Wifi extender alleen lokaal

Status
Niet open voor verdere reacties.

gast1900

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 apr 2016
Berichten
3
Hallo,

Doordat ik een slechte verbinding had op de xbox one en mijn broertje op de ps4 had ik de netgear wifi extender n300 gekocht. Heb alle stappen uitgevoerd maar steeds blijft het netwerk alleen lokaal en wil hij niet connecten met het internet:( kan iemand mij alsjeblieft helpen?
 
Dit is erg magere startposting:
a. Je moet de extender halverwege zetten tussen de wifi router waar hij mee verbindt en de plek waar je verbinding wilt maken met het wifi netwerk dat de extender beschikbaar stelt.
b. Als je naast/vlakbij de extender staat met een laptop of iets dergelijks en je verbindt met het wifi netwerk van de extender, is er dan wél Internet?

Tijs.
 
Ja sorry moest ff snel wat neerzetten. De extender is wel connected met de router. Op de computer selecteer ik dan het versterkte netwerk. Hij maakt dan wel een connectie maar blijft dan op lokaal steken en internet doet het dan niet. Ik zat te denken of het misschien een IP adres conflict is. Het ip adres van mn router is 192.168.0.1 die van de xbox one is 192.168.0.15 en de ps4 is 192.168.0.10. Het ip adres van de extender is 192.168.1.250. Ik ben best een leek op dit gebied. Ik hoop dat je hiermee wat meer kunt. alvast bedankt.

Over punt b: Bij mijn telefoon werkt het ook niet.
 
Laatst bewerkt:
Eerlijk gezegd ben ik niet van plan om (via het forum) een extender aan het werk te krijgen, want (normaal gesproken) is het verbinden met het "hoofd" wifi netwerk en gaan met die banaan.

Ik ga er hier even vanuit dat je deze extender gekocht hebt. Daar hoort dan deze handleiding bij.
Nu vertel je niet hoe je de extender aan het "hoofd" wifi netwerk verbonden hebt.
a. Makkelijkste is via WPS. Heb je dat ook gedaan?
b. Indien niet via WPS, heb je wel Wifi Range Extender ingesteld (dus niet Accesspoint).
c. Is het Router Link Led (die met de antenne erbij) nu permanent groen? [Niet verwarren met het aan-uit lampje die ook groen is!]
d. Ik zou niet gaan kl**ien met het ip-adres van de extender, want die hoort hij (bij de standaard-instellingen) te krijgen van de "hoofd" wifi router.

Als c. niet aangeeft dat er een verbinding is (oftewel: het Router Link Led lampje is niet permanent groen), dan zou ik de extender terugzetten naar fabriekswaarden en opnieuw beginnen. Configureer de extender vlakbij de "hoofd" wifi router en sluit 'm (na configuratie) aan op een stroom wandcontactdoos in het midden tussen de "hoofd" wifi router en de plek die je met de extender maximaal bereiken wilt. Dus (voorbeeld) stel dat de PS4 op 20 meter van de "hoofd" wifi router staat en het apparaat is dat het verste van de "hoofd" wifi router af staat, dan de extender op 10 meter van de "hoofd" wifi router neerzetten.

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Hallo,

1 en 2 had ik gedaan. Maar vanmiddag heeft mijn broertje ermee bezig geweest en na een tijd het aan de praat gekregen lol.
Maar iig bedank voor je reactie:)
 
Mooi dat het gelukt is. Het hoort (zie ook mijn posting) eigenlijk geen moeilijk karwei te zijn. :thumb:

Graag nu nog even je vraag de status opgelost geven, ajb.

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan