elkaar stoort door iets.

De wifi van beneden die werkt afentoe net als op zolder.
Ik wil het gewoon werktent hebben, of kan dat alsnog niet op de manier hoe het nu is aangesloten. Want het werkt wel maar niet volledig.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan